pátek 31. července 2020

Přečtené knihy za květen, červen a červenec 2020

Díky tomu, že se blog.cz ruší, tak tu mám jedno velké přečteno a to rovnou za tři měsíce. V létě hodně čtu, takže tu mám opravdu hodně knih.

STROMY VYPRAVUJÍ - Krásná kniha o stromech. Životy stromů propojené v příbězích s osudy lidí nám umožňují zamyslet se i nad naší historií. Stromy tím, že se mohou dožít vyššího věku než lidé, se stávají svědky osudů těch, vedle kterých někdy i staletí rostou. Psala jsem nedávno na knihu recenzi, na kterou se můžete podívat SEM.

BYL JSEM ČÍSLO 30529 - Knihu jsem rozečetla někdy v červnu, a pak ji nechala na straně. Nějak mě ze začátku nebavila a dočetla jsem ji až v červenci. Líbila se mi, ale jsou lepší knihy na téma holocaust. V této knize mi přišlo hodně zdlouhavé dětství.

ŠKVÁR - Má první kniha od Bukowského. Musím říct, že mi přišla nudná. Zatím nemám v plánu číst něco dalšího od něj, jelikož mám doma tolik knih na čtení, že nevím, kterou knihu číst jako první. Přítel ve stejné době četl od Bukowského knihu "Na poště" a smál se od první strany až do konce.


VRAŽEDNÉ ÚMYSLY - Celou recenzi na thriller najdete ZDE. Kniha byla napínavá až do konce, jen bylo potřeba překonat nudnější začátek.

PLÁŽ V CHORVATSKU - Naprosto oddychové čtení pro letní dny. Když jsem knihu četla, musela jsem si vždy jít udělat nějaký drink. Pláž v Chorvatsku je má druhá kniha od autorky a obě knihy se mi moc líbily. Romantiku moc nečtu, ale autorka umí tak krásně psát, že se mi od ní knihy prostě líbí. Určitě si dokoupím předchozí dvě knihy. Na tuto knihu si můžete přečíst mou RECENZI.

NEČEKANÉ PRÁZDNINY - Má druhá kniha od autorky Jacqueline Wilson. Hlavní hrdinka Shirley je evakuována do poklidného venkovského městečka díky druhé světové válce. Ubytují ji spolu se dvěma chlapci z chudinské čtvrti Londýna: nešikovným a utrápeným Kevinem a sebevědomým rošťákem Archiem. Pobyt ve zvláštním poloprázdném Červeném domě s tajuplnou a uzavřenou paní Waverleyovou jim změní život navždy. Doporučuji mladším čtenářkám.


VELKÁ CESTA - Doporučuji se podívat na mou celou recenzi SEM. Nádherná i poučná kniha o změně klimatu nejen pro děti.

KOUZLO PSANÉ RUKOU - Dětská kniha, od které jsem čekala úplně něco jiného. Na knihu již píši recenzi, takže tu bude recenze snad, co nejdříve. Příběh byl, ale vcelku pěkný. Určitě za to se na ní alespoň podívat.


KDO ZABIL SNÍŽKA? - Tuto knihu jsem si vzala na čtení v dětském oddělení v knihovně. Bohužel musím říct, že to není kniha pro děti. Vůbec nevím, kterému dítěti by se mohla líbit. Spíše ji ocení dospělí čtenáři. Mě se kniha tak moc líbila, že jsem si musela přečíst další knihu od autorky, ve které je příběh stejný, ale z pohledu někoho jiného. V této knize vidíme příběh z pohledu malé Martiny, která si přeje psa - dostane ho, ale bohužel to není dobrý pes...Kniha se četla velmi dobře a je psaná jednoduše díky tomu, že je "určená" dětem.

NEJLEPŠÍ PRO VŠECHNY - Druhá kniha se stejným příběhem je psaná z pohledu 10ti letého Viktora, který se odstěhoval na vesnici, kde žije Martina. Tato kniha už není určená dětem, a proto je psaná více do hloubky. Četla se, ale stejně dobře, jako ta první. Obě knihy mohu vřele doporučit.


DŮM DOKTORA FIŠERA - I když je to kniha pro děti, tak ji doporučuji i starším čtenářům. Jedná se o příběh Petra, který je zvědavý a dostane se do domu podivína doktora Fišera, jelikož u něj prý žije kluk, kterého nikdo nezná. Co v domě objeví, je šokující, a co bude následovat, je šokující ještě mnohem víc! Napínavý příběh, který vám nedovolí odejít od knihy! Přečtenou jsem ji měla za den, jelikož byla fakt napínavá a hlavně tajemná.

STRAŠIDELNÁ CHŮVA - Další dětská kniha. Děti se u ní určitě budou hodně bavit. Mě se líbila moc, těším se na další díl.


Celá série Čarodějka z Turlinghamu

Všechny díly se četli moc dobře. Doporučuji sérii malým čtenářkám. Možná tak třetí až pátá třída?

Sophie je dcerou ředitelky na Turlinghamské akademiie a díky tomu ve škole nespí, proto přijde o spoustu půlnočních večírků. Jednoho dne se ve škole objeví Katy, nová studentka. Katy sice není čarodějka, ale za to Sophie je. Katy pochází z rodiny lovců čarodějnic, jejichž prací je zastavit zlou magii. A Sophie se rozhodne jí pomoct, i když je čarodějka.


