neděle 30. července 2023

Annin útěk - Mattia Corrente

Krásnou neděli přeji,
zítra zase od práce. Víkend utekl děsně rychle. Čeká mě docela nepříjemný týden, tak snad uteče stejně rychle jako víkend.
A teď bych vám ráda představila úžasnou knihu, kterou mám přečtenou už nějakou dobu, ale k napsání recenze jsem se dostala až teď. Jedná se o román sicilského spisovatele Mattia Corrente. A kniha nese název ANNIN ÚTĚK
Nejprve mě zaujala obálka a po přečtení anotace jsem věděla, že si knihu budu chtít přečíst.

Anotace:
Anna strávila víc než padesát let po Severinově boku. Jednoho dne se ale bez vysvětlení sebrala a odešla z domova. Po roce čekání Severino opouští ostrov Stromboli a vydává se svou ženu hledat. Tak začíná jeho putování po Sicílii, nostalgická návštěva míst, kde spolu s Annou bydleli, ale také cesta v čase, do vzpomínek na klíčové okamžiky jejich společného soužití. Během ní se Severino bude muset vypořádat nejen s mnoha překvapivými skutečnostmi o své nečitelné manželce, jež postupně vyplynou na povrch, ale i s přízraky mužů a žen, kterými se on a Anna mohli stát, kdyby jim okolnosti umožnily rozhodnout se v životě jinak. Mattia Corrente vystavěl na malém prostoru hluboký autentický příběh, který se díky vícehlasému vyprávění v několika časových rovinách postupně skládá jako mozaika a zanechává dojem, že přes všechny složitosti má každý doušek života svou jedinečnost a krásu.

Recenze:
Knihu přeložila Sára Rodová. Díky skvělému překladu jsem měla knihu přečtenu na jeden zátah. Nejen, že je příběh poutavý, ale hrozně moc mě zajímal konec, tak bylo jasné, že se neodtrhnu od knihy, dokud ji nedočtu. A hlavně se nejedená o klasickou romantiku, což jsem si na začátku trochu myslela. Byla jsem mile překvapená, o čem nakonec kniha je.

Příběh sledujeme z pohledu staršího muže při hledání své ženy a občas nás autorka zavede do minulosti, kdy měli před svatbou a poznáme Annu z jiné stránky. Vzpomínky mě bavily číst nejvíc.
___________________

O příběhu:
Anna uteče, nikdo neví kam odešla. Její manžel Severino se po nějaké době vydá svou ženu hledat. Cesta po Sicílii za ženou je spíše takové hledání sebe sama. Severino totiž zná svou ženu přes padesát let, jenže čím více po ní pátrá, tak se vrací do minulosti a teď si není jistý, zda svou ženu vůbec zná.

Příběh Severina a Anny nám ukazuje, jak se všichni nějakým způsobem ostatním přizpůsobujeme. Neustále na někoho bereme ohled, někteří lidé od nás mají nějaká očekávání, zajímá nás, co si kdo o nás myslí atd...Kniha je o svobodě a hledání štěstí.

Krásný a poeticky napsaný příběh nejen o svobodě. Zařazuji k nejlepším knihám za rok 2023.

Nerada používám větu, kterou teď napíšu, ale k této knize se fakt hodí. Příběh byl pohlazením po duši. Krásný příběh, doporučuji všem!!
Znáte tuto knihu? 
Četli jste ji?


Knihu ANNIN ÚTĚK vydalo nakladatelství:

5 komentářů:

  1. Zajímavá kniha, myslím, že i mě by se líbila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Anotace i tvá recenze zní dobře. Asi by se mi líbila

    OdpovědětVymazat
  3. neznám knihu, ale wow... hezky jsi mě na ni nalákala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Dle popisu to je zajímavá kniha, mám ráda, když se občas děj přesune do minulosti :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  5. Mohlo by to být zajímavé - tvoje recenze mě nalákala. 🙂

    OdpovědětVymazat