neděle 19. července 2020

Manuál pro milovníka kávy - Jessica Easto

(ze starého blogu - 3.6.2018)
Dneska jsem se ráno pustila do recenze, ale dokončila jsem ji až teď. Byla jsem totiž na obědě u rodičů, a pak jsem uklízela a lenošila.
MANUÁL PRO MILOVNÍKA KÁVY od Jessica Easto a od nakladatelství Grada. Já i přítel milujeme kávu, takže je toto kniha přímo pro nás. Děláme si espresso z kvalitní zrnkové kávy a doma si ji sami umeleme v mlýnku.
Od této knihy jsem očekávala různé rady a typy na dobrou kávu.
Pokud chcete vědět, co je v knize a zda je to dobrá kniha, tak se mrkněte do celého článku. Dole najedete celkové hodnocení.
Kniha mě naprosto uchvátila. Sice je to paperback, ale nevadí mi to, jelikož je obsah skvělý a splnil mé očekávání.

Kniha obsahuje:
Úvod: Kde najdeme něco málo o knize, o tom, jak ji číst. Dále něco málo o kávě, a co je craft káva. Naštěstí není úvod zdlouhavý a nudný. Čte se rychle a hned jsem si po úvodu musela přečíst další kapitolu.
1. Základy filtrace: Krásně popsaný postup toho, co se stane, když kávu zalijeme vodou. Tedy proces, ve kterém se některé složky z kávy rozpustí či nerozpustí, a co se při tom stane. Některé složky se rozpouštějí postupně jako např. ovocné kyseliny, suché destiláty atd.. u všeho je podrobný popis, který je snadno pochopitelný. Dále se v této kapitole dozvíme, jaký má být správný poměr g/l. Opět skvěle popsané a je k tomu přidán i graf. Přesnost, jemnost namletí s grafem, něco o vodě, jaká je správná teplota a jak zalévat kávu? Vše se dozvíte v první kapitole.
2.Vybíráme vybavení: Všechno o vybavení. Filtry, automatické kávovary, full-immersion, AeroPress, Sifon, překapávače, Hario V60...ke každému druhu je podrobný popis + jaké používat filtry, a jak ten daný druh funguje. Skvělá podkapitola je "Mlýnky", ta mě hodně zaujala a dost mi pomohla. Opět je v ní napsáno, jaké jsou druhy mlýnku, jak fungují, a jaké jsou nejlepší. Skvělé rady.
3. Káva: Jaké jsou odrůdy. V jaké zemi se jaká káva pěstuje. Nechybí ani kávový pás světa. Tato kapitola mě velmi bavila. Dozvěděla jsem se, v jaké zemi je jaká káva.

4. Nákup kávy: Na tuto kapitolu jsme se těšila asi nejvíce. V kapitole 4 najdeme skvělé rady, kde koupit jakou kávu. Kdy je v jaké zemi období sklizně, a kdy se má daná káva ze země kupovat. Dokonce je v této kapitole i podkapitola "luštění etiket", což je velmi užitečné. Už vím, na co si dávat pozor při kupování kávy. Velmi zajímavá podkapitola je i "pražení", kdy se praží, stupně pražení, jak se praží atd...Jaké jsou příchutě kávy, jak kávu skladovat, jak se káva zpracovává? To najdete v této kapitole.
5. Chuť: Jaké jsou chutě kávy. Co je vlivem dané chutě. Jak posuzovat příchuť. Opět jsem se dozvěděla velmi mnoho nových informací.
6. Metody přípravy: Jaké existují metody, jak při nich správně postupovat a opět plno rad.

Na konci knihy je bonus POMŮCKY, TIPY A TRIKY. Kde najdete stručné rady, triky a tipy. Ještě jsou vzadu napsané ZDROJE, což u knihy oceňuji.

Já jsem opravdu ráda, že mám knihu doma. Budu se k ní určitě vracet, jelikož si nepamatuji sklizně z různých zemí a taky chci zkusit nějaké metody na přípravu kávy.

Dávám této knize největší počet hvězd, co jde!
Kniha potěší každého milovníka kávy, takže je to vážně skvělý tip na dárek.


Žádné komentáře:

Okomentovat