pondělí 14. prosince 2020

Příběhy budov - Patrick Dillon

 Krásný večer!

Jak si užíváte prosinec? Já si užívám pracovně. Těším se víkend, mám totiž od víkendu až do konce roku dovolenou.

Dneska bych vám ráda ukázala naprosto krásnou knihu o světově známých budovách. Knihu PŘÍBĚHY BUDOV vydalo nakladatelství BAMBOOK, ale rozhodně není jen pro děti. Autorem je britský architekt Patrick Dillon a o ilustrace se bravurně postaral Stephen Biesty. Samozřejmě je důležité zmínit skvělý překlad, který má na starosti Veronika Lásková.

Kniha bude krásným vánočním dárkem pro milovníky knih, historie či architektury. 


Anotace:
Většinu svého života trávíme uvnitř budov. Víme však, proč a jak je ale lidé začali stavět? Zdobit?
Navštivme slavné stavby, od pyramid egyptských faraonů až po Centre Pompidou v Paříži. Příběhy Patricka Dillona o významných budovách – a významných lidech, kteří je postavili – oslavuje vynalézavost lidského ducha.
Mimořádně podrobné ilustrace Stephena Biestyho nás zavedou dovnitř slavných budov a ukáží nám, jak tyto pozoruhodné stavby vlastně drží pohromadě.

Co já na anotaci:
Už asi před rokem jsem si chtěla koupit knihu o známých budovách. Nevím přesně, jak se jmenovala, ale dost mě lákala. Když mi Bambook nabídl tuto knihu, tak jsem neodmítla. Myslím si, že bychom měli něco málo vědět o světově známých budovách. Na knihu jsem se moc těšila a nezklamala mě.

Recenze:
Jak můžete vidět na fotkách, tak kniha obsahuje nádherné ilustrace světově známých budov, které jsou velice detailní. Některé stránky se dokonce dají rozložit, což dává knize jiný rozměr. Celkově se mi líbí grafické zpracování, a hlavně kniha nepůsobí dětsky.
Kniha začíná kapitolou "Jak se staví dům", ve které se dozvíme z čeho, a jak se stavil a staví dům, jaké existují typy cihlových zdí, jaké budovy jsou charakteristické pro dané země. Dále se v této kapitole dozvíme např. kdo vynalezl beton, jak se vyrábělo sklo pro okna a další skvělé informace. Musím říct, že jsem se hodně dozvěděla.

Po úvodní kapitole začínají jednotlivé budovy. U každé budovy najdeme krásný nákres stavby a různé detaily, např. oken, dekorace a oblouky či pilíře. Co se týká textu u budov, tak musím pochválit volbu zpracování. Jedná se o poutavé příběhy, ze kterých se dozvíme, jak se daná budova tenkrát stavěla a kdo ji navrhl. Nejedná se o nudný text, jako z učebnic. Příběh je doplněn rámečky po stranách, ve kterých jsou zajímavosti např. jaké jsou druhy sloupů, jaký je rozdíl mezi oblouky a kupolí, informace o bezpečnostním výtahu značky Otis...

V knize najdeme budovy jako jsou např. Džoserovu pyramidu, Notre-Dame, Zakázané město v Pekingu, Petrohrad, Chrysler Buildng, atd...

Na konci knihy je samozřejmě rejstřík a časová osa, která začíná 2800 př. n. l. a končí roku 2010.

Znáte tuto knihu? Já knihu DOPORUČUJI!

Knihu PŘÍBĚHY BUDOV vydalo:

5 komentářů:

  1. Neznám, ale zaujala mě. Myslím, že by bavila nejen děti. :)

    Užij si dovolenou. My jsme o víkendu strojily stromeček, včera napekly cukroví, dnes s mamkou začneme s úklidem na svátky... No a pak už si budeme jen užívat vanoční atmosféru. :)

    OdpovědětVymazat
  2. odpočin si a užij si hezky dovolenou :)

    knihu znám z práce a je opravdu úžasná :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přeji pěknou dovolenou :) Historické budovy mají úžasný styl, knížka by se mi možná líbila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha vypadá moc dobře, ale nic pro mě. :)
    Věřím však, že jako dárek pro někoho, kdo má toto rád, je perfektní. Škoda, že nikoho takového neznám. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Nedávno jsem na knihu sepisovala dojmy a asi jsem se do ní zamilovala. :) Rozhodně nejen pro děti, ale i pro dospělé. Pro každého, kdo miluje hisotrii, architekturu a rád se dozvídá nové věci. Ještě teď jsem z ní nadšená... :))

    OdpovědětVymazat