čtvrtek 30. července 2020

Útočiště - Jérôme Loubry

Ahoj!
Dneska je tak krásně, proto jsem vstávala hodně brzo, i když mám dovolenou. Jela jsem na velký nákup, uklidila jsem a teď mám pár hodin jen sama pro sebe. Udělala jsem si ledovou kávu a chystám se napsat všechny recenze na knihy, které mi tu leží.
Začnu úžasným psychologickým thrillerem Útočiště od Jérôme Loubry. Možná je to nejlepší psychologický thriller, jaký jsem kdy četla.
Anotaci a celou mou recenzi najdete v celém článku.

Anotace:
Jediná možnost, jak přežít, je uniknout...
Co skrývá tajemný ostrov? A co skrývá lidská mysl? Sandrine vystupuje z lodi na šedivém, chladném ostrově a setkává se s hrstkou obyvatel, starých lidí žijících v téměř naprostém odloučení od civilizace. Všichni jí popisují babičku jako milou a laskavou ženu, tedy obraz daleký tomu, co o ní Sandrine vyprávěla matka. Na ostrově vládne podivná atmosféra. Stačí pár hodin, aby si Sandrine uvědomila, že zdejší obyvatelé skrývají nějaké tajemství. Cosi, z čeho mají hrůzu. Proč tedy odtud nikdo z nich neodjede? Co se stalo s dětmi z prázdninového tábora, narychlo uzavřeného v roce 1949? Namísto odpovědí je mladá žena po několika dnech nalezena, jak bloudí po pláži na pevnině s oblečením zmáčeným krví, která není její… Román získal cenu za nejlepší francouzský román roku 2019, která se uděluje na každoročně konaném literárním festivalu detektivek v Cognacu. 

Co já na anotaci:
Když si v anotaci přečtu, že kniha dostala nějaké ocenění, tak mě o to víc láká. Dle anotace jsem usoudila, že mě kniha bude bavit, jelikož mám ráda psychologické detektivky či thrillery. A navíc je v anotaci uveden rok 1949, což je období po válce a já ráda čtu, co bylo po válce. Tento thriller neobsahuje nic z toho období, za to obsahuje perfektní, napínavý a neočekávaný příběh. 

Recenze:
Knihu přeložil Tomáš Havel. Velmi povedený překlad, díky, kterému se kniha četla velmi dobře. Knihu jsem přečetla na jeden zátah, byl to neuvěřitelný zážitek. Nešlo se od knihy odtrhnout. Nečekala jsem, že v knize bude tolik zvratů. Bylo až šokující, jak se příběh vyvíjel. Po dlouhé době kvalitní psychologický thriller.

Sandrine pluje na ostrov, kde žila její babička. Babičku nikdy neviděla, neznala jí a teď po ní musí převzít osobní věci. Na ostrově žije jen pár obyvatel a atmosféra je dost podivná, jako by obyvatelé něco skrývali. Dříve byl na ostrově dětský tábor, ve kterém obyvatelé pracovali. Co se stalo s táborem a dětmi? To se dozvíme, ale zároveň Sandrine najde běžec na pevnině s oblečením zmáčeným krví, která není její. Je převezena do nemocnice a vyšetřovatelé pátrají, co se ženě stalo. Rozhodně se pak nejedená o klasickou detektivku.

Když jsem knihu četla, tak jsem nedokázala vůbec odhadnout, co přijde. Zvrat za zvratem a ten konec? Perfektní psychárna. Velmi čtivý a napínavý psychologický thriller! Určitě stojí za přečtení. 
Dlouho jsem nečetla, tak dobrý thriller. Mám normálně chuť si ho přečíst ještě jednou.

Kniha za mě byla fakt pecka. Rozhodně doporučuji!

Knihu 


Děkuji moc, za knihu! 

3 komentáře:

  1. Děkuji za tip, podle tvé recenze by se mi mohla knížka líbit. Mrknu po ni.

    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha by se mně asi líbila,protože tenhle tip mám ráda.Píšu si.

    OdpovědětVymazat
  3. Já použila ajvar značky natureta. :))
    Set talířku a hrnečku mám z Pepca, ještě za doby, co jsem tam pracovala, takže asi dva roky zpět. :D

    Tyjo, říkáš, že možná nejlepší psychologický thriller? Že bych si tuhle knihu připsala na seznam? :D Děkuji za tip. :)

    OdpovědětVymazat