HOTEL WINTERHOUSE - Hodně dobrá kniha pro starší děti. Alžběta nemá rodiče, bydlí u tety a strýce. Někdo jim zaplatil dovolenou a Alžbětě pobyt v hotelu Winterhouse. V hotelu objeví plno záhad, které se snaží vyřešit. Kniha je doprovázená různými přesmyčkami, rébusy, ale i Vigenerovou šifrou. Černobílé ilustrace jsou povedené a krásně knihu doplňují.
VIKTOR 2.díl - První díl jsem nečetla a vůbec to nevadilo. Ani 1.díl ani nehodlám číst. Druhý díl, ale doporučuji. Byl to skvělý příběh. Určitě to bude dobrá kniha do čtenářského deníku.

VŠECHNO JE V POHODĚ - Marin žije na koleji. Rodiče nemá a děda ji nedávno umřel. Marinina kamarádka se u ní zastaví na pár dní a přemlouvá ji, aby na Vánoce jela k její rodině....Kniha se četla velmi dobře, nejspíš je to tím, že je určená dětem. Bohužel se mi kniha moc nelíbila, určitě se bude více líbit mladším čtenářkám.
TAJEMSTVÍ HOTELU WINTERHOUSE - Druhý díl jsem zhltla za jeden den. Tentokrát se pokusí Alžběta s kamarádem přijít na kloub případu tajemného hosta a jeho magické knihy, jíž se kdysi chtěla zmocnit Gracella. Druhý díl nebyl tak pěkný jako první.

CO SE SKRÝVÁ V LESÍCH - V 18ti Hayden zjistí, že zdědila panské sídlo v lesích u městečka Promise, kde bydlela jako malá. Kousek od tohoto místa před deseti lety záhadně zmizela její matka, a navíc se toho dne v lese vytvořila podivná Černá mýtina. Se svojí kamarádkou Del se tedy Hayden v době jarních prázdnin na sídlo vydá. Doufá, že zjistí, co se matce skutečně stalo, a zároveň se trochu bojí, protože před deseti lety v Promise nechala svou první dětskou lásku, Shannona..Docela pěkná fantasy, ale opět ji ocení spíše mladší čtenářky.
TEREZÍNSKÉ GHETTO - Kniha ze série, která má 22 dílů. V každé dílu se Bára přenese v čase do minulosti a ukáže čtenáři, jaké to dříve bylo v dané době. V tomto dílu se Bára ocitne v Terezíně. Celou sérii doporučuji malým čtenářům. Terezínské ghetto se četlo skvěle a ukázalo nám, jak to v té době chodilo.

KAVÁRNA U ANDĚLA - Krásná kniha. Příběh se odehrává ve Wiesbaden, v roce 1945. Odehrává se během války a těsně po válce. Sice je to sladké čtení, jelikož rodinu z každé strany potká happyend. Kniha se četla hodně dobře. Mají být ještě dva díly, které si rozhodně ráda přečtu.
LEDOVÁ OBLUDA - Od Walliamse jsem četla knihu "Babička drsňačka", ta byla vcelku fajn. Když mi v práci na stůl položili tuto novinku, rozhodla jsem se, že si ji přečtu. Je to správně praštěná kniha, tak jako všechny Walliamsovi knihy. Doporučuji dětem, i když je to pěkná bichlička.
JEFFERSON - Krásný kniha. Jedná se o zvířecí detektivku. Smála jsem se hrozně moc. Je napsaná vtipně, ale na konci je jedno velmi smutné a vážné téma.

První tři díly ze série SEDMÝ SMYSL
OSTROV ZASVĚCENÍ - První díl se mi četl velmi dobře, ale je to dle mého hodně jednoduché fantasy a spíše pro děti. Bohužel je to hodně podobné Harry Potterovi. Potter létal na koštěti a v této sérii létají na prknech.
SMRT KOUZELNÉHO DŽINA - Pokračování bylo lepší, ale stále to není to pravé ořechové pro mne.
ÚNOSCE DRAKŮ - Nejhezčí díl, ale jak už jsem psala u prvního dílu, tak je to série pro malé čtenáře. Já už od fantasy očekávám trochu více.
Další díly zatím nehodlám číst. 

DĚDICTVÍ - Tajemné, strašidelné fantasy pro mladší čtenáře. Mě se kniha vcelku líbila, ale kdybych ji měla někomu doporučit, tak ji jistě doporučím dívkám ve věku 13-16 let. Těm se kniha bude určitě líbit.
TATÉR Z OSVĚTIMI - Na knihu jsem se těšila hrozně moc. Všude ji vychvalují. Já jsem byla vcelku zklamaná. Příběh mi přišel trochu nereálný a v táboře měl Lale veliké štěstí. Vůbec na mě z knihy nedýchalo zlo a nenávist, které bylo na denním pořádku v táborech. Na celou mou recenzi se můžete podívat SEM
CILČINA CESTA - Pokračování nám přiblížil osud Cilky. Cilka byla po válce souzená a odsouzená za to, že spala s nepřítelem, i když jí bylo jen 16 let a neměla na výběr. Celá recenze ZDE.

ČTYŘI STRANY MINCE - Velmi krátké povídky. Mělo se jednat o hororové povídky, ale bohužel jsem se u povídek vůbec nebála. Jaké povídky v knize jsou, se můžete dozvědět z mé RECENZE.
BYL JSEM ČÍSLO 30529 - Jak jsem již psala nahoře, knihu jsem četla hodně dlouho. Nejspíš tu bude do týdne recenze, se jistě dozvíte více.
ÚTOČIŠTĚ - Snad nejlepší psychologický thriller, jaký jsem kdy četla. Celou recenze najdete TADY.

34 knih za tři měsíce + XX dětských, které můžete vidět na mém instagramu DETSKERECENZARIUM.

1 komentář:

  1. Zajímavé knihy.Tu o stromech bych si docela ráda přečetla.Od Bukovského mám doma jednu knihu,ale už si název nepamatuji.Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat