pátek 5. března 2021

Ukradený příběh - Elizabeth Coleman

Krásný den všem! 
Dneska si můžete přečíst recenzi na román UKRADENÝ PŘÍBĚH, který napsala australská spisovatelka Elizabeth Coleman a vydalo ho nakladatelství Cosmopolis. Přijde mi, že toto nakladatelství moc nevidím na sociálních sítí, ale přitom poslední dobou vydává jednu pecku za druhou!
Před čtením jsem si přečetla jeden komentář ke knize na internetu, ve kterém knihu připodobňovali k Bridget Jones. Bridget se mi upřímně moc nelíbila, tak jsem se bála, že se mi kniha nebude líbit. 
Nakonec to byla jednohubka, kterou jsou zhltla na dva zátahy v jednom dni. Doporučuji na dovolenou, ke kávě či jen tak k vodě. Ideální kniha pro odpočinek.

Anotace:
Vanesse je něco přes třicet a ocitla se sama se dvěma syny, hypotékou a dírou v srdci tam, kde býval její muž, kterého jí odloudila psycholožka Natalie z manželské poradny. A tak se rozhodne splnit si svůj dávný sen a napíše zamilovaný román. V nakladatelství, kde vydává knihy její oblíbená autorka, ho zamítnou. O to víc je v šoku na autogramiádě svého idolu po několika měsících. Při čtení ukázky nemůže věřit vlastním uším. Slovo od slova slyší to, co před časem sama napsala!
Požádá o pomoc odborníka na autorské právo Marcuse. Když ho poprvé spatří, má pocit, že jí do života vkročil vysněný muž přímo ze stránek její knihy.
Je ale Marcus opravdu to, co v životě potřebuje?

Co já na anotaci:
Dle anotace jsem si říkala, že se bude jednat o skvělou knihu pro odpočinek a vypnutí od dnešní doby. Zamilovanou knihu jsem potřebovala. Těšila jsem se na ní, i když romány čtu velmi málo. 

Recenze:
Knihu přeložila Petra Královcová, která přeložila např. knihu Rande na balkoně. Obě knihy se četli perfektně a obě mohu doporučit jako odpočinkové čtení.
____________________________

O příběhu:
Vanessa napíše svou první knihu. Má z toho takovou radost, že ji ihned pošle do nakladatelství. Jenže ji bohužel odmítnou. Nevadí. Jenže při autogramiádě svého idolu zjistí, že kniha kterou si nechala podepsat je ta, co napsala ona sama. Totožná slova, totožné odstavce...jen jména jsou pozměněná. Tak to teda ne, autorka ji knihu ukradla a konverzace s nakladatelství záhadně zmizela...jako by si vše vymyslela. Nenechá to jen tak a podá na autorku žalobu, se kterou ji pomůže Marcus. Vanessa je rozvedená, tak to vypadá, že si s Marcusem něco začne. Jenže v záležitosti s ukradenou knihou Vanesse pomáhá i Dave. Co bude mít Vanessa s těmito muži? S kým nakonec bude? A jak dopadne ukradení knihy?
____________________________

Ano, asi je to fakt podobné té Bridget, ale Ukradený příběh se mi líbil víc.

Co se mi na knize nelíbilo? Asi jen to, že se Vanesse říkalo Nessie, ale občas v textu bylo Niss. Nevím, zda je to chyba nebo jí říkali lidi vždy jinak. 
Jinak ke knize nic negativního nemám. Jedná se opravdu o klasický román s dobrým koncem, ale určitě to není nuda. Příběh má spád, furt se něco děje. Určitě bych nevynechala z knihy ani stránku

Perfektní odpočinkové čtení. Doporučuji!

5 komentářů:

  1. knihu jsem už zahlédla, ale nijak mě neláká :) jsem ráda, že tobě se líbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Po téhle knize jsem už pokukovala, možná se do ní pustím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mohlo by to být hezké čtení. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. O téhle knize jsem hodně uvažovala, ale nakonec jsem si ji nevybrala. Teď mě to docela mrzí.. :) Budu se po ní muset podívat.

    OdpovědětVymazat
  5. Mám to podobně jako Mellory :-) Taky jsem o knize uvažovala, ale nakonec jsem si ji nevybrala a po přečtení tvé recenze musím říct, že mě to celkem mrzí. Připíšu si ji teda na seznam :)

    OdpovědětVymazat