středa 3. března 2021

Spolčení ničemů - Maxime Chattam

Zdravím! 
Půlka týdne za námi a já se už teď těším na víkend. Je toho poslední dobou nějak moc. Snad se máte dobře v této nelehké době. Snažím se hodně číst, abych neustále nemyslela na to, co nás ještě čeká.
Na konci února jsem dočetla další skvělý thriller SPOLČENÍ NIČEMŮ od Maxime Chattam z nakladatelství Metafora. Měla jsem vydat recenzi už předevčírem, ale nějak nemám po práci chuť zapínat počítač. Poslední dobou, co Metafora vydá, tak stojí za to.
Určitě si přečtěte anotaci, protože obálka je nic moc, ale thriller stojí vážně za to.

Anotace:
Francií otřese vlna brutálních vražd. Sadisticky znásilněné a usmrcené dívky, vyvražděná rodina, náhodní cestující shození pod vlak... Stále stejná značka *e, která se jako cejch objevuje na obětech nebo v jejich blízkosti, ukazuje na sériového vraha – jenže kriminalisté záhy zjišťují, že vraždy probíhají v záhadné časové souhře nejen ve Francii, ale také na různých místech Evropy, a pachatelů tedy určitě musí být víc. Jako by propukla epidemie vražedného násilí...
Četnost a brutalita vražd narůstá takřka přes noc a policii se s vývojem událostí nedaří držet krok. Pátrací tým v čele s ostříleným četníkem Alexisem Timée a posléze jeho kolegyní Ludivine Vanckerovou sleduje stopy zločinců přes Skotsko, Polsko a Kanadu.
Pátrání je kromě jiného zavede do temných částí internetu a také k projektu Lebensborn, neblahému dědictví po nacistech. Poradce týmu, zkušený kriminolog Richard Mikelis dobře ví, že zlo a násilí je jako droga, a varuje, že tentokrát může jít o nepravděpodobné spiknutí deviantů, pedofilů, psychopatů a všech vyvrhelů společnosti, které v jejich jednání neoslabuje empatie a lidské cítění.
V knihách Maxima Chattama se v rychlém sledu střídají napínavé, nečekané zápletky a nikdy nic není tak, jak se zdá. A tak se i ze zdánlivě poklidné, přehledné situace může vmžiku stát souboj na život a na smrt...

Co já na anotaci:
Vůbec se mi obálka nelíbí, ale neodradila mě. Po přečtení anotace jsem věděla, že si budu muset thriller přečíst. Naposled jsem četla od Metafory Útočiště a Třetí na řadě...oba thrillery byly skvělé, tak jsem si myslela, že bude super i tento.

Recenze:
Knihu přeložil Tomáš Havel, který přeložil již zmiňovaný thriller Útočiště, které se mi líbilo šíleně moc. Díky skvělému překladu se mi kniha četla velmi dobře. Nedokázala jsem se odtrhnout. I když je kniha poměrně tlustá, tak bych ani jednu stranu neubrala a ani nepřidala. Dle mého názoru kniha obsahovala vše, co má dobrý thriller obsahovat.

Od začátku do konce byl děj napínavý se šokujícími zvraty a za mě byl příběh i dost nepředvídatelný. Až do konce jsem netušila, kdo vraždí. 
Musím čtenáře upozornit na to, že kniha obsahuje dost nechutné detaily vražd, hodně násilí a krve. Autor popisuje brutální vraždy opravdu detailně, až jsem kolikrát nahlas oddechovala nebo spíš odfukovala. Ke knize a k tomuto příběhu brutální detaily vražd patří, bez nich by to nebyla taková bomba. Mrtvol je v knize opravdu hodně a vrahů také. Nikdy jsem nečetla podobný případ s tak nečekaným koncem.
Vyšetřovatelé jsou velmi sympatický. Dost mě zaujala Ludivine, které jsem fandila až do konce. V jednu chvíli jsem se o ní i bála.

Anotace vám hodně prozradí, ale neprozradí vám to, jak je kniha napínavá až do konce se šokujícím případem. Knihu budete číst se zatajeným dechem.

Perfektní, šokující, nechutný a brutální thriller, nic pro slabší povahy...znáte tuto knihu? 
Snad vyjde další díl ještě letos.

Knihu SPOLČENÍ NIČEMŮ vydalo:

3 komentáře:

  1. Hezky napsaná recenze. Jen já poslední dobou tento druh knih vynechávám a snažím se číst spíše romány z horolezeckého prostředí. Přeji hezké dny ve zdraví a děkuji za komentář a návštěvu mého blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Obálka by mě taky nezaujala, ale obsah vypadá dobře. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Nic pro slabší povahy? Takže to rozhodně nebude kniha pro mě. :) Souhlasím, že obálka opravdu není nic moc a rozhodně nenaláká.

    OdpovědětVymazat