neděle 7. března 2021

Pekárna s vůní skořice - Ruth Kvarnström-Jones

Krásné dobré ráno!
Dnes jsem vstala s velmi dobrou náladou, i když je pondělí a začíná nám další pracovní týden.
Včera večer jsem dopsala recenzi na knihu PEKÁRNA S VŮNI SKOŘICE, kterou napsala švédská spisovatelka Ruth Kvarnström-Jones a u nás ji vydalo nakladatelství Metafora.
Jedná se o další skvělou odpočinkovou knihu, kterou mohu vřele doporučit. Ke kávě a k dobrému zákusku ideální čtení. 
Níže najdete anotaci, ale i mou recenzi. Určitě mi dejte vědět, zda jste knihu četli a jak se vám líbila.

Anotace:
Moderní příběh Romea a Julie v kulisách půvabného švédského městečka
Lovisa Lindegrenová žije v Londýně svůj sen – dokud během jediného týdne nepřijde o práci i o snoubence. Zcela na dně se vrací do rodného Švédska, do malebného městečka Halleholm, kde zdědila po svých prarodičích bývalé pekařství na náměstí. Protože v Londýně nasbírala zkušenosti coby pekařka, rozhodne se, že se pokusí rodinný podnik znovu otevřít. Její nadšení ovšem netrvá dlouho.
Kromě domu totiž Lovisa zdědila i hořké nepřátelství mezi dvěma větvemi rodiny, Lindegrenovými a Halleholmovými. Místní magnát Reuben Halleholm ji nejen od dětství nenávidí, ale teď se ji pomocí intrik snaží přimět, aby v podnikání neuspěla a dům mu prodala.
Zvládne Lovisa i tak pokračovat v rodinné tradici? A jak se rozhodne ve své nejtěžší volbě: může někoho se jménem Halleholm vpustit do svého srdce, nebo má zůstat věrná odkazu milované babičky, které kdysi Halleholmovi nesmírně ublížili?

Co já na anotaci:
Hořké nepřátelství v rodinách, zděděný dům a intriky...to jsou tři věci, které mě na anotaci zaujaly. Mám ráda romány, ve kterých se řeší rodinné tajemství a nenávist. Těšila jsem se na knihu, jelikož vypadala fakt dobře.

Recenze:
Knihu přeložila Martina Parkerová. Asi díky dobrému překladu se mi kniha četla velmi dobře. Přečetla jsem ji na dva zátahy, jelikož mě příběh do sebe vtáhl. Rozhodně se nejedna o nudný příběh. Kniha má spád a hlavně jsem potřebovala vědět, kdo ke komu patří. Postav bylo v příběhu opravdu hodně a rodokmen nikde. Jedná se o současný román, který nás zavede i do minulosti.
______________________

O příběhu:
Lovisa se vrací z Londýna do svého rodného města Halleholm ve Švédsku. Vrátila se z jednoho prostého důvodu. Babička ji odkázala dům, ve kterém měli pekařství. Rozhodne se v pekařství pokračovat, jenže ji v podnikání chce zabránit Reuben Halleholm, se kterým se jako dítě nepohodla a zároveň jeho babička započala velkou nenávist v těchto dvou rodinách. Lovisa se ze všech sil snaží, aby její podnik mohl pokračovat, rozhodně dům nechce Reubenovi prodat. Mezi touto válkou se Lovisa setká i s dalším mužem z Halleholmovo rodiny. Udobří se tyto dvě rodiny? Najde Lovisa v Halleholmové rodině spřízněnou duši? 
_______
Mezi válkou dvěma rodin se dozvídáme, co bylo příčinou započaté války v rodinách. Přítomnost je z roku 2010 a minulost začíná již v roce 1922. Minulost mě bavila daleko více než přítomnost. 
______________________

Velká škoda, že autorka neudělala na začátku či na konci knihy rodokmen. Rodina Halleholm je opravdu veliká a nějakým způsobem je spojená s rodinou Lindegren, proto jsem u sebe měla celou dobu papír a psala jsem si rodokmen sama, který jsem si pak přepsala na nový papír a vložila do knihy. Až ji budu někdy číst znovu, tak se do rodokmenu budu jistě dívat.
______________________

A zajímavost na konec. Na Spotify je playlist HALLEHOLM - LOVISAS VAL se songy, které jsou uvedeny v knize. Za mě je toto super. Ráda jsem si písničky poslechla.

Skvělé, odpočinkové čtení. Současný román s kapkou drama, který vás zavede i do roku 1922. 
Jedná se o rodinnou ságu né o červenou knihovnu.

10 komentářů:

  1. hezký začátek týdne :) knihu jsem nečetla, ale vyskakuje všude na mě... asi mi tím chce něco naznačit :D

    OdpovědětVymazat
  2. Právě teď jednu rodinnou ságu čtu, tak by se mi mohla líbit i tato knížka :) Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  3. neznám ale vypadá to zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha mě zaujala, tak doufám, že si vzpomenu při objednávání příštích knih. 🙂
    P. S. Četla jsem Ve službách zla, kde byly u každé kapitoly úryvky z textů písní jedné kapely - teď si nevzpomenu, jak se jmenovala, ale skvěle to doplňovalo čtení a dodávalo tu správnou atmosféru. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Tato kniha mě velmi zaujala a ráda bych ji i zkusila. Tak snad brzy se k ní dostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Kniha vypadá opravdu zajímavě, rozhodně po ní mrknu :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc pěkná recenze :) Kniha mě taky láká, mám te´d náladu na takové odpočinkové a milé příběhy :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo, tak tohle bude dost zajímavý kousek, že? :-) Tahle kniha vypadá dost dobře! Dlouho jsem žádnou rodinnou ságu nečetla :-) Mě fascinuje, jak si vždycky řeknu, že si dám s objednáváním knížek pohov a pak natrefím na tolik skvostů, že mám seznam knih, které nutně potřebuju opět plný :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Mě osobně kniha nezaujala vůbec obálkou, a tak jsem ji tak říkajíc "zazdila", ale podle tvé recenze se nad tím ještě zamyslím, a možná přidám i na seznam. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Knihu mám doma a v brzké době se na ni chystám. :) Děkuju za tip s playlistem na Spotify, určitě si ho ke čtení pustím. :)

    OdpovědětVymazat