úterý 15. prosince 2020

Opium a absint - Lydia Kang

 Krásný večer!

Zítra mě čeká opravdu šílený den, snad rychle uteče. A večer začnu sledovat nový seriál Letuška. O víkendu jsem dočetla i knihu OPIUM A ABSINT, kterou napsala americká spisovatelka Lydia Kang. Lydia je i lékařka internistka a pomáhá ostatním autorům vypilovat lékařské detaily v beletrii.

Jedná se o historickou detektivku, která má být plná intrik. Historické detektivky nečtu a ani mě nějak nikdy nelákaly. Tato kniha mě zaujala především obálkou, názvem a tím, že autorka rozumí lékařství.
Jaká je tato nová historická detektivka? 
V celém článku najdete jak mou recenzi, tak i anotaci.

Anotace:
Má tajemné vraždy v New Yorku na svědomí člověk, nebo upír?
Sestra Tillie Pembrokeové je nalezena mrtvá a bez kapky krve. Jen dvě malé ranky na krku naznačují, kudy z ní unikl život. Právě tou dobou, na konci 19. století, vyšel v Americe Stokerův Dracula, a tak se představivost mnoha lidí upřela k možnosti, že v New Yorku začal řádit upír.
Tillie je náruživá a zvídavá čtenářka, proto ji takové vysvětlení sestřiny smrti nemůže uspokojit. Nedá si pokoj, dokud záhadě nepřijde na kloub. V pátrání ji brzdí ošklivé zranění, které utrpěla při pádu z koně. Na zmírnění bolestí jí lékař předepíše laudanum, opiovou tinkturu, a někteří lidé z jejího okolí ji drogou až podezřele ochotně zásobují.
Do pátrání se snaží zapojit logiku a vědu, objevuje dokonce další oběti podivného vraha, jenže stále vyšší dávky opia jí zastírají mysl. I pro dívku spoléhající na vlastní rozum je tak stále těžší rozlišit, co je skutečné a co ne, a hlavně komu ze svých blízkých může věřit.

Co já na anotaci:
I když historické detektivky nečtu, tak mě nalákala na knihu především obálka a až poté anotace. Mám ráda Dráculu, a pokud má v této knize vraždit záhadný upír nebo se bude jednat o výmysl zdrogované Tillie, tak to je něco pro mě.

Recenze:
Historickou detektivku přeložila Lucie Libovická. Nepamatuji si, že bych někdy četla knihu přeloženou od této překladatelky. Překlad mi sedl a díky němu se mi příběh četl velmi dobře. 
Na začátku každé kapitoly najdeme citát. Citáty překládal Tomáš Korbař.

Neřekla bych, že byla detektivka napínavá, ale obsahovala zajímavé hledání vraha, se kterým jsem se ještě nesetkala, a proto mě detektivka tak pohltila a obsahovala opravdu hodně intrik. 

Po smrti Tilliiny sestry Lucy v roce 1899  začala samotná Tillie pátrat po vrahovi, i přesto, že byla neustále pod vlivem Opia, které brala kvůli velkému úrazu, který si způsobila hned na začátku knihy. Při hledání vraha si musela Tillie přečíst knih Dracula, jelikož její sestra měla na krku dvě ranky, které vypadaly jako od kousnutí. Když si knihu kupovala, tak se seznámila s novinářem Ianem, se kterým se začala tajně scházet, aby spolu pátrali po vrahovi. Mezi pátráním a vyvíjením vztahu s Ianem se Tillie dozvídá, jaký měla její sestra život. 
Nejen, že tedy pátráme s Tillie po vrahovi, ale dozvídáme se i okolnosti vztahů rodinných služebných či jaký byl snoubenec sestry.
Líbí se mi, že je Tillie z velmi bohaté rodiny a díky pátrání se dostává do chudinských čtvrtí.

Nakonec mě historická detektivka bavila a doufám, že autorka napíše další takovou knihu.
Pokud máte rádi zajímavé, ale i historické detektivky, tak tuto knihu mohu vřele doporučit.

Dle mého se jedná o skvělou historickou detektivku.
Znáte knihu?
A co říkáte na obálku knihy? Mě tedy nalákala na první pohled.

Knihu OPIUM A ABSINT  vydal:

6 komentářů:

  1. Už jsem knihu viděla na instagramu, zaujala mě obálka - krásná. Myslím, že si ji budu muset přečíst. Anotace zní dobře, tvá recenze mě nalákala. Děkuji ti za skvělý tip. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím, že jsem udělala chybu, že jsem knihu vynechala. Vypadá opravdu lákavě :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavé hledání vraha, to je něco pro mě :) Už dlouho jsem nečetla žádnou historickou detektivku, díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  4. nedivím se ti, že tě zaujala ta obálka... ta je opravdu povedená :) a je super, že tě kniha bavila a líbila se :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě kniha také zaujala, ale nakonec jsem ji vynechala. Což po přečtení několika recenzí a názorů, vidím jako velkou chybu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knížka byla skvělá. Taky ji mám už přečtenou a vážně se povedla :-)

    OdpovědětVymazat