pondělí 21. prosince 2020

Dům na Hrabivém vrchu - Mikki Lish & Kelly Ngai

Krásné pondělí.
Dneska se mi vstávala fakt krásně. Nádherný pocit, že nemusím do práce a ještě ke všemu půjdu do práce až 4.ledna. Snad si už také užíváte volno.
Dneska tu mám pro vás recenzi na dětskou knihu, respektive na dětský horor. 
Knihu Dům na Hrabivém vrchu napsala Mikki Lish a Kelly Ngai
Vzhledem k tomu, že pracuji s dětskými knihy, tak občas nějakou i recenzuji zde na blogu.

Anotace:
Magický, plný strašidel a podivných zvuků: vítejte v domě na Hrabivém vrchu…
Všechno to začalo tajemnými vzkazy napsanými v prachu, které sourozenci Hedy a Spencer začali nacházet na rámech obrazů. Je možné, že by je mohly přivést k rozluštění staré rodinné záhady, které zatím nikdo nepřišel na kloub? Dědeček o zmizení babičky, ke kterému došlo během jeho kouzelnického vystoupení, moc nemluví. Tají něco?
Děti s pomocí vycpané jelení hlavy (která mluví), předložky z medvědí kůže (která také mluví) a několika bezprizorních duchů, začnou hledat pravdu. A to navzdory kamenným chrličům a vránám, kterým se to ani trochu nelíbí!

Co já na anotaci:
Knihu jsem si vzala na čtení, jelikož se mi v práci objevila jako novinka. Nalákala mě obálka a hlavně jsem potřebovala nějakou jednohubku, protože jsem se nějak nemohla do ničeho začíst. Z anotace jsem pochopila, že půjde o strašidelný horor pro děti, ve kterém budou dva sourozenci u dědy ve strašidelném domě a budou se snažit vyřešit rodinné tajemství.

Recenze:
Knihu přeložila Kristýna Suchomelová. Kniha se mi četla dobře a myslím si, že se bude i dětem číst dobře, ale asi starším dětem než dětem, kterým je kniha určená. 
Na knize píšou, že je kniha určená dětem od 10 let. Sice má kniha jen 248 stran, ale ty strany jsou plné textu, který je ještě ke všemu psán dost malými písmeny. V práci se setkávám s dětmi, kterým je 10 let a takovou knihu by si rozhodně na čtení nevzali. Berou si knihy typu Strašidelná knihovna od Dori Hillestad Butler.

O čem je příběh?
Hedy a Spencer jsou sourozenci. Rodiče jedou pracovně do jiného státu, a tak odvezou děti k dědovi do domu, který vypadá dost strašidelně. Děti ví, že byl děda kdysi kouzelník. Jenže mu při jednom kouzlu s bednou zmizela manželka. Děti v domě nesmí chodit do místností, které jsou zavřené. Samozřejmě jsou zvědavé a do jednoho pokoje vlezou, a tam se seznámí s jelení hlavou a medvědí rohožkou. Oba předměty totiž mluví. Děti po domě nacházejí tajemné nápisy. Myslí si, že je píše babička, proto jí začnou hledat. Sourozenci se baví i se strejdou, který je navštívil. Občas k němu jedou, protože má dvě děti, tak aby si spolu děti mohli hrát.
Děti se setkají i se zlým duchem, který jim pěkně zavaří. Na konci knihy se dozvíme, jak a kvůli komu zmizela babička a jestli jí dokážou vrátit zpět.

Jedná se o dětskou knihu a musím říct, že je to dobrá dětská kniha. Příběh je napínavý i tajemný. Ukazuje nám sourozeneckou lásku i nenávist.
A hlavně je příběh fakt čtivý!

Znáte knihu? 
Doporučuji pro děti, kteří chtějí dobrodružný až napínavý strašidelný horor.

Knihu DŮM NA HRABIVÉM VRCHU vydalo v roce 2020 nakladatelství:

3 komentáře:

  1. Jestli si vybavuji dobře, kniha mi připomíná Tajemství Temného dvorce. Četla jsem ji ve dvanácti, moc se mi líbila, ale kdybych byla tehdy mladší, asi bych ji nečetla.

    OdpovědětVymazat
  2. Ako menšia som veľmi na horory nebola, takže detský horor neprichádzal do úvahy, ale teraz čítam horory jedna radosť :D
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  3. O knize slyším poprvé a nevypadá vůbec špatně. :) Děkuji za zajímavý tip.

    OdpovědětVymazat