pondělí 19. dubna 2021

Dům na druhé straně ulice - Lesley Pearse

Krásný den!
O víkendu jsem dočetla novou knihu DŮM NA DRUHÉ STRANĚ ULICE od britské spisovatelky Lesley Pearse, což je má hodně oblíbená spisovatelka. Série Belle je úžasná a Nezapomeň na mě je také pecka. Doporučuji! 
Na novinku jsem se těšila hrozně moc, a když mi kniha dorazila, tak mě trochu překvapilo, že je kniha dost tenká kniha oproti předešlým knihám. No a jak se mi líbila?
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Třiadvacetiletou Katy Speedovou odjakživa fascinoval dům přes ulici. Žena, která v něm žije, Gloria, je ta nejúchvatnější sousedka v okolí a patří jí butik v městečku Bexhill-on-Sea. Ale kdo je ta žena, která téměř každou sobotu přijíždí v tmavém autě, zatímco je Gloria v práci? Někdy s sebou vozí další ženy a jindy s sebou ty ženy vodí i děti. Pak jedné noci dům vyhoří a v troskách jsou nalezena těla Glorie a její dcery. Katy si je jistá, že požár musely zavinit neznámé návštěvnice, ovšem jen do doby, než je zatčen a z vraždy obviněn její otec. Policie určitě musela zatknout toho nesprávného, ne? Je zbytek ulice v bezpečí? A dokáže Katy odhalit pravdu dřív, než bude pozdě?

Co já na anotaci:
Anotace mě zaujala hodně. Nejvíc mě zajímalo tajemství ženy, která vede butik a zda ji dům zapálí opravdu otec hlavní hrdinky. Usoudila jsem dle anotace, že se bude jednat spíše o thriller než o románek.

O příběhu:
Katy pozoruje z okna občas zajímavou sousedku Glorii, která vlastní butik. Jednou v noci ji probudí matka, že naproti hoří. Celý Gloriin dům shořel a v troskách se najdou dvě těla. Glorie umřela v domě se svou dcerou. U tatínka Katy něco najdou a zatknou ho za dvojitou vraždu. Katy nevěří, že by něco takého její otec udělal, a proto začne sama pátrat po tajemných ženách, které vídala vcházet do Gloriina domu. Při pátrání se seznámí s mužem, který se nejspíše do Katy zamiluje. Katy do pátrání vkládá vše až se dostane do smrtelného nebezpečí.

Recenze:
Knihu přeložila Lenka Faltejsková, tak jako všechny knihy od Lesley Pearse. Kniha je velmi čtivá a já ji měla během jednoho dne přečtenou.
Ještě musím vyzdvihnout obálku, protože se mi líbí hrozně moc. 

Po dočtení musím říct, že se jedná spíše o román s detektivní zápletkou a nádechem thrilleru. Bylo to oddechové čtení a určitě je to za mě nejslabší kniha od spisovatelky. Byl to nenáročný příběh pro ženy ke kafíčku. Sice nenáročný příběh, ale myslím si, že pokud si knihu vezmete na čtení s tím, že půjde o rychlý a jednoduše napsaný příběh, tak se vám kniha bude líbit. Příběh jako takový není vůbec špatný, dokonce se mi i líbil, ale když ho porovnám s předešlými knihy od autorky, tak byl zkrátka slabý.
I přesto, že byla tato kniha nejslabší od autorky, tak se těším na další knihy od ní.

Znáte spisovatelku?
Co říkáte na obálku knihy?

5 komentářů:

  1. to je škoda :/ ale věřím, že kniha si své čtenáře najde :) a snad další kniha od autorky bude stejně skvělá jako ty předchozí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Antonace mě velice zaujala, docela rádabych si to přečetla.
    Obálka se mi líbí, vůbec bych netipla, že bude detektivní.

    OdpovědětVymazat
  3. Musím říci, že mi anotace nezní špatně. A někdy je fajn si přečíst nepříliš kompliovaný příběh :)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za pěknou recenzi. Autorku znám, ale zatím jsem od ní nic nečetla.

    OdpovědětVymazat
  5. Znám jméno, ale nic jsem od autorky nečetla. :) Co mě na knize upoutalo jako první, jsou krásné šaty ženy na obálce. :D

    OdpovědětVymazat