pondělí 26. října 2020

Pod dohledem - Lisa Jewell

 Zdravím a přeji krásné pondělí!

O víkendu jsem moc nečetla, ale přesto jsem dočetla nový thriller POD DOHLEDEM z nakladatelství Cosmopolis. Knihu napsala britská spisovatelka Lisa Jewell. Od autorky možná znáte knihu Beze svědků. Tu jsem nečetla. Tenkrát mě moc nezaujala, ale tato druhá kniha mě zajala hodně.
Jaká nakonec byla? V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Každý má svoje tajemství. Ale ne vždy je dobře skryté.
Melville Heights patří k nejhezčím čtvrtím v Bristolu. Na takovém místě se přece brutálně nevraždí. Jenže… každý tu má svoje tajemství. A každý je trochu pod dohledem.
Toma Fitzwiliama, ředitele školy, mají všichni rádi, i jeho nová sousedka Joey Mullenová se do něj rychle zamiluje. Je přesvědčená, že o jejím poblouznění nikdo neví, jenže Tomův syn Freddie bedlivě sleduje dění v blízkém okolí a neunikne mu, že se Joey vůči jeho otci chová zvláštně.
O pár ulic dál bydlí studentka Jenna, která má podezření, že ředitel není až tak bezúhonný, jak se zdá. Projevuje nezvyklou náklonnost její nejlepší kamarádce a Jennina máma je přesvědčená, že jí Fitzwilliam ztrpčuje život.
A už dvacet let před těmito událostmi se jistá školačka v tajném deníku vyznává z lásky ke svému pohlednému mladému angličtináři…

Co já na anotaci: 
Tajemství, vraždy a sledování...to mám v thrillerech ráda. Anotace mě velmi zaujala a moc jsem se na knihu těšila. Než jsem si přečetla anotaci, tak mě jako první upoutala krásná obálka a krátký dovětek na  obálce "Myslíte si, že jste v bezpečí. Ale ve skutečnosti jsem pod dohledem".

Recenze:
Knihu přeložil Milan Lžička. Četla jsem knihu "V mysli vraha" od Mike Omer, kterou též přeložil Milan Lžička a vím, že se mi kniha četla velmi dobře, tak jsem se s chutí vrhla na knihu Pod dohledem a překlad nezklamal. Kniha se četla tak dobře, že jsem ji odkládala málokdy. 

Podle anotace zní příběh dost pomateně. Ředitel to táhne se svou žačkou? Do toho samého ředitele se zamiluje ženatá sousedka? Ředitelův syn všechny špehuje a Jennina máma ředitele podezírá snad ze všeho, co se jí stane...ano zní to pomateně, ale při čtení dává všechno smysl a nikdy se mi nestalo, že bych něco nepochopila.

Ta sousedka se jmenuje Joey, bydlí se svým mužem u bratra, který je též ženatý a dokonce čekají první miminko. Joey si myslí, že je do ředitele zamilovaná, a tak musí zjistit, zda je to vážně zamilovanost nebo jen poblouznění. Z anotace nevyplývá, kdo umře a kolik lidí umře. Jsem ráda, že se jednalo o jeden případ, který byl perfektně zamotaný, a díky tomu se nešlo od čtení odtrhnout.

Příběh je od začátku zpestřen tím, že po pár kapitolách přítomnosti se objeví rozhovor z výslechu na policii, který se odehrává až na samém konci knihy, jelikož se vražda stane až skoro úplně na konci.
Upřímně mě vůbec nenapadlo, kdo vraždil, jelikož je vražda spojená právě tím tajemstvím, které se stalo před 20ti lety.

Moc dobrý thriller. Bavil mě od samého začátku.

Doporučuji všem, co čtou rádi thrillery. Určitě se vám bude kniha líbit.

Knihu Pod dohledem vydal:

8 komentářů:

  1. Dobrý knižní thriller jsem už dlouho nečetla :-) takže rozhodně děkuji za tip! Podle anotace i tvojí recenze mě to celkem láká, vypadá to na dobrou atmosféru i zajímavý konec, kdo je vlastně vrahem :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Nad touhle knihou jsem dlouho váhala, nakonec jsem si ji nevybrala. Přesně jak píšeš, kvůli pomatené anotaci. :)

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá na dobré čtení, ten ředitel bude asi pěkný tajnůstkář a nic nebude takové, jak se zdá :) Podobně zamotané thrillery mám ráda:)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha mě velmi zaujala. Děkuji za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Trilery mám veľmi rada, a tento vyzerá skutočne zaujímavo :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  6. Tenhle titul mi vůbec nic neříká, ale díky za tip

    OdpovědětVymazat
  7. Na knihu se chystám, tak mi snad také padne do noty.

    OdpovědětVymazat
  8. Sama jsem na ni zvědavá. Od autorky už jsem četla předchozí knihu a ta byla fajn :-)

    OdpovědětVymazat