sobota 17. dubna 2021

Čajovna v Tokiu - Julie Caplin

Krásný večer!
Jak se máte? Venku není vůbec hezky, což mi momentálně nevadí, jelikož budu následujících 14 dní doma, tak mám v plánu vygruntovat byt, vyházet nepotřebné věci a taky hodně číst. 
A dneska tu mám recenzi na šestou knihu z řady "Romantické útěky", kterou píše Julie Caplin a vydává ji nakladatelství Cosmopolis. ČAJOVNA V TOKIU vypadá krásně nejen svou obálkou, kterou vytvořila Kateřina Brabcová, ale i anotací, která vás naláká na romantický příběh.
Anotaci i recenzi najdete v celém článku.

Anotace:
Popadněte cestovní pas a vydejte se do země mrakodrapů, tradičních chrámů, čajových rituálů a rozkvetlých sakur. Užijte si romantiku s šálkem lahodného čaje a nechte se unášet příběhem, který si vás získá od první stránky.
Fiona je vášnivá fotografka, má cestovatelský blog a už dlouho se touží podívat do Japonska. Když vyhraje čtrnáctidenní cestu do Tokia, má pocit, že se jí splnil sen.
Jenže na místě s hrůzou zjistí, že jejím průvodcem je muž, který jí před deseti lety zlomil srdce – přitažlivý a úspěšný fotograf Gabe.
Čas strávený s Gabem je pro Fionu zpočátku za trest. Fotograf jí dává najevo, jak ho obtěžuje, že se jí musí věnovat. Tři generace místních žen ji ale přijmou mezi sebe a Fiona v jejich domě a rodinné čajovně nachází lásku a vřelost, která jí schází. Užívá si s nimi piknik pod sakurami, poznává pravý japonský čajový obřad. A právě díky nim se jí postupně vrací sebevědomí, které jí dávný incident pořádně pochroumal.
Mezitím k sobě s Gabem při toulkách Tokiem pomalu nacházejí cestu a začíná to mezi nimi znovu jiskřit…

Co já na anotace:
Sérii si pořizuji od třetí dílu, takže tady nebylo, co řešit. Anotace prozradí hodně, ale i naláká na toulky po Tokiu.

Recenze:
První dva díly jsem nečetla, ale chystám si je pořídit, protože jsou to skvělé oddechové knihy a hlavně vypadají krásně v knihovně.
Od 4.dílu knihy překládá Michaela Klevisová. Pláž s Hotýlkem byli super, ale v knize Čajovna v Tokiu jsem našla docela dost divných vět. Slovosled zvláštně poskládaný a v některých větách mi chybělo třeba "se". Ale jinak se kniha četla dobře a rychle.
____________________

O příběhu:
Amatérská fotografka a bloggerka Fiona letí do Tokia, jelikož vyhraje 14ti denní pobyt. K dispozici má průvodce, který jí má ukázat krásy Japonska a dokonce ji má pomoci s dokonalením jejích fotografií.
Průvodce Gabe je můž, kterého zná z minulosti, před deseti lety jí zlomil srdce. Neví, zda si ji Gabe pamatuje. Zezačátku na sebe nejsou moc příjemní, ale nakonec si k sobě najdou cestu a začne to mezi nimi jiskřit.

Přiznám se, že jsem přesně věděla, jak to skončí, a co se mezi nimi odehraje. Bylo to dost předvídatelné, ale beru to tak, že se jedná opravdu o oddechové a jednoduché čtení. Na knize se mi líbilo, že se při provádění Japonska dozvídáme různé věci o japonských věcech. Při čtení jsem měla otevřený google, abych si mohla japonské pojmy vyhledávat. Díky této knize jsem o něco chytřejší.
____________________

Knihu můžete číst i přesto, že jste nečetli předchozí knihy. Jedná se o jednoduchý a nenáročný romantický příběh.
!! A do konce roku 2021 má vyjít další díl s názvem CHATA VE ŠVÝCARSKU. 

Znáte sérii ROMANTICKÉ ÚTĚKY? 
Četli jste nějakou knihu ze série?

Knihu ČAJOVNA V TOKIU vydal: 

6 komentářů:

  1. Knížku znám, nečetla jsem ji a asi ji ani číst nebudu. Ale věřím, že jde o příjemnou oddechovku 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. užij si volno :)

    líbí se obálky celé série, už z nich jde vidět, že je to nenáročné čtení :) ale číst se nechystám :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě série láká, ale se čtením jsem ještě nezačala. Mám ráda tento typ příběhů - odpočinu si u nich. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem četla jen ten první díl - Kavárna v Kodani. Je to opravdu taková nenáročná četba, o ostatních dílech samozřejmě vím, ale knihy zatím nemám hned tak v plánu číst, každopádně rozhodně nevylučuji, že se k nim časem také dostanu. Obálky knih jsou ale nádherné. :-)

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem z celé téhle série nadšená a ani čajovna není výjimkou. Ano trochu předvýdatelné, ale skvěle popsaná atmosféra daného místa, kultura a prostředí to vynahradí. :) Moc pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jsem od autorky ještě žádnou z jejích knih nečetla a zatím se ani nechystám, ale nikdy neříkej nikdy... - takže třeba jednou ;)

    OdpovědětVymazat