sobota 21. ledna 2023

Krabička vzpomínek - Kathryn Hughes

KRABIČKA VZPOMÍNEK - pátá kniha od autorky Kathryn Hughes. Autorku řadím mezi mé oblíbené autory oddechových románů. Její knihy nás vždy zavedou do minulosti, a přesně takové knihy mám ráda. Když se v knize řeší dávná tajemství, tak to je příběh přímo pro mě. Nejvíc se mi zatím od této autorky líbila kniha Klíč a po dočtení této novinky nevím, která je lepší. Obě jsou krásné a poutavé, tak je dám obě na první místo.
Bohužel obálka se mi moc nelíbí. Kdybych nevěděla, že je to kniha od K. Hughes, tak bych si myslela, že to bude klasický román pro dámičky, které nečtu.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Jenny slaví sté narozeniny a při té příležitosti rozjímá nad minulostí. Myšlenky se jí vrací především k dávným událostem, které doposud skrývala, protože na ně není zrovna hrdá.

Otevře krabičku, v níž si schovává vzpomínky na turbulentní časy, a rozhodne se podniknout cestu, která jí pomůže vyrovnat se s minulostí. Chce se vrátit do malebné vesničky v Itálii, která se stala němým svědkem tragických událostí.

Mladá ošetřovatelka Candice, která si plánuje zářivou budoucnost s láskou svého života, si stoletou stařenku oblíbí a navzdory generačním rozdílům se stanou přítelkyněmi. Candice se zájmem naslouchá Jennyinu vyprávění a moudrým radám – s jednou výjimkou.

Nechce slyšet pravdu o svém vztahu. Když se domlouvají, že bude Jenny na její cestě do Itálie doprovázet, ani jedna z nich netuší, jak moc si vzájemně ovlivní život a že stoletá moudrá žena může ještě zažít velké překvapení...

Recenze:
Knihu přeložila Iva Bartíková, ta překládala i předchozí tři knihy.
Tak jako u předchozích knih je i tato kniha psaná ve dvou časových liniích. Jedna je ze současnosti z roku 2019 a prolíná se s minulostí, která začíná v roce 1940. Autorčiny knihy jsou vždy takové, pokaždé nás zavede do minulosti, kde se objevují dávná tajemství, která se na konci knihy krásně vyřeší a vše do sebe zapadne.

O příběhu:
Jenny slaví sté narozeniny a své ošetřovatelce Candice začíná vyprávět svůj příběh, jelikož ji požádala o doprovod do Itálie. V přítomnosti sledujeme nejen, to jak Jenny vypráví svůj příběh, ale vidíme i vztah Candice, dost zvláštní vztah s partnerem rádoby rockerem. V minulosti se dozvídáme, jaký měla Jenny život od svých 21 let, kdy musela se svým bráškou opustit matku a vydat se na venkov. Psal se rok 1940, válka v plném proudu a Jenny se snaží být šťastná tam kde je, ale šťastná bude jen se svým milovaným, se kterým nakonec odejde do Itálie. I tam začne hrozivá válka a všechno se změní. Válka ji vezme vše, ale nakonec je vše jinak. Uvidí se Jenny ještě někdy se svým bratrem? Přežije válku její muž? Ve svých 100 letech se ji podaří zjistit, kdo tenkrát přežil a na závěr prozradí jedno veliké tajemství, o kterém věděla jen maminka.
Konec byl tak krásný, usmívala jsem se a dost mě i mile překvapil.


Příběh psaný v krátkých kapitolách se moc hezky a rychle čte. Bavila mě jak přítomnosti, tak i minulost. Román mi přišel krásný, milý a zajímavý. Nenudila jsem se. U knihy jsem si odpočinula a momentálně ji všem doporučuji.

Četli jste od této autorky nějakou knihu?

Knihu KRABIČKA VZPOMÍNEK vydal: 


5 komentářů:

  1. Děkuji za pěknou recenzi - knížka mě zaujala. 🙂
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  2. Autorku neznám, ale myslím, že by se mi knížka líbila :) Podívám se i po jejích dalších knížkách :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Taky čtu příběhy s návraty do minulosti docela ráda. A mně se líbí i ta obálka - zaujala mne na první pohled.

    OdpovědětVymazat
  4. líbí se mi na obálce ty květiny vpravo v rohu... jakoby odkazovaly na předchozí knihy autorky :)

    OdpovědětVymazat
  5. Také již mám přečteno (po Dopise moje druhá kniha od autorky) a tahle kniha se mi líbila daleko více, než zmíněný Dopis. :-)

    OdpovědětVymazat