středa 7. července 2021

Krutá hra - Max Seeck

Krásné dobré ráno!
Dovolenou mám skoro za sebou. Ještě tři dny...achjo. V srpnu budu mít dovolenou ještě jednou a na tu se těším moc, jelikož pojedeme na týdne na Šumavu. Snažím se hodně číst, když mám volno a docela se mi to daří. 
Dneska tu mám recenzi na druhý díl detektivní série Jessica Niemi - KRUTÁ HRA od finského spisovatele Maxe Seecka. První díl jsem četla minulý rok, moc si ho nepamatuji, ale jak jsem četla druhý díl, tak mi první díl naskakoval. 
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi,

Anotace:
Inspektorka Jessica Niemi řeší další záhadu uprostřed mrazivých Helsinek. Tentokrát pátrá po dvou mladých blogerech, po nichž jako by se slehla zem. Oba mají desítky tisíc fanoušků – a na poslední fotce, kterou zveřejnili, je zachycený deštěm bičovaný maják na skále uprostřed moře. A pod ním zlověstná báseň. Báseň popisující jejich smrt. Každá stopa, na kterou Jessica během vyšetřování přijde, končí ve slepé uličce. Jenže čím dál se do případu noří, tím je jasnější, že má co do činění s pachatelem, který nemá rád nedotažené hry.

Co já na anotaci:
Severské krimi mám vcelku ráda, proto jsem chtěla zkusit od autora i tento druhý díl, i když, co si pamatuji, tak první díl mě moc nenadchnul. Z anotace jsem pochopila jen to, že se Jessica bude snažit najít vraha dvou blogerů. Opět kniha, kde budou hrát velkou roli dnešní děti (influenceři či blogeři), proto mi docela trvalo vzít si knihu na čtení.

O příběhu:
Dva finští blogeři Lisa Jamamoto a Jason Nervander zmizí. Naposledy byli viděni na křtu desky slavného finského rapera. Ze začátku si snad všichni myslí, že se jen někde ukrývají, aby na sebe upoutali pozornost. Jenže se u Lisy na Instagramu objeví tajemná fotografie s básničkou o smrti. Začíná jít do tuhého. Jessica a její team pátrají po blogerech a zároveň objevují něco šíleného...
_________________________

Recenze:
Ano, měla jsem knihu docela dlouho doma než jsem se k ní dostala, jelikož mě nějak blogeři a influenceři poslední dobou neberou, ale jak jsem se do knihy začetla, tak jsem ji měla přečtenou během jednoho dne a to má přes 400 stran.
Tak jako první díl i tento přeložila Ema C. Stašová. Skvělý překlad, díky kterému se kniha čte fakt skvěle. Je super, že kniha obsahuje i krátké kapitoly, které přispívají k tomu knihu neodkládat a číst dál.

Jedná se o hodně dobře propracovanou detektivku, která je i dost napínavá. Bohužel neobsahuje šokující zvraty, i když jsem vůbec nečekala, kdo je padouch. Při řešení případu se hodně probírá život Jessici, který mě zajímá snad víc než samotný případ. Má totiž tajemství, které se nějakým způsobem dozví šéfová... 

Určitě musíte číst sérii od prvního dílu, jelikož se v knihách řeší právě i životy hlavních detektivů. První díl si upřímně moc nepamatuji, ale vím, že se mi až tolik nelíbil. Druhý díl byl za mě super. Pomalejší, zamotaná a překvapující detektivka. Za mě to byla parádní jízda

Četli jste první díl VĚRNÝ ČTENÁŘ?
Určitě mohu detektivní sérii doporučit. Snad vyjde třetí díl ještě letos.

Knihu KRUTÁ HRA vydal: 


6 komentářů:

  1. Autorku neznám, ale recenze zní celkem dobře, takže bych se nebránila ji zkusit. A jsem ráda za upozornění, že je lepší začít od první knihy ze série.

    OdpovědětVymazat
  2. tuto sérii jsem nečetla, osobně moc tento žánr nevyhledávám :) jsem ráda, že se ti kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
  3. Předchozí autorovu knihu jsem nečetla, ale tahle mě zaujala. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá na dobré čtení. Od autora jsem myslím ještě nic nečetla. Zaujalo mě to téma ztracených blogerů :)

    OdpovědětVymazat
  5. O knize slyším prvně. Ale myslím, že by se mi dost líbila. Také mám ráda severské detektivky.

    OdpovědětVymazat
  6. Na mě je tohle moc drsný thriller. Původně jsem o Věrném čtenáři uvažovala, ale jsem ráda, že jsem si ho nechala ujít. :)

    OdpovědětVymazat