sobota 6. března 2021

Přečtené knihy za leden a únor 2021

Zdravím a krásný víkend přeji. 
Dneska bych vám ráda ukázala všechny knihy, které jsem přečetla v lednu a únoru.
Bohužel jsem si jednu knihu nevyfotila a to Můj život Cuketky od Gilles Paris. Snad se mi podaří na knihu napsat recenzi zítra.

V ZAJETÍ ZIMY - Další fantasy od Naomi Novik. Kniha "Ve stínu hvozdu" se mi líbila daleko více. Určitě to není špatná fantasy, ale trvalo mi přečíst tuto knihu fakt dlouho.
ČARODĚJNÉ ZNAMENÍ - Knihu mi doporučil starší čtenář městské knihovny. To jak o knize mluvil, tak mě na ní fakt nalákal. Nemohla jsem se od knihy odtrhnout. I když je to kniha určená pro děti a mládež, tak se mi jako fantasy moc líbila. Budou snad další díly, tak si je určitě přečtu.
ROK BEZ TEBE - Oddechové čtení, byla to jednohubka. Jedná se spíše o knihu pro mladší čtenáře. Já jsem si ji vzala na čtení, protože mě zaujaly poslední dvě otázky v anotaci: Dokáže Cara jít dál a vyrovnat se konečně s tím, co onu osudnou noc udělala? A zaslouží si vůbec druhou šanci?...byla jsem zvědavá, co Cara udělala.

VRAH MALÝCH PASTÝŘŮ - Zajímavá kniha. Doporučuji všem čtenářům detektivek. V této knize se dozvíte zajímavosti ohledně vývoje forenzních věd a zároveň je v knize příběh sériového francouzského vraha Josepha Vachera.
AUDREY SE VRACÍ - Příběh o šikanované čtrnáctileté Audrey, která se psychicky zhroutila, zatím nechodí do školy a ani mezi lidi ven. V jejím životě je jen rodina, ve které je bratr - závislák na PC hře a za ním chodí kamarád, který začne projevovat zájem o Audrey. Pomůže jí překonat krizi? Krásný příběh, ale je též pro mladší čtenáře, tak jako Jeden rok bez tebe. Pro mě to byla kniha ke kávě, která mi nic nedala, ale pro mladší slečny určitě doporučuji!
VYHNÁNÍ GERTY SCHNIRCH - Hodně silný příběh o odsunu Němců. Po válce to pro některé lidi bylo snad ještě horší než za války. Určitě se podívejte na mou recenzi.

KAVÁRNA U ANDĚLA, OSUDOVÁ LÉTA - Druhý díl jsem si přečíst musela, jelikož se mi první díl fakt líbil. První díl byl, ale o dost lepší. Při čtení druhého dílu mi přišlo, že se autorka snažila z jedné knihy udělat třídílnou sérii. Byla to hezká změna, ale na mě to bylo moc zdlouhavé. Od prvního dílu sledujeme jednu rodinu, která vlastní kavárnu. Krásný nápad, ale i v prvním dílu bylo vše pozitivní a vše dopadne dobře. Román ke kávě. Na relaxování ideální kniha.

TAJEMNÁ ZAHRADA - Úžasná kniha, kterou jsem si přečetla v práci a následně jsem si ji musela i koupit. Nádherná obálka, krásné ilustrace a úžasný příběh. Sice je to kniha pro děti, ale dnešní děti takovou knihu rozhodně číst nebudou.
POSLEDNÍ VLAK DO LONDÝNA - Knihu určitě doporučuji! Pokud chcete číst příběh z 2. světové války, který je založen na pravdě, tak tuto knihu rozhodně musíte přečíst. Nejedná se o hrůzy z koncentračního tábora, ale o odvaze ženy, která zachraňovala děti. Celou mou recenzi najdete TADY.

A V SRDCI LÁSKA - Příběh je o ženách dvojčatech, které byly v roce 1938 rozděleny. O co v příběhu jde? Mrkněte do recenze. Pokud chcete poetický příběh plný emocí, tak doporučuji! 
ČERNÁ A PURPUROVÁ - Moc hezky napsaná kniha o židovce, která se dostane do koncentračního tábora a o nacistovy, který se nebojí zabíjet. Zamilují se do sebe, ale jakou cestou? Nic takového jsem ještě nečetla.
SPOLČENÍ NIČEMŮ - Perfektní, šokující, nechutný a brutální thriller, nic pro slabší povahy. Doporučuji vám, abyste si přečetli mou recenzi.

Jaké knihy jste v lednu a únoru přečetli vy?

6 komentářů:

  1. wow, pěkný počet :) já ani nevím, kolik jsem jich přečetla, ale tolik jich nebylo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jo přečetla jsi toho opravdu hodně! A celkem dost knih mě zaujalo, že bych si je přečetla :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi zajímavé knihy, já se nyní soustředím hlavně na knihy k bakalářce, takže bohužel moc nečtu. :(

    OdpovědětVymazat
  4. To je knih! Já za poslední dva měsíce přečetla jen čtyři knihy. Thriller Chlapec z lesů, který byl skvělý. Jediné, co mě tam trošku rušilo, byla politická linka, jinak super. Dál jsem se rozhodla pro historický román Dlouhý let domů, který se mi taky velmi líbil. Pak jsem sáhla zase po thrilleru, tentokrát po Podivné holce, a to byla za mě pecka. A nakonec, jsem sáhla po oblíbené Moyesové v domě ní, že to bude zase skvělé čtení, ale Schovej mě v dešti tentokrát něco chybělo.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné kousky. Já se (stále) chystám na Poslední vlak do Londýna a mám spadeno i na Černou a purpurovou.

    OdpovědětVymazat
  6. V zajetí zimy mám doma, ale zatím čeká. ,Ve stínu hvozdu se mi dost líbilo, tak jsem si to hned objednala, ale nějak se k té druhé knize nemůžu dostat. Asi to nadšení tak nějak časem opadlo.

    OdpovědětVymazat