středa 29. září 2021

Šifra - Isabella Maldonado

Krásný večer!
Půlka týdne je pryč, ten čas tak letí. Za chvíli bude zase zima...
Opět jsem měla možnost zrecenzovat knihu, která teprve vyjde. Thrillery čtu moc ráda, tak jsem měla velkou radost, že si mohu přednostně knihu přečíst. ŠIFRA by měla vyjít zítra 1. 10. 2021 u nakladatelství Metafora. Thriller napsala Isabella Maldonado.
Unikla sériovému vrahovi. Ten se pro ni teď vrací...tak to zní dost mrazivě a napínavě. Komu asi půjde o život? 
Jak se mi kniha líbila? To se dozvíte v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
V šestnácti letech se Nině Guerrerové podařilo uniknout ze smrtící pasti sériového vraha. O jedenáct let později je z ní dospělá žena, zvláštní agentka FBI, která si nenechá nic líbit – a která si poté, co internetem proletí video, na němž se efektivně vypořádává s útočníky, kteří ji napadli ve virginském parku, získá i legie fanoušků.
Jenže se dívá i někdo jiný.
Někdo, kdo Nině nemůže zapomenout starou křivdu.
Odhodlaný potrestat tu, která mu unikla, spáchá vrah z Nininy minulosti brutální zločin, jen aby ji zatáhl do vyšetřování. Tím ovšem jeho hra teprve začíná. A díky internetu se do ní tentokrát zapojí víc lidí než kdy dřív.
Jeho hádanky a slovní hříčky z něj možná udělaly zvrhlou hvězdu sociálních sítí – tajemného virtuálního ducha přezdívaného Šifra –, ale pro Ninu je pořád tím, kým byl kdysi: zrůdou přiživující se na utrpení slabších.
Aby ho dopadla, musí se spojit se spolupracovníkem FBI, psychoanalytikem Dr. Jeffrey Wadem. I jeho pronásledují stíny z minulosti, jenom společně však mají šanci – stopu za stopou, oběť za obětí – chladnokrevného vraha najít.
Začíná závod s časem, který sleduje celý svět.

Recenze:
První díl ze série Nina Guerrer přeložil Tomáš Bíla. Velice dobrý překlad, díky kterému se kniha četla dobře a rychle. Kapitoly jsou vcelku krátké, písmo je větší a kniha obsahuje 376 stran.
Nedokázala jsem knihu odložit, jak byla napínavá. Takže jsem ji měla přečtenou během jednoho dne. Skvělý thriller, ve kterém nechybí napětí, akce i boj o život.

Příběh:
V šestnácti letech byla Nina Guerrerová unesena sériovým vrahem. Podařilo se jí utéct a o jedenáct let později je opět v ohrožení života. Z Niny je dospělá úspěšná zvláštní agentka FBI. Na začátku příběhu je Nina přepadena v parku mužem. Celé přepadení točí kamarád útočníka a následně video uloží na internet. Video uvidí samozřejmě i vrah, který nedokáže Nině zapomenout to, že od něj dokázala utéct. Spáchá proto několik zločinů jen, aby se Nina zapojila do vyšetřování. 
To by nebyl moderní thriller, aby se do příběhu nezapojil internet. Začíná totiž hra s hádankami, do které se zapojí lidé na sociálních sítí. 
Vyšetřování je v plném proudu, Nina bojuje o svůj život. Začíná závod s časem, který sleduje celý svět.
________________

Dle mého názoru je to originální příběh, bavil mě moc. Určitě si budu chtít přečíst další díl až vyjde.
Bohužel mi jedna věc přeci jen vadila. Hlavní hrdinka Nina mi nebyla moc sympatická, přišla mi až nereálně odvážná a silná. Jinak mi na knize nic nevadilo.

Někde jsem četla, že by měl být film na Netflixu, ve kterém má hrát Jennifer Lopez. Snad je to pravda, moc ráda bych film viděla.

Jinak knihu mohu doporučit všem, kteří milují thrillery/krimi. A já se těším na další díl.

Knihu ŠIFRA vydalo:

3 komentáře:

  1. Moc pěkně napsaná recenze. :) Já si tuhle knihu ale nechám ujít...

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku bych si ráda přečetla. Zaujala mě. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. to zní zajímavě :) další skvělý tip :)

    OdpovědětVymazat