neděle 12. února 2023

Víkend plný viny - Sandie Jones

Krásný večer,
přijde mi, že víkend vůbec nebyl. Zítra mě čeká dlouhý den a vlastně celý týden bude náročný. Snad mi alespoň dorazí balíček, který očekávám, aby mi zlepšil náladu. 
Ráno jsem dočetla již čtvrtou knihu od Sandie Jones, na kterou jsem se těšila. VÍKEND PLNÝ VINY je bohužel v paperbacku, kdežto předchozí knihy jsou v hardbacku, což mě docela mrzí. Sice mám ráda tento typ paperbacku, ale když dám tuto knihu k ostatním, tak to nevypadá dobře.
Obálka od Ondřeje Mikuleckého je krásná, a jaký je příběh?
To se dozvíte v celém článku

Anotace:
Rachel a Jack.
Paige a Noah.
A Will.
Pět přátel, kteří se znají dlouhá léta.
A pak je tu Ali, Willova nová snoubenka.
Will je po letech špatných rozhodnutí konečně zamilovaný. Co na tom, že svatba s Ali přichází možná až příliš rychle po jejich seznámení? Všechny tři páry se vydají do Portugalska na romantický obřad na pobřeží. Víkend v nádherné vile je skvělou příležitostí, jak Ali poznat trochu blíž.7
Idylický výlet ale naruší šokující tajemství. Ale ukáže se, že nastávající nevěsta není zdaleka jediná, kdo něco skrývá, a jak začínají jednotlivá tajemství vyplouvat na povrch, hrozí, že se přátelství i manželství rozpadnou. Domů se navíc nevrátí všichni.

Recenze:
Knihu přeložila Michaela Martinová. Skvělý překlad, příběh se mi díky tomu četl velice dobře a rychle. Tak jako předešlé knihy autorky, tak i tuto jsem přečetla hodně rychle. Začala jsem číst v sobotu odpoledne a dočetla jsem ji v neděli ráno u snídaně. 

Na straně 45 jsem uhádla, jak to bude a díky tomu jsem musela číst dál, abych věděla, zda mám pravdu. Měla jsem ji, ale něco mě na konci překvapilo, co jsem netušila, že tak bude. A úplný závěr byl bomba. Stane se nehoda, za kterou může někdo, do koho by to nikdo z těch všech lidí v knize neřekl.

Kniha je řazená do thrillerů, tak tam bych ji rozhodně nezařadila. Sice je příběh napínavý, ale jedná se spíše o psychologický román a řekla bych, že dost povedený.

V jiných recenzích jsem se dočetla, že je začátek knihy nudnější a nic se neděje. Tři páry letí do Portugalska, kde si má Will vzít Ali. Jenže hned ve vile se Rachel něco nezdá. Jack prozradí Rachel a Paige tajemství, díky kterému je dost nepříjemný na Ali. A toto tajemství začnou tak nějak řešit, jenže je to tak, jak Jack říká? Mě začátek nudný nepřišel, nějak jsem jako čtenář musela pochopit kdo a s kým, a jak se dostali do vily. Po té 45 straně, kdy jsem uhádla kdo s kým, jsem si knihu užívala.

Vlastně je celý příběh o vztazích. Dva manželské páry se znají už asi 19 let a jsou si stále věrní? Před manželstvím si byli věrní? Třetí pár je mladší a i oni jsou si věrní? Je to velice zamotané, propletené, ale na konci se dozvíme pravdu.

Četla jsem na internetu recenze i komentáře a obávám se, že málo čtenářů pochopilo, kdo mohl za to, co se na konci stalo. Jak je příběh hodně propletený, tak je potřeba číst pozorně.

Četli jste od autorky nějakou knihu?
Mě její knihy baví a tato novinka byla skvělá. Doporučuji!

Knihu VÍKEND PLNÝ VINY vydal: 

4 komentáře:

  1. Knihu neznám a ještě jsem o ní neslyšela, ale vypadá velmi zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  2. Mě knížka zaujala, ráda bych si ji přečetla, i když předchozí jsem nečetla. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Někdy mi přijde to řazení do žánru takové zvláštní... :) Tahle kniha má hlavně moc povedenou obálkou, jednoduchou a přesto hezkou.

    OdpovědětVymazat
  4. Jak mám autorku a její knihy ráda, tato u mě naprosto propadla, bohužel. Vůbec mě nebavila.

    OdpovědětVymazat