neděle 20. prosince 2020

Mlha nad Shadow Sands - Robert Bryndza

Zdravím,

tak a mě začala dovolená! Už mám postahované nějaké filmy i seriály. Budu hodně číst a jíst cukroví. Jaké máte plány vy na vánoční "prázdniny"?

Dneska tu mám konečně recenzi na druhý díl MLHA NAD SHADOW SANDS ze série Kate Marshallová od Roberta Bryndzy. Na knihu jsem se těšila. Mám ráda detektivky, které vás vtáhnou do děje, tak moc, že nedokážete knihu odložit. Jaký je druhý díl? Mrkněte do celého článku, kde najdete jak anotaci, tak i mou recenzi.

Anotace:

Kate Marshallová a její asistent Tristan Harper vyšetřují další zapeklitý případ. Jak spolu souvisí zmizení mladých lidí a oblast Shadow Sands? A jakou roli hraje hustá anglická mlha? Při potápění ve vodní nádrži Shadow Sands objeví Kate Marshallová mrtvé tělo mladíka, který býval vynikajícím plavcem. Přivolaní policisté případ označí za tragickou nehodu, přestože má Kate své pochybnosti.

Postupně se pochybností a otázek vynořuje víc: Proč si šla oběť zaplavat uprostřed noci? Proč jeho zranění neodpovídají policejnímu scénáři? A proč je mrtvých těl, která se v nádrži našla, víc? Je to jen nešťastná souhra náhod, nebo úkladný vrah zneužívá toho, že na něj nikdo nevidí? Kate si je jistá, že okolo rezervoáru Shadow Sands se toho děje víc, než se na první pohled zdá, obzvlášť když v okolí padne hustá mlha. Lidé už roky tiše mizí, a když se ztratí další mladá žena, Kate a její asistent Tristan mají podle indicií jen několik dní na to, aby ji zachránili před stejným osudem.

Co já na anotaci:

První díl se mi líbil. Jednalo se o obyčejnou napínavou detektivku, kterou jsem nedokázala odložit. Přesně takové jednoduché detektivky mám ráda. Dle anotace to vypadalo, že půjde o fakt zapeklitý případ. 

Recenze:

Tak jako první díl i tento se četl krásně. Knihu jsem měla přečtenou na jeden zátah, hlavně díky krátkým kapitolám. Detektivky od Roberta Bryndzy jsou napínavé od samého začátku.

Musím, ale říct, že se mi první díl líbil více než tento. Přišlo mi, že do druhého dílu chtěl dát spisovatel hrozně moc, ale dle mého to nedokázal všechno dobře zkombinovat, proto bych řekla, že se jedná o průměrnou detektivku.

Kate Marshallová je bývalá policistka, která má šestnáctiletého syna s bývalým šéfem, ze kterého se vyklubal sériový vrah a dokonce i Kate chtěl zabít, málem se mu to povedlo. Bohužel se o syna starají její rodiče, jelikož Kate hodně pila alkohol a teď se snaží abstinovat. Kate již u policie není a přednáší na univerzitě. S pomocí asistenta Tristana začíná pátrat po vrahovi, jelikož Kate při potápění se synem objeví mrtvého muže Simona. Matka Simona chce po Kate, aby vypátrala kdo ho zabil, jelikož nevěří, že by se sám utopil. Při pátrání zmizí profesorka Magdalena. Nikdo neví, zda spolu případy souvisejí.

Zápletky byly dobře vymyšlené, celkově se mi detektivka líbila, ale není to detektivka, ze které bych si sedla na zadek. Jedná se opět o klasickou detektivku, ve které nejen Kate šlo o život. Až do konce jsem nevěděla, kdo je vrah. Pokud čtete knihy od Roberta Bryndzy, tak si další knihu musíte přečíst, ale pokud chcete teprve začít, tak nečekejte perfektně vyladěné detektivky.

Ke knize nakladatelství Cosmopolis nabízí i Audioknihu, kterou namluvil Martin Stránský.

Knihu MLHA NAD SHADOW SAND vydal: 


4 komentáře:

  1. Já jsem pár stránek před koncem Kanibala z Nine Elms - kniha se mi moc líbila, proto bych si ráda přečetla i další knihu. Velmi mě zaujala anotace a tvá recenze.

    Užij si dovolenou a krásné svátky. Já mám v plánu koukat se na pohádky, pojídat cukroví a zrátka užít si rodinnou pohodu. Věřím, že si taky najdu čas na čtení.

    OdpovědětVymazat
  2. Robert Bryndza - autor, o kterém jsem tolik slyšela, i četla, ale ještě jsem ani jednu knihu od něj nečetla a čím dál víc mě láká :-) a tak tajně doufám, že najdu knížku od něj pod stromečkem ♥ Sice nevím kterou, ale uvítám jakoukoliv a uvidím, jestli se prokoušu celou jeho prozatimní bibliografii :-)
    Přeju ti pohodu, klídek, odpočinek ♥ užívej si dovolenou, mně začíná zítra :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Autor samozřejmě znám, ale ještě jsem od něj nic nečetla a popravdě mě to zas tolik neláká... Možná časem. :) Každopádně pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám obě knihy asi nastejno, co se týče líbivosti. Knihy s vyšetřovatelkou Kate jsou pro mě prvním setkáním s autorem. A kdyby mi to vyšlo, ráda bych si jednou našla čas i na sérii s Erikou.

    OdpovědětVymazat