neděle 19. července 2020

Vražedné úmysly - Marc Cameron

(ze starého blogu - 30.5.2020)
Dneska se mi vstávat opravdu nechtělo. Čeká mě práce až do večera a večer musím ještě jet do druhé práce. Tak snad mi ten den uteče alespoň rychleji.
V týdnu jsem dočetla knihu Vražedné úmysly od Marc Cameron. Měla by to být drsnější detektivka a ty já ráda, takže jsem se na knihu moc těšila. Těšila jsem se na ní hlavně proto, že má být z Aljašky. Nikdy jsem nečetla knihu, ve které by se příběh odehrával na Aljašce.
Jaká nakonec kniha byla? Asi půl na půl. Začátek nic moc a konec perfektní.
Anotace a celá recenze je v celém článku.
Anotace:
Arliss Cutter je drsný, ale nesmírně charismatický policista s doko­nalým pozorovacím talentem.
Studená, temná, téměř neobydlená jihovýchodní Aljaška, často po­nořená do deště a mlhy, není však i přes veškeré jeho zkušenosti zrovna Cutterovým šálkem kávy. Temná však není jen Aljaška. Ze šokující vraždy domorodé dívky tuhne krev v žilách, a to i tak ostří­lenému strážci zákona.
Natáčení reality show Ženy rybářů převrátí život v dosud poklidném místě vzhůru nohama, a to zvláště poté, co se ztratí dva členové štábu. Snad každý tu má nějaké tajemství, pověstného kostlivce ve skříni.
Dokáže Cutter odhalit, kdo všechno je do zločinů zapojen?

Co já na anotaci?
Nikdy jsem nečetla příběh, který by se odehrával na Aljašce, proto jsem si knihu u Cosmopolis vybrala. Nejen, že mě kniha nalákala díky tomu, že se děj odehrává na Aljašce, ale díky anotaci jsem si říkala, že bude asi hodně drsná. Nejprve mě zaskočila ta reality show. Bála jsem se, že to bude další kravina se show pro diváky u televize. Doufala jsem, že bude v knize reality show jen tak bokem, protože mě reality show fakt nebaví.

Recenze:
Styl psaní mi asi ze začátku moc nesedl. Vůbec jsem se nedokázala začíst, a proto jsem knihu neustále odkládala. Přišlo mi to nezáživné a nudné. Říkala jsem si, že to musím překonat a knihu dočíst. Dobře jsem udělala. Asi ve čtvrtině mě kniha začala hodně bavit, až jsem se nedokázala od knihy odtrhnout. Napínavé to bylo až do konce, jen bylo potřeba překonat nudnější začátek. Rozhodně v knize není žádné naivní vyšetřování.
Líbilo se mi, že byla detektivka hodně brutální. Nejedna vražda, únosy, vydíraní, boj o přežití i divoká příroda Aljašky. Asi toho bylo na jednu detektivku moc, ale zase to bylo něco jiného než klasické detektivky.
Docela zamotané vraždy, několik vrahů a plno divných lidí, tak bych popsala detektivku Vražedné úmysly.

Co musím, ale vytknout je to, že jsem se kolikrát ztrácela ve jménem, protože jednou někomu řekli celým jménem, a pak ho jednou oslovili křestním a zase jiné příjmením. Bylo to takové zmatečné. Jinak nemám, co vytknout až na ten nudnější začátek.

Kdyby vyšla další kniha od tohoto autora, asi bych po ní sáhla. Nejspíš pokud by mě zaujala anotace, tak jako mě zaujala u této knihy.

Máte rádi detektivky?
Pokud chcete brutálnější detektivní příběh z prostředí divoké Aljašky, tak doporučuji sáhnout po této.

Knihu VRAŽEDNÉ ÚMYSLY vydalo:

Žádné komentáře:

Okomentovat