neděle 26. července 2020

Čtyři strany mince - Lukáš Záleský

Krásnou neděli přeji. 
Bohužel u nás prší a asi jen tak nepřestane. Na příští týden se moc těším. Od středy mám dovolenou, tak je na co se těšit.
Dneska tu mám recenzi na tenkou knihu, ve které se skrývají čtyři hororové povídky. Kniha se jmenuje Čtyři strany mince a napsal ji český spisovatel Lukáš Záleský, který je stejně starý jako já. 
Horory čtu ráda, tak jsem byla zvědavá, jaké povídky budou. Vůbec jsem se nepodívala kolik má kniha stran, tak jsem byla docela překvapená, jak je kniha tenká. 
Anotaci a mou recenzi najdete v celém článku. 
Anotace:
Čtyři hororově laděné povídky, které vás rozhodně nenechají klidnými!
Mladému účetnímu a jeho krásné ženě se podaří najít skvělého finančního poradce a peníze se jen kupí. To je skvělé, nebo snad ne? Jen kdyby…
 ***
Halloween v malém americkém městě je většinou veselou a radostnou událostí napěchovanou sladkostmi, dětským smíchem a západem slunce. Tenhle ale bude jiný…
  ***
 Hrdinný doktor vytrhne přejetého chodce ze spárů smrti, lidé ve městě ho pochvalně plácají po zádech. Vše se pak postupně vrátí do starých poklidných kolejí, i když…
 ***
 Sedmileté holčičky bývají roztomilé a nevinnost sama, tedy většinou…

Co já na anotaci:
Knihu jsem dostala na recenzi od nakladatelství Grada, sama bych si knihu nekoupila, jelikož povídky moc nečtu. Horory mám ráda, tak jsem si řekla, že by povídky nemusely být špatný. Nakonec jsem za knihu ráda, jelikož to byla ideální kniha na letní noc. Dle anotace mě nejvíc zaujala povídka poslední o holčičce, a pak ta druhá z Halloweenu.

Recenze:
Styl psaní mi sedl. Všechny povídky se četli moc dobře, ale bohužel jsem se u nich nebála. I přesto se mi povídky vcelku líbily, jelikož byly originální a dobře vymyšlené. Vložila bych do povídek více napětí, aby při čtení mrazilo lidem v zádech. Povídky jsou krátké, takže ideální kniha pro letní večery. 

1. Povídka - Šedé sako: 11 kapitol. 
Nejzajímavější a nejoriginálnější povídka v této knize. Daniel najme finančního poradce, jelikož přišel o práci. Finanční poradce jemu a jeho ženě vydělá hodně peněz. Nevezme si za to peníze, jako odměnu, ale vezme za svou práci někomu život. Dále vydělává peníze, až zajde tak daleko, že dostane hodnocení nejlepšího finančního poradce. Za cenu několika životů. 
Bohužel povídka nebyla strašidelná ani mrazivá, ale byla originální, a proto se mi líbila. 

2. Povídka - Vítejte v Brownviille: 8 kapitol. 
Strašidelnější povídka, než ta první. Sice jsem se u ní nebála, ale už se dá mluvit o hororové povídce. 
Duch či nadpřirozená síla promlouvala k muži. Jelikož popíjel alkohol, tak si myslel, že už je dost opilý. Síla odešla za malým klukem, který na ulici koledoval, jelikož byl zrovna Halloween. Muž si mezi tím myslel, že se zbláznil a vzal si do ruky zbraň. Síla malému klukovi pošeptala, aby šel k muži pro koledu. A jak to dopadlo? Umřel někdo? 

3. Povídka - Doktor: 13 kapitol, nejdelší povídka.
Zajímavá povídka a docela i děsivá, když si uvědomím, že takový doktor může někde žít 
Doktor chce zachraňovat lidi, chce zachránit i svou přítelkyni. Všechny lidi, co chce zachránit, musí nejprve nějak zranit či skoro zabít. Jednou, ale svou sílu podcení a nepovede se mu jednoho blízkého člověka zachránit. 

4. Povídka - Děvčátko: 5 kapitol
Nejkratší povídka, která byla asi i nejslabší. Malá holčička byla odvezena do nemocnice. Údajně ji zmlátila maminka. Jenže vše je úplně jinak. Soused od naproti vše viděl z okna a začíná se snažit mamince pomoc. 

Pokud chcete na léto povídky, které jsou hororovější. Tak tuto autorovu prvotinu doporučuji. 

Děkuji moc! 

5 komentářů:

  1. Tyjo, já obvykle hororové povídky moc nečtu. Většinou čtu takový ty knihy pro ženský. :D A nebo motivační. Ale možná bych mohla zkusit i něco jiného. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám to obráceně. Povídky čtu, ale horory moc ráda nemám.
    Na příští týden se také těším. Od středy do pátku budeme s kamarádkou pobývat v hotelu Skanzen u Velehradu. Moc se těším!💖
    Dovču si užij, přeji krásný letní čas.🌞

    OdpovědětVymazat
  3. Tuto knížku bych si ráda přečetla, určitě se poptám v knihovně, hororové povídky mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha vypadá zajímavě. Povídky jsem nikdy nečetla, ale horory mám ráda, pokud bude nějaký volný čas, ráda knihu zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tu dovolenou ti závidím :-) já si ještě chvilku počkám :-) 🌞 Moc si to užij! 🌞
    Co se týká knihy, docela mě zaujala... teď jsem dlouho nic tajemného/hororového nečetla a skrze recenzi i anotaci mě to celkem zaujalo, tak si knížku asi pořídím 💖

    OdpovědětVymazat