pátek 18. srpna 2023

Chaloupka na muřích nožkách - Sophie Anderson

Zdravím,
vzhledem k tomu, že pracuji s dětskými knihami, tak dost často sahám po knihách, které jsou pro starší děti nebo jsou to knihy, které textově i sílou odpovídají knihám pro dospělé. Minulý týden jsem přečetla jednu moc pěknou fantasy pohádku - CHALOUPKA NA MUŘÍCH NOŽKÁCH, kterou napsala velšská spisovatelka Sophie Anderson. U nás ji vydalo nakladatelství HOST. Moc se jim kniha povedla, jsem ráda, že ji vydali jako paperback a ty listy a stromy na obálce se krásně lesknou, proto to nešlo hezky vyfotit.
Recenzi i anotaci najdete v celém článku.

Anotace:
Co kdyby se váš dům uprostřed noci bez sebemenšího varování zvedl a odkráčel pryč?

Dvanáctiletá Márinka ze všeho nejvíc touží po docela obyčejném životě v domově, který zůstane na jednom místě dost dlouho na to, aby si mohla najít kamarády. Potíž je v tom, že bydlí v chaloupce na muřích nožkách, která se neustále stěhuje z místa na místo.

Márinčina babička je totiž sama baba jaga, která doprovází zemřelé na onen svět. Márinka ale nechce kráčet v jejích stopách a strávit celý život ve společnosti mrtvých, a proto se rozhodne svůj osud změnit. Její chaloupka to ovšem vidí jinak a postaví si hlavu. Ale počkat — odkdy mají chaloupky vlastní rozum?

Recenze:
Knihu přeložila Jana Hejná.
Překlad je povedený a díky němu se příběh čte velice dobře, rychle a vzhledem k tomu, že je kniha určená dětem, tak je psaná jednoduše, přesto nese těžší téma, jako např. osamělost, přátelství, smrti, vzájemně si pomáhat, pochopení, dospívání a hledání životní cesty.

Obálku ilustrovala Melissa Castrillon a o ilustrace uvnitř knihy se postarala Elisa Paganelli.
Obálka je povedená, líbí se mi moc a myslím si, že je i dost lákává. Nevím, zda naláká děti, ale dospělé jako jsem já jistě ano.

Díky obálce jsem čekala trochu hororovou pohádka, ale není tomu tak. Sice jsou v příběhu mrtvoly, ale spíše v dobrém smyslu. Nečekala jsem takový příběh, jelikož jsem před čtením nečetla anotaci, abych měla překvapení o čem kniha nakonec bude.
_________________________

O příběhu:
Hlavní hrdinka se jmenuje Márinka, je jí dvanáct let a žije jen s babičkou v chaloupce na muřích nožkách, která se sama od sebe stěhuje z místa na místo. Babička není jen tak obyčejná babička, ale je to baba jaga a každý večer vyprovází zemřelé na jejich poslední cestu. Márinka by to měla jednou také dělat, ale teď by si ráda našla kamarády, jenže díky tomu, že se neustále stěhují, tak to není jednoduché a hlavně nesmí za plot. Jednoho dne to Márinka poruší a díky tomu, že odejde od chaloupky dál než by měla, tak zjistí jedno velké tajemství.
_________________________

Milá, krásná a magická pohádka, která je graficky nádherně zpracovaná.
 Moc se mi líbila a doporučuji ji všem, nejen dětem.

Krásná pohádka - doporučuji!!

Knihu CHALOUPKA NA MUŘÍCH NOŽKÁCH vydalo nakladatelství:

2 komentáře:

  1. kniha vypadá opravdu krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Líbí se mi, když dětské knihy/knihy pro mladší čtenáře mají v sobě kromě milého příběhu i nějaké hlubší poselství, které je zakomponované přijatelnou nenásilnou formou. :)

    OdpovědětVymazat