pátek 26. února 2021

Pecivál domácí je hrdinou léta - Dagmar Medzvecová

Krásný večer!
V týdnu se mi do rukou dostala krásná nová kniha pro děti od autorky Dagmar Medzvecová, kterou znám jen jako úžasnou ilustrátorku. Ještě jsem od autorky nečetla knihu, kterou by i sama napsala.
Knihu Pecivál domácí je hrdinou vydalo nakladatelství BAMBOOK.
Určitě se podívejte jak kniha vypadá uvnitř a o čem je příběh.


Anotace:
Pecivál domácí je velký lenoch. Hoví si ve zrezivělé konvi a nevystrčí ven ani nos. I kdybyste ho lákali sebevíc. Vystačí si s pojídáním drobků a lenošením ve svém křesle.
Jednoho dne se jeho kamarádi nevrátí z výletu domů. Ztratili se? Co když jsou v nebezpečí? Peciválovi nezbývá nic jiného než udělat odvážný krok a jít své kamarády hledat. Jak to všechno dopadne?
Přečtěte si příběh o síle přátelství a touze změnit své špatné vlastnosti.

Co já na anotaci:
Já si knihu vybrala hlavně proto, že ji napsala Dagmar Medzvecová. Tuto ilustrátorku mám moc ráda. Její tvorba se mi moc líbí, ale knihu, kterou by sama ilustrátorka i napsala jsem nečetla. Dále mě kniha nalákala k přečtení díky tomu, že jsou ilustrace přes celé stránky. Knihy pro děti by měly obsahovat více ilustrací než textu.

Recenze:
Formát knihy je ideální. Ilustrace jsou krásné, tak jako vždy od Dagmar Medzvecové. Úžasné je, že jsou ilustrace na každé straně a hlavně přes celé stránky. Text je v ilustracích čitelný, jelikož je pod textem zesvětlený obdélník. Já osobně bych maličko zvětšila písmo, aby byla kniha vhodnější pro začínající čtenáře. Líbí se mi občasné zpestření ilustrace bublinami, jako v komiksu.

O příběhu:
Pecivál bydlí s kamarádem Šťouralem. Oba kamarádí s čmelákem Kvítkem a rejskem Lupíkem. Pecivál je lenoch. Je tak líný, že si nedělá zásoby jídla a neustále bere dobroty Šťouralovi. Dokonce se Peciválovi nechce ani ven hrát si s kamarády. Jednoho dne odejde Šťoural na výlet s kamarády a Pecivál zůstane doma. Usne a probere se, když už je skoro večer. Kamarádi se z výletu nevrátili. Pecivál zjišťuje, že je mu smutno a dostává strach, že se kamarádům něco stalo. Zase, ale usne. Ráno je stále sám a kamarádi nikde. Vydá se je tedy hledat. Po cestě se setkává s dalšími tvorečky jako jsou např. motýlci či pavouk. Najde své kamarády?

Krásný příběh o kamarádství a o tom, že se dají špatné vlastnosti změnit pokud člověk bude chtít a bude se snažit.

Knihu doporučuji všem malým dětem! Kniha je krásná jak příběhem, tak i díky ilustracím.

2 komentáře:

  1. Jé, tato knížka by se mi pro děti moc líbila :) Mám ráda krásné ilustrace :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je super. :) Souhlasím, že občasné komiksové bubliny se hodí. :)

    OdpovědětVymazat