středa 5. srpna 2020

Drobkovo podivuhodné dobrodružství - Ondřej Elbel

Krásnou středu přeji!
Do teď jsem měla fakt hrozný den, ale teď se chystám na sluníčko ven, abych se opálila zase o nějaký ten stupeň. Budu si číst a doufám, že se mi povede dočíst jednu bichličku.
Dneska tu mám recenzi na dětskou knihu, která nese název Drobkovo podivuhodné dobrodružství. Knihu napsal Ondřej Elbel a ilustrovala ji Petra Josefína Stibitzová.
Jaká je tato pohádka pro děti? 
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace: 
Drobkovo podivuhodné dobrodružství je fantaskní příběh ze světa trpaslíků, kteří sami sebe nazývají smradlíci, protože se nemyjí (nesnášejí vodu) a živí se vyhozenými, nevábně už zavánějícími potravinami, které si opatřují na svých zásobovacích výpravách k odpadkovým kontejnerům. Lidé je nemůžou vidět ani slyšet, ale pouze - zato velmi výrazně - cítit.

Trpasličí svět v originální a vtipné prvotině pro odrostlejší děti od brněnského režiséra, dramatika a scenáristy, Ondřeje Elbela, zrcadlí nejeden společenský problém: příběh podprahově upozorňuje na bezbřehé plýtvání potravinami (vždyť jimi nakrmíme celý trpasličí svět!), starostův tiskový mluvčí dokáže odstranit pana starostu a zmanipulovat trpasličí lid a nakonec v inscenovaném, nespravedlivém soudu hlavního hrdinu Drobka potrestá velkým koupáním, nejhroznějším trestem pro každého smradlíka.

Co já na anotaci:
Kniha mě nejprve zaujala obálkou. Přišla mi hodně poutavá díky krásnému pozadí. Anotace mi prozradila, že by se mělo jednat o vtipný příběh, ve kterém figurují trpaslíci. Vtipných příběhů není nikdy dost, proto jsem po knize sáhla.

Recenze:
Nejprve musím zmínit tenoučké stránky. Díky tomu, že jsou tenké, tak jsou dost průhledné, což mě u čtení trošku rušilo, ale jsem dospělá, takže mi to zas až tak moc nevadilo. Ilustrace jsou zajímavé, ale dětem se moc nelíbí. Ocení je více dospělý člověk. Děti chtějí většinou jiný styl obrázků, více křiklavějších barev. Zajímavé je, že jsou stránky různě barevné. Některé jsou bílé, šedé, nažloutlé či béžové.
Písmo je hodně veliké, takže pro začínajícího čtenáře ideální, ale co se týká příběhu, tak doporučuji spíše dětem tak ve třetí až čtvrté třídě. Kniha není vůbec tlustá, přečte ji každý. Myslím si, že bude tato kniha skvělá do čtenářského deníku do školy.

O příběhu:
Drobek je trpaslík. Lidé ho nevidí, ale za to ho cítí. Nemyje se a jí odpadky, tedy dost smrdí. Jednoho dne udělá s kamarádem veliký průšvih a ostatní trpaslíci ho odsoudí k nejvyššímu trestu. Je odsouzen k velkému koupání - Shodí ho do řeky. Někteří trpaslíci v lidském světě zesádrovatí. Stanou se z nich sádrový trpaslíci. Po této záhadě Drobek pátrá po vynoření z řeky.

Příběh je to poutavý, nikdy jsem nic podobného nečetla. Je vtipně napsaný, a přesto dobrodružný. Myslím si, že se bude příběh líbit více klukům než holkám. Mě se příběh líbil, bylo to humorné zpestření.

Četli jste tuto knihu? 
Doporučuji knihu hlavně klukům od cca třetí třídy. 


3 komentáře:

  1. Zajímavé čtení zhodnocení zajímavého příběhu. Škoda už už mám vnoučata dospělá a sáhnou spíše po encyklopedii než po dětské knížce. Přesto si takové zhodnocení knížky ráda přečtu. Děkuji za komentář na mém blogu a přeji příjemné opalování s pěknou knížkou.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze. :) Jinak přeji ti, aby se ti podařilo dočíst tu bichličku. :)

    OdpovědětVymazat
  3. :D pěkné napsané a zajímavý děj xD ale takovéto knížky moc nemusím :(

    OdpovědětVymazat