sobota 17. října 2020

Exillium (Strážce ztracených měst 2) - Shannon Messenger

 Krásný večer!

Pamatujete si recenzi na STRÁŽCE ZTRACENÝCH MĚST?  Pokud ne, určitě se ní mrkněte. Na druhý díl jsem se těšila a naštěstí mě nezklamal. Druhý díl Strážce ztracených měst EXILLIUM napsala Shannon Messenger a vydalo nakladatelství OCELOT.

V celém článku najdete anotaci, ale i mou recenzi, ve které vám i trošku připomenu první díl. Rozhodně se jedná o velmi dobrou fantasy, která není jen pro děti. 


Anotace:
Sophie se postupně sžívá s elfím světem, do kterého přišla ze světa lidí. Po zdárném dokončení prvního roku studia na Foxfireské akademii a po zotavení z únosu, při kterém s Dexem téměř zemřeli, si naplno užívá prázdnin. Všechno se konečně zdá být v pořádku a Sophie dále rozvíjí své schopnosti při výcviku jediné samičky křídlorožce, Silveny. Ovšem její únosci jsou stále na svobodě. Sophie nachází nové stopy vedoucí k záhadné skupině Černá labuť, které ji vedou k vysvětlení mnoha nezodpovězených otázek. Je Sophie vytvořená za nějakým účelem? Jak je to se smrtí Jolie, dcery Gradyho a Edaline? A kdo jsou ve skutečnosti ti zlí? Aby našla odpověď na dlouho střežená tajemství a zachránila ty, na kterých jí nejvíce záleží, musí se znovu podrobit riziku. Proto je nutné, aby podnikla nebezpečnou cestu do nejtemnějších koutů světa, do Exillia.

Co já na anotaci:
Vzhledem k tomu, že jsem četla první díl a moc se mi líbil, tak jsem nejprve anotaci nečetla. Přečetla jsem anotaci, až jsem měla knihu připravenou k prvnímu začtení. Opět to vypadá, že půjde Sophie o život, tak jako Harry Potterovi. Už u prvního dílu jsem psala, že se příběh podobá Harrymu. Vůbec mi to nevadí, i když tam podoba je, tak je ve finále kniha úplně jiná.

Recenze:
Jsem velmi ráda, že druhý díl překládala opět Radka Kolebáčová. Překlad a celkově, jak je kniha psaná mi vyhovuje. Sice je to pěkná bichle, ale po začtení se nešlo odtrhnout a díky tomu jsem měla knihu přečtenou během tří dnů. Bohužel nebyl čas, jinak si myslím, že bych ji zhltla během jednoho dne. 479 stran, jenže písmo je vcelku velké a okraje jsou též veliké, takže je textu na stránce dost málo, proto se nenechte odradit tloušťkou

V prvním díle jsme se seznámili se Sophie, která žila u lidí. Fitz ji objevil a prozradil jí, že je elf. Přestěhovala se tedy k elfům a začala chodit na elfí školu. Rozvíjela své schopnosti jako je např. telepatie. To by nebylo to správné fantasy, aby někomu nešlo o život. Sophie přijde skoro o život rovnou dva krát.

V druhém dílu se Sophie zotavila po únosu a po tom, co málem s kamarádem Dexem přišla o život. Elfové potřebují najít a chytit samičku křídlorožce. Sophie elfům pomůže a podaří se jí odchytit křídlorožce Silveny, se kterou se dokáže dorozumět telepatií. Bohužel, ale jsou na svobodě stále únosci, kteří Sophie unesli v prvním dílu. Sophie začíná mít různé zdravotní problémy a přichází na to, že je vytvořená skupinou Černá labuť a je nejspíš "rozbitá". Snaží se skupinu najít a dokonce jí přicházejí různé indicie o tom, kde se nejspíš skupina ukrývá. Podniká s jiným elfem nebezpečnou cestu do nejtemnějších koutů světa, do Exillia. Elfovi nakonec musí zachraňovat život, ale Sophie jde několikrát o život.

Skvělé pokračování. Určitě mě druhý díl nezklamal a těším se na další. Doufám, že bude třeba v prosinci.

4 komentáře:

  1. Tahle série mě nějak úplně minula. :) Větou, že se podobá Harry Potterovi, jsi mě nalákala.

    OdpovědětVymazat
  2. Na tuto sérii jsem četla samé pozitivní ohlasy. A vypadá to, že i pokračování je skvělé. :) Určitě se po knize poohlédnu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Série Nástroje smrti je mé poslední setkání s fantasy žánrem. O téhle vůbec nevím, ale zaujalo mě, že se podobá Harrymu, takže se po knížkách nejspíš budu muset taky podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Přemýšlím, jestli tomu fantasy světu nedát šanci... nezkusit nějakou takovou knížku :-) třeba by mě to chytlo, bavilo... tak uvidíme :-) zatím se fantasy literatuře vyhýbám... ale není všem dnům konec! :-)

    OdpovědětVymazat