neděle 2. dubna 2023

Žena v ohni - Lisa Barr

Zdravím!
Ještě čtyři dny a budu mít 4 krásné volné dny. Snad budu mít čas na čtení, jelikož mám doma několik knih, které si chci v nejbližší době přečíst.
A teď už se pustíme do recenze na knihu ŽENA V OHNI, kterou napsala Lisa Barr a vydalo ji v roce 2022 nakladatelství Metafora. Mě kniha zaujala díky podtitulku na obálce: Černý trh s uměním, obraz ukradený nacisty, souboj s časem.
V celém článku najdete recenzi i anotaci.

Anotace:
Jules Rothová je mladá nadějná novinářka. Když se jí podaří získat práci u Dana Mansfielda, špičkového investigativního reportéra, její první úkol je neobvyklý a přísně tajný: má najít legendární expresionistický obraz, který před více než 75 lety uloupili nacisté a od té doby o něm nikdo neslyšel. Ztracený portrét nádherné a tajuplné ženy touží získat světoznámý návrhář a Danův osobní přítel, kterému už nezbývá mnoho času. Po tomtéž plátně zatím v Evropě pátrá také provokativní galeristka Margaux de Laurentová, bohatá žena bez skrupulí, zvyklá dostat, co si přeje. V cestě jí stojí pouze Jules a její odhodlání.
Mladá žena se stále víc zaplétá do mezinárodního uměleckého skandálu a zjišťuje, kolik zrůdností nacisté na poli umění napáchali a že řada z těchto zločinných křivd není dodnes uznána, natož napravena.
Strhující děj s prvky thrilleru je založený na historických skutečnostech a dává čtenáři nahlédnout do zákulisních praktik světa umění a nelegálního obchodu s kradenými uměleckými předměty. Žena v ohni vypráví příběh silné ženy, jež stejně jako umělecké dílo dokáže prozářit svým jasem dějiny i lidská srdce.

Recenze:
Knihu přeložila Hana Sichingerová.

Příběh se mi četl dobře, i když mi chvilku trvalo než jsem se začetla. Asi čtvrtku knihy jsem četla tak, že jsem ji často odkládala, pak jsem se konečně začetla a knihu jsem musela dočíst.
Líbí se mi, že je příběh psaný v krátkých kapitolách, které jsou označené a tím jsem se krásně orientovala. Vždy jsem věděla, kde se zrovna nacházím, a kdo momentálně mluví.
_______________

O příběhu:
Jules je mladá novinářka, která dostane speciální úkol v utajení. Pokusí se vypátrat dávno ztracený expresionistický obraz Žena v ohni. Obraz patřil slavnému návrháři bot Elisovi, celou jeho rodinu zavraždili nacisti. Po tomto obrazu pátrá i někdo další, a to zlá Margot. Margot je majitelkou několika galerií a obraz chce pro sebe, jde doslova přes mrtvoly.
_______________

Příběh je skvěle propracovaný s nečekanými zvraty, napínavý, strhující, krásně se propojí linky a dokonce se v knize objeví sex, drogy a vražda. Trochu mě zarazilo šílené až přehnané chování Margot.

Když jsem si knihu vzala na čtení, tak jsem měla trochu jiné představy o příběhu, byla jsem trochu nemile překvapená, ale po dočtení musím říct, že to byla fajn kniha. I když nesplnila mé očekávání, tak knihu mohu doporučit všem čtenářům, kteří rádi čtou lehčí thrillery s kapkou romantiky.

Nacisti za druhé světové války údajně ukradli mnoho uměleckých děl a autorka toto "téma" uchopila velice zajímavě. Čekala jsem více z historie a nacistů, ale je to spíše thriller.

Znáte tuto knihu?

Knihu ŽENA V OHNI vydalo:


5 komentářů:

  1. Téma hodně zajímavé. V poslední době se zase vracím ke knihám, které se více či méně zaměřují na 2. světovou válku... Navíc tahle má i skvělou obálku. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu neznám, ale myslím, že by se mi líbila :) Malinko mi připomíná knihu Dívka, již jsi tu zanechal, i když to je samozřejmě úplně jiný žánr :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. věřím, že to může být zajímavé čtení, ale můj žánr to není :)

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že by se mi kniha mohla líbit. 🙂

    OdpovědětVymazat