sobota 28. ledna 2023

Kouzlo všité do šatů - Barbara Davis

Krásný večer,
včera jsem dočetla úžasný román, na který jsem hned musela napsat recenzi, abych psala své dojmy dokud mám příběh v hlavně. Jedná se o druhou knihu od Barbary Davis, kterou jsem četla. Obě knihy u nás vydalo nakladatelství Metafora a tato nová kniha se jmenuje KOUZLO VŠITÉ DO ŠATŮ
Název i obálka vypadají trochu jako červená knihovna, ale dle mého názoru se jedná o velice povedený příběh z roku 1985 a autorka nás zavádí i do minulosti, ve které se zrovna odehrává druhá světová válka.
Více v recenzi v celém článku.

Anotace:
Soline je expertkou na šťastné konce. Její rodina provozuje svatební salon, kde se do šatů všívají kouzla. Nevěstu, jež se vdává v šatech od Rousselových, čeká spokojené manželství. Sama Soline však příliš štěstí nezažívá. O desítky let později se žena jménem Rory rozhodne naplnit svůj sen a otevřít si galerii – čirou náhodou právě v domě Soline.

Co já na anotaci:
Upřímně anotace moc neprozradí, a taky si myslím, že si hodně čtenářů řekne, že zní trochu nudně. Já si knihu chtěla přečíst hlavně proto, že jsem četla předešlou knihu od autorky a ta se mi moc líbila, také mě zaujalo z anotace to, že nás autorka vezme do minulosti, což u románů vyhledávám.

Recenze:
Knihu přeložila Diana Rykrová, tak jako předešlou knihu od autorky.
Příběh se mi četl moc dobře a rychle. Během chvilky jsem byla v půlce, večer jsem pokračovala a knihu jsem dočetla. Tak přesně takové knihy mám nejraději, když mě příběh vtáhne, že ho přečtu během jednoho dne.
Vždycky v recenzi píšu, co se mi líbí a pokud mé recenze čtete, tak vás nepřekvapí to, že se mi kniha líbila hrozně moc, hlavně díky tomu, že nás autorka zatahuje do minulosti, a tam se postupně dozvídáme jaké tajemství rodina skrývá. Baví mě téma 2. sv. válka a právě minulosti se odehrává za války. Tak to je přesně něco pro mě.

O příběhu:
Příběh začíná u Rory v roce 1985. S matkou si moc nerozumí, jelikož ji matka moc nechápe. Rory se totiž rozhodne naplnit svůj sen a začne realizovat otevření své galerie. Při tom se setká se starší paní Soline, která je dost zvláštní a tajemná. Rory se ji snaží více poznat a nakonec si Soline tak oblíbí, že ji pomůže s její minulostí.
Tento příběh je doprovázen o kapitoly, které nás zavádí do roku 1939, kdy je Soline mladá a šije se svou matkou šaty pro nevěsty. Soline se zamiluje, ale svou lásku musí opustit. Vzhledem k tomu, že je válka, tak se dostane do úzkých a musí se postavit na své nohy a začít znovu. 
_________________________

Konec byl sice dost předvídatelný, ale mě se celkově příběh moc líbil a asi bych z knihy nic nevyškrtla. Na to, že je kniha docela tlustá, tak mě příběh vtáhl, a jak jsem psala nahoře, tak jsem ji měla přečtenou během dne a to vypovídá o tom, že je příběh zajímavý, poutavý a čtivý.

Rádi čtete romány, které jsou psané ve dvou časových liniích? 
Tak tuto knihu rozhodně doporučuji.


5 komentářů:

  1. Já mám knihy s druhou linkou v minulosti tak docela ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Takové knížky čtu moc ráda. Recenze mě zaujala, a tak se po knížce podívám. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. osobně moc takové knihy nečtu, ale ráda se inspiruji na knihy pro maminku :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přiznám se, že mě hodně zaujal hlavně název knihy, co sám o sobě povzbudí fantazii a začně vyprávět příběh. A ačkoliv toto běžně nebývá ten žánr, co běžně vyhledávám, tohle nezní vůbec špatně :D Jestli na knížku někde narazím, určitě se do ní mrknu!

    OdpovědětVymazat