pondělí 12. července 2021

Pegas 1.díl Plamen Olympu - Kate O'Hearn

Zdravím!
Začala jsem nový týden dětskou knihou, kterou jsem si vybrala na čtení díky krásné obálce. Už jako malá jsem měla ráda mýtického okřídleného koně Pegase. Dokonce jsem ho i často kreslila do svého skicáku.

PLAMEN OLYMPU - 1.díl ze série Pegas. Knihu napsala kanadská spisovatelka Kate O´Hearnová a vydalo ji nakladatelství Bambook.
První díl této série prý doporučuje sám Rick Riordan, autor populárních fantasy knih. 

Očekávala jsem rychlou fantasy jednohubku, která mě nakopne na čtení těžšího tématu. Byla jsem nakonec mile překvapená. Knihu mohu doporučit dětem, kteří mají zájem o fantasy. Určitě nebudou zklamané.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Městem otřásá zuřivá bouře a třináctiletá Emily je sama doma, když na střeše jejího domu přistane zraněný Pegas. Emily si okřídleného koně okamžitě zamiluje a snaží se mu pomoct.

Netuší však, že spolu s Pegasem se ocitne uprostřed války římských bohů s hrozivými čtyřrukými příšerami. Její život se od té chvíle navždy změní. Dokáže dívka spolu s novými přáteli – bohyní Dianou, olympským zlodějíčkem Paelanem a chlapcem Joelem – zachránit Pegase a s ním všechny bohy dřív, než dohoří Plamen Olympu?

Co já na anotaci:
Upřímně nemám ráda fantasy, ve které jsou bohové Olympu, ale okřídlený kůň se mi líbí od dětství. Takže bylo jasné, že si knihu nejspíš přečtu. Už jsem tu zmiňovala, že si občas vezmu na čtení hodně jednoduchou knihu, aby mě nakopla na těžší čtivo. Dle anotace jsem usoudila, že by to mohlo být napínavé a rychlé čtení pro děti.

Recenze:
Hned v úvodu recenze bych ráda zmínila jednu věc. Jedná se o dětskou fantasy knihu, tudíž nebude dospělému čtenáři stačit. Nemám ráda, když dětskou knihu hodnotí negativně dospěláci. Dětské knihy jsou určené dětem, tak proč kazit hodnocení dětské knihy tím, že ji ohodnotí dospělák menším počtem hvězd...
Kdybych měla hodnotit knihu jako pro dospělého, tak bych dala hvězdu jednu nebo dvě, ale vzhledem k tomu, že je to kniha pro děti, tak musím dát 5 hvězd, jelikož byla kniha napínavá od začátku do konce. Příběh se čte velice dobře a rychle. Je totiž velmi jednoduchý, srozumitelný a pro děti jistě nepředvídatelný. Myslím si, že se dětem bude líbit.

Hlavní hrdinka je sice holka Emily, ale díky tomu, že napínavé dobrodružství zažívá se svým kamarádem Joelem, tak si myslím, že se bude kniha líbit i klukům.

Shrnutí příběhu:
Při veliké bouři vypadne proud v celé čtvrti. Emily je sama doma. Uslyší zvláštní zvuky ze středy, proto se beze strachu na střechu vydá. Na střeše mají krásnou zahrádku, na kterou spadl okřídlený kůň Pegas. Skoro ve stejný moment spadne na silnici kluk Paelan, který se dostane nemocnice, ve které je vyslýchán tajnými agenty. Pegas má zraněné nejen křídlo. Emily se mu snaží pomoc a pro větší pomoc si přivolá kamaráda Joela. Při ošetřování se na Pegase začnou vrhat hrozivé čtyřruké příšery. Pegas s dětmi odletí a dobrodružství začíná. Na útěku se k nim přidá bohyně Diana a otec Emily. Snaží se utéct před lidmi a zachránit Olymp.

Konec je uzavřený...to jsem ráda. Kdo ví, kdy vydají další díl. Já si určitě příběh nebudu moc pamatovat, pokud vyjde další díl např. za rok.

Knihu přeložila Miroslava Kopicová.

Napínavý fantasy příběh pro děti je doporučován pro děti od 11 let. Já bych knihu klidně doporučila i mladším.

Knihu PLAMEN OLYMPU vydalo:


3 komentáře:

  1. Já pár fantasy tohoto tipu přečetla, když byl syn ve věku, pro které jsou dětské fantasy určené, jinak tento žánr nevyhledávám

    OdpovědětVymazat
  2. To zní zajímavě. Další z knih, o jeichž existenci jsem netušila. :) I já měla pegase vždycky ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Hezká recenze. Knížka mi připomněla mou oblíbenou sérii z dětství. 🙂

    OdpovědětVymazat