čtvrtek 13. července 2023

Poslední knihkupectví - Madeline Martin

Krásný den,
venku je pořád šílené vedro a díky tomu se mi nechce vůbec zapínat počítač, proto nepíši články, ale čtu fakt hodně. Dneska se pokusím napsat pár recenzí, ať hlavní myšlenky nezapomenu a dneska bych vám ráda připomněla historický román, který vyšel v roce 2021. Jedná se o knihu POSLEDNÍ KNIHKUPECTVÍ, napsala ji Madeline Martin a u nás ji vydalo nakladatelství Cosmopolis.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Grace Bennettová přichází v srpnu 1939 do Londýna a sní o novém začátku. Skončí ale jako pomocnice v malém zaprášeném knihkupectví. A to je problém – obchodu sice rozumí, jenže na čtení zatím nikdy neměla čas. Pak jí jeden milý mladý muž představí Hraběte Monte Christo a je z toho láska. Grace dočista propadne knihám a příběhům, které ji odvádějí od stále hrozivější situace. Muži odcházejí do války a mnozí se už nevrátí, děti jsou evakuovány na venkov a z nebe padá zkáza, která obyvatele připravuje o domovy, obživu i blízké.

A když jednou v krytu vyděšená sousedka požádá Grace, aby četla nahlas, stanou se z toho pravidelná setkání s příběhy, která pokračují v prostorách knihkupectví. Z posluchačů se stanou přátelé, které spojuje nejen útěcha nacházená v síle slov, ale také ochota podat pomocnou ruku a nenechat druhého padnout.

Recenze:
Knihu přeložila Marcela Nejedlá. 
Příběh se mi četl velice dobře a neuvěřitelně rychle. Během chvilky jsem byla v půlce a večer jsem knihu musela dočíst. Sice se jedná o příběh z druhé světové války, ale není to nic drastického, jen sledujeme život mladé ženy, která se přestěhovala do Londýna a ten je občas bombardován Němci.
Já mám historické romány ráda, čtu je často. Spíše čtu příběhy přímo z koncentračních táborů, ale občas sáhnu po něčem lehčím. Tento román mi přišel odpočinkový, i když bylo bombardování Londýna občas dechberoucí.

O příběhu:
Grace se přestěhovala do Londýna ke známé své matky, ta jí zajistí práci ve starém knihkupectví. Jenže Grace je spíše nečtenář. Jednoho dne dostane od mladého muže knihu a díky ní se do čtení zamiluje. Čte příběhy, aby unikla hrozivé současnosti. Dokonce v krytu čte nahlas všem a každý se těší až uslyší pokračování. Díky tomu si najde plno přátel. 
Autorka nám krásně ukázala, že nám čtení pomáhá na chvilku utéct do jiného světa, a také čtení spojuje lidi.

Pokud máte rádi lehčí historické romány, tak doporučuji. Mě se kniha moc líbila, je to spíše odpočinková kniha.
Autorka píše skvěle a já se s nadšením vrhám na další její knihu Špionka v knihovně.

Máte rádi historické romány?

Knihu POSLEDNÍ KNIHKUPECTVÍ vydalo nakladatelství:

3 komentáře:

  1. Naprosto s tebou souhlasím. Autorka podala válečné období z trochu jiné perspektivy obyčejných lidí. A co se mi hlavně líbilo, je důležitost knih/četby, která lidi i v těžkých časech spojuje. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka mě zaujala. Až budu příště zase něco objednávat, podívám se po ní. 🙂

    OdpovědětVymazat