pátek 7. srpna 2020

Lístek - Laura Purdie Salas

Krásný pátek přeji. Užijte si všichni víkend, snad máte nějaké skvělé plány.

Konečně volno a v neděli odjíždím na dovolenou. Nikam k moři, ale do hor. Odpočinu si a alespoň na chvíli přestanu myslet na každodenní problémy. Dokonce má být celý týden nádherně, tak to jsem moc ráda. Mám v plánu hodně nakupovat, číst si a slunit se.

Nedávno mě oslovilo nakladatelství Ocelot, jestli bych si u nich nechtěla vybrat knihu na recenzi. Řekla jsem si, proč ne. Vybrala jsem si dětskou knihu LÍSTEK, kterou napsala Laura Purdie Salas a ilustrovala ji Violeta Dabija.

Jaká kniha je? V celém článku najdete jak mou recenzi, tak i pár fotek, jak kniha vypadá uvnitř.

Anotace: 

Lístek může…chladivým stínítkem být jako snídaně sloužit ozdobou na stromech být před jarním deštíkem skrýt. List je lístek – stromu zlomek. Nyní zkus zjistit další funkce listí! Objev s námi v tomto poetickém pozorovaní listů, kolik dalších rolí může lístek mít v...

Co já na anotaci:

Měla jsem na výběr z knih VODA, KÁMEN, anebo LÍSTEK. Nejprve jsem chtěla Vodu, ale pak mě zaujaly na obálce lišky, a proto jsem volila knihu LÍSTEK. Z anotace jsem pochopila, že se bude asi jednat o poezii pro děti. 

Recenze:

Knihu přeložila Barbora Veselá a v originálu vyšla v roce 2012. U nás ji vydalo nakladatelství Ocelot v roce 2020.

Nádherná kniha plná úžasných ilustrací. Celkové zpracování knihy je parádní. Papír i formát je perfektní, barvy i kvalita knihy je super. Díky této knize jsem objevila další skvělou ilustrátorku, kterou jsem začala hned sledovat na instagramu.

LÍSTEK doporučuji hlavně předškolkovým až školkovým dětem.

Kniha obsahuje poetické pozorování listů. Kolik rolí má list v průběhu roku. Děti se dozví, co všechno list způsobuje, k čemu je dobrý atd...Co stránka to jeden či dva verše. Je skvělé, že se verše rýmují. Děti si s rodiči mohou verše opakovat a třeba si je i zapamatují.

Vzadu v knize je vysvětlení k veršům. Co verš to vysvětlení v krátkém odstavečku. Krásně se o tom dá s dětmi povídat, můžou u toho prstem ukazovat na obrázku. A úplně na konci najdeme Slovníček pojmů, který je trochu zvláštní, např. Přežít - zůstat naživu, Znečištění - věci, které špiní vzduch, půdu a vodu...

Celkově se mi kniha moc líbila, doporučuji koupit malým dětem, ale i rodič bude nadšený. Jedná se o nenáročnou knihu, která potěší.

Nakonec bych chtěla zmínit jednu věc a to je ta, že v poslední době vychází hrozně moc knih, ve kterých jsou převážně ilustrace. Jak můžete vidět na fotkách, tak i v této knize jde převážně o ilustrace. Tři až čtyři slova na stránku. Kniha má i přebal a pod přebalem je to samé jako na přebalu. Tím narážím na to, že takové knihy nejsou moc ekologické. Skoro všichni v mém okolí začínají řešit ekologii, jak se plýtvá se vším atd... Mě se takové knihy líbí, neřeším zda je věta na stránku nebo na dvě, ale některým lidem to hodně vadí. 

Jaký na to máte názor vy?

Knihu LÍSTEK vydalo nakladatelství Ocelot

Žádné komentáře:

Okomentovat