úterý 18. května 2021

Rodina z podkroví - Lisa Jewell

Krásný den!
Venku tedy krásně moc není a prý dlouho nebude. Květen stojí opravdu za to. Už se těším na pařáky, kdy budu nosit žabky a nadávat na to, jaký je vedro. Snad se brzo dočkám. Kvůli špatnému počasí se mi ani nechce číst, ale když už se začtu, tak většinou knihu přečtu během jednoho dne.
Nedávno jsem právě během jednoho dne přečetla skvělý thriller RODINA Z PODKROVÍ od Lisa Jewell. Knihu vydalo nakladatelství Cosmopolis, tak jako autorčinu předchozí knihu Pod dohledem. Ta se mi líbila moc, proto jsem se na další knihu od autorky těšila.
No a jaká je tato novinka? Je to skutečný thriller nebo jednoduchý román?

Anotace:
Pozor, koho si pustíte domů…
Londýn, módní čtvrť Chelsea. Honosný dům na nábřeží a v něm kolébka s nakrmeným a spokojeným miminkem, které čeká, až ho někdo pochová.
O patro níž, v kuchyni, leží tři rozkládající se mrtvá těla.
Kdo se doteď o dítě staral? A kam zmizel?

Co já na anotaci
Anotace nám tedy nic moc neřekne. Dozvíme se jen to, že v domě v Chelsea leží tři mrtvoly a miminko zůstává naživu. Pochopila jsem, že asi miminko vyroste a v příběhu bude asi již dospělé. Byla jsem zvědavá, kdo byli ti mrtví.

Recenze:
Knihu přeložil Milan Lžička, který překládal i knihu Pod dohledem. Obě knihy se mi četli dobře a tuto novinku jsem měla přečtenou během jednoho dne, jelikož byl příběh dost zamotaný a postavy byly všelijak propletený, že jsem potřebovala vědět, co jak je, a kdo s kým co má atd..

Děj je popsán ze tří pohledů. Z pohledu Libby, která zdědí dům v Chelsea. Zjistí, že kdysi v domě našli tři mrtvoly a jedno dítě v postýlce. Záhada nebyla nikdy vyřešená, a proto Libby začne pátrat po lidech, kteří v domě žili a po dítěti, které zůstalo naživu v postýlce.
. Druhý pohled je Henryho, který v domě kdysi žil a ten popisuje svůj život dítěte a život dvou rodin z domu, které se propojí zvláštním způsobem až jsem si říkala, jak je to zamotané, ale bavilo mě to číst. 
A poslední pohled je od Lucy, která má dvě děti a žije v podstatě na ulici. Skoro až do konce příběhu jsem netušila, co je Lucy zač, a jak zapadá do rodin, které v domě v Chelsea bydleli. Konec s Lucy mě překvapil opravdu hodně, nečekala jsem to. 

Autorka rodinou tragédii propletla bravurně. Musela jsem dávat dobrý pozor na jména postav, jelikož jich bylo docela dost a tím, jak byl příběh propletený, tak jsem musela být stále ve střehu. Knihu nutila přemýšlet. Rozhodně to není jednoduchý román, ale jedná se o strhující, napínavý až mrazivý thriller s perfektním koncem. 
 Doporučuji!!

Znáte autorku Lisa Jewell nebo tuto novinku?

Knihu RODINA Z PODKROVÍ vydal: 

6 komentářů:

  1. Recenze nezní špatně, po této knížce bych asi sáhla.

    OdpovědětVymazat
  2. anotace opravdu nic moc neřekne, ale díky recenzi se člověk dozví více :) je paráda, že se líbila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :) Od autorky jsem četla Pod dohledem a to bylo dobré čtení, tak snad s ejí povedla i tahle kniha :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knížka mě zaujala, určitě je zkusím obě. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Mě osobně tahle kniha moc nezaujala, ale určitě je velkým plusem to, že je vyprávěna z více úhlů pohledu. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám teď co se týká knížek taky krizi, nechce se mi nic číst... to počasí je šílené... nevím, pořád doufám, že bude hezky, ale zatím ne a ne se to prolomit :-( tak uvidíme... snad už se to zlepší 🙂
    Autorku Lisu Jewell znám, ale knihy jsem od ní zatím ještě nečetla, mám je vyhlédnuté, ale ještě jsem se k nim nedostala... a tvoje recenze mě celkem nalákala, tak snad brzy 🧡

    OdpovědětVymazat