čtvrtek 1. dubna 2021

Dívka beze jména - Lisa Regan

Krásný večer, 
když už jsem si říkala, že je konečně krásně, tak se dozvím, že od zítřka má být zase zima. Neuvěřitelné...o svátcích budu stejně doma, nemůžeme nikam a všechno je okolo zavřené. Snad se mi povede alespoň vytřídit šatník a přečíst jednu knihu.

Dneska tu mám pro vás recenzi na druhý díl ze série Josie Quinn, který se jmenuje DÍVKA BEZE JMÉNA. Sérii napsala Lisa Regan a vydává ji nakladatelství Cosmopolis.
První díl byl super, tak jsem se na druhý díl moc těšila. 
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Vedle lehátka se válel malý vycpaný slon a zmačkaná zelená deka, dost velká jen na to, aby do ní zabalili novorozeně. „Tady bylo mimino? Ona měla dítě? Je…?“
„Dítě tu není.“
Když detektiv Josie Quinnová dorazí na místo činu na okraji města Denton, je zděšená brutalitou útoku. Jeho oběť bojuje o život a novorozené dítě zmizelo.
Na jiném místě se snaží ukrýt krásná mladá žena. Vypadá to, že by mohla být Josiiným vodítkem k případu uneseného dítěte, ale záhadná žena neví, kdo je, kde se vzala ani čeho se tak bojí. Jisté je, že je vyděšená k smrti… Nebo je možné, že svou amnézii jen předstírá?
Je dívka beze jména svědkyně, podezřelá, nebo možná budoucí oběť?
Později Josie nachází indicie, které ji utvrzují v přesvědčení, že pohřešované novorozeně a neznámá žena mají něco společného, že ten, kdo je spojuje, je velice nebezpečný a že se jí případ začíná dotýkat velmi osobně.
Měla by Josie riskovat život dítěte, aby zachránila mnoho dalších? Nebo dokáže najít jiný způsob, jak zastavit nelítostného vraha?

Co já na anotaci:
Popravdě jsem anotaci ke druhému dílu nečetla, chtěla jsem se nechat překvapit, jelikož se mi první díl fakt líbil. Při psaní tohoto článku jsem si anotaci nakonec přečetla, abych ji mohla zhodnotit. Kdybych nečetla první díl, tak by mě tato anotace na druhý díl nalákala. Přijde mi hodně napínavá a kvůli ztracenému miminku až děsivá.

Recenze:
Tak jako první díl i tento díl přeložila Kateřina Elisová. Překladatelka má na svědomí všechny knihy od Roberta Bryndzy a díky tomu jsem si vybrala minulý rok první díl ze série Josie Quinn. Udělala jsem dobře. Je to skvělá krimi série. 
I druhý díl obsahuje krátké kapitoly. Krátké kapitoly jsou mi v knihách vždy sympatické.

O příběhu:
Do domu bývalé tanečnice Misty Derossiové přijíždí policie. Nacházejí ji ve velmi vážném stavu, někdo ji surově zbil. V domě také nacházejí postýlku, ale bez novorozence. Kde je miminko? Žije vůbec? Josiin přítel Luke Creighton též zmizel a v jeho domě nachází Josie pětadvacetiletou dívku, která si nemůže na nic vzpomenout. Josie musí zjisti, kde je její přítel, který ji nejspíš podvádí se ženou, která tvrdí, že si na nic nepamatuje. Během vyšetřování se dozvídáme o několika nehodách, při kterých mladí lidé přišli o život. I nehody mají něco společného se záhadným zmizení přítele i miminka.
_____________________________

Napínavý je příběh od samého začátku do konce. Příběh má rychlý spád, proto se nejedná o těžké čtení. Spíše bych řekla, že je to jednodušší krimi příběh pro oddechové čtení.

Obálky jsou jinak nádherné. Postaral se o ně Ondřej Mikulecký. Co na ně říkáte vy?

Pokud máte rádi detektivky, tak sérii doporučuji! Určitě musíte číst sérii od první dílu, aby vám život Josie dával smysl.
Na podzim má údajně vyjít třetí díl. Moc se těším.
Koukala jsem na Amazon a zatím má série 11 dílů. To je neuvěřitelné. Doufám, že u nás vyjdou všechny.

Knihu DÍVKA BEZE JMÉNA vydal: 

6 komentářů:

  1. mně na knihách vadí stejný text na přebalu, nikdy s tím nedal práci, prostě okopírován první díl (viz druhá fotka), to mě od nakladatelství trošku zklamalo, ale obálky jsou skvělé :) v knihovně to spolu vypadá krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tyto knihy mě opravdu lákají, bohužel na ně není v mojí knihovně místo, proto zkusím obě ve čtečce. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze, od této autorky si chci určitě přečíst její první knihu :) Jsem pozadu, ale nevadí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tedy, jedenáct knih, to je pěkně velká série :) Anotace mě zaujala, hodně ma zajímá, jak to dopadne s tím miminkem...

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem také zastánce krátkých kapitol, nemám ráda, když je kapitola na několik desítek stran :-) viděla jsem pár lidí, že tyhle knihy sdílelo a celkem mě zaujaly, teď je vidím tady u tebe a mám nutkání si je hned objednat :-D já fakt nevím, kam to budu všechno dávat, potřebovala bych samostatný pokoj jen na knihy! Ale ne, určitě se k těmto knihám dostanu, líbí se mi námět :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Souhlasím, že obálky jsou super. :) Je dobře, že poměrně brzy vyjde další díl, zvlášť když jich je tolik. :)

    OdpovědětVymazat