úterý 29. září 2020

Třetí na řadě - Allison Brennan

Krásný večer,

 zítra se má pokazit zase počasí. Má snad celý týden jen pršet. Z toho radost opravdu nemám, jelikož jsem momentálně bez auta a chodit pěšky v dešti poměrně daleko mi nedělá dobře. A hlavně dojít na určené místo promočená fakt není příjemný.

Včera jsem dočetla naprosto skvělou detektivku, kterou vydalo nakladatelství Grada pod značkou METAFORA. Kniha se jmenuje Třetí na řadě, napsala ji Allison Brennanová a o překlad se postarala Lucie Gurrick.

Anotace:

Tři dny do další vraždy. Šest dní, než zemře jeden z nich.

Když policistka Kara Quinnová náhodou objeví tělo mladé ženy, spouští se tím vlna chaosu a paranoie. Způsob vraždy totiž ukazuje na dokonale kontrolovaný vztek psychopata a profil zločince odpovídá tzv. Trojkovému vrahovi, sériovému zabijákovi, který za sebou nechává vždy tři oběti v rozestupu tří dnů, než na tři roky zmizí. A mrtvá z Liberty Lake značí start nového cyklu. K případu je přidělena nově vzniklá mobilní vyšetřovací jednotka, založená agentem FBI Mattem Costou pro operace v odlehlých oblastech bez dostatečného pokrytí policejními složkami. Přestože ale speciální tým posílený Karou dělá, co může, vyšetřování neprobíhá zrovna hladce. Nemají svědky, nemají důkazy, ale ze všeho nejvíc – nemají čas.

Nejenže do další očekávané vraždy zbývají necelé tři dny, ale pokud se Kaře a Mattovi Trojkového vraha nepodaří zastavit, za další tři bude na řadě policista – dost možná jeden z nich. První díl nové detektivní série.

Co já na anotaci:

Detektivky poslední dobou fakt můžu a všímám si, že nakladatelství Grada pod značkou Metafora vydává dost kvalitní detektivky či thrillery. Anotace mě hodně nalákala, i přesto že má kniha přes 400 stránek, tak jsem si řekla, že detektivka bude jistě dobrá, a když jde o sériového vraha, tak mě o to více láká. Proto jsem si tuto knihu vybrala a udělala jsem si dobře.

Recenze:

Nejprve bych ráda vyzdvihla obálku. Je daleko hezčí než originální. Dále chci pochválit překlad. Díky překladu se kniha čte naprosto skvěle. Bála jsem se tloušťky knihy, ale po začtení jsem měla snad během chvilku půlku knihy přečtenou, jak se mi dobře četla.

Co se týká samotného příběhu, tak si nepamatuji, že bych někdy četla podobný. Kolikrát jsou si detektivky podobné, ale tato detektivka je úplně jiná. Sice se jedná o klasické vyšetřování, které se od detektivky očekává, ale řekla bych, že jsem zkrátka takové zápletky ještě nečetla.

Co se mi na příběhu líbilo asi nejvíc je to, že můžeme číst děj i z pohledu vraha. Mám ráda detektivky, ve které čteme jednou z pohledu vyšetřovatelů a jednou zase z pohledu vraha. Kniha byla ze začátku trošku zdlouhavější, ale pak se to rozjelo a stálo to za to. Zápletky jsem nečekala a dost mě některé překvapily.

Velice povedená kniha. Doporučuji všem, kteří mají rádi thrillery a detektivky. Měl by to být první díl detektivní série. Budu určitě ráda za další díly od této autorky.

O příběhu:

Kara je policistka a "užívá" si dovolenou u babičky v Liberty Lake. Jednoho dne při ranním běhu náhodou objeví tělo ženy. Žena byla zabita způsobem, který se podobal profilu vraha, který již několikrát vraždil. Přezdívku mu vyšetřovatelé dali Trojkový vrah, jelikož po sobě zanechává vždy tři mrtvé, které vraždí po třech dnech, a pak následuje tří roční pauza. K případu je povolán agent z FBI Matt Costa. I když je Kara na dovolená, tak s vyšetřováním pomáhá. Mají málo času a za pár dní může umřít jeden z nich, jelikož je vždy poslední mrtvý někdo od policie.


Pokud máte rádi detektivky, tak tuto rozhodně doporučuji. I když se jedná o poměrně tlustou knihu, tak ji mohu doporučit. Na další díly se těším, snad bude druhý díl třeba na jaře.

Knihu TŘETÍ NA ŘADĚ vydalo:

5 komentářů:

  1. Naprosto souhlasím. :) Nečekala jsem to, ale knihu jsem si skvěle užila a dala mi přesně to, co by skvělý thriller/dektektivní příběh měl dát.

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, už jsem tak dlouho nečetla.. možná tak tři týdny.. :( teď se k tomu nějak nemohu dostat, nevím, proč. :D O čase to určitě není..

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to jako zajímavé čtení. Možná si knížku taky přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tvá anotace mě velmi zaujala! Dost mě zajímá, v čem je tato detektivka jiná, poslední dobou mi všechny taky přijdou jako přes kopírák :D Děkuji za tip, až půjdu příště do knihovny, po knížce se podívám :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já teď se čtením trochu stagnuji, tak bych to měla napravit :-) dáváš tady dost pěkné tipy na knížky a já bych jen nakupovala a čas na čtení teď moc nemám :-(

    OdpovědětVymazat