středa 22. září 2021

Na co se těším #2 (knižní novinky)

Krásnou středu přeji,
bohužel mám čtecí pauzu. Díky vyšetření a pobytu v nemocnici mě postihl ošklivý zánět oka, nedokážu se na čtení soustředit, začne mě po chvilce oko hrozně bolet. Už je to mnohem lepší, tak si myslím, že se zase rozečtu. Dneska tu mám alespoň článek o knihách, které vyjdou a mě zaujaly natolik, že si je píši na seznam. Snad se ke mě všechny jednou dostanou.

1. ŠIFRA - Isabella Maldonado
V šestnácti letech se Nině Guerrerové podařilo uniknout ze smrtící pasti sériového vraha. O jedenáct let později je z ní dospělá žena, zvláštní agentka FBI, která si nenechá nic líbit – a která si poté, co internetem proletí video, na němž se efektivně vypořádává s útočníky, kteří ji napadli ve virginském parku, získá i legie fanoušků.
Jenže se dívá i někdo jiný. Někdo, kdo Nině nemůže zapomenout starou křivdu.
Odhodlaný potrestat tu, která mu unikla, spáchá vrah z Nininy minulosti brutální zločin, jen aby ji zatáhl do vyšetřování. Tím ovšem jeho hra teprve začíná. 

Tak toto je přesně kniha pro mě. Mám ráda, když je agentka sama v nebezpečí.

Kniha vyjde 1. 10. 2021 u nakladatelství METAFORA.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
____________________________________________

2. MÁ ŘÍŠE KUPODIVŮ - Barbara Semenov
Román o osudech jedné české rodiny, o naději a hledání štěstí. Kniha s výraznými autobiografickými prvky je netradičním ztvárněním osudů čtyř generací jedné české rodiny. Rozvíjí se od konce první světové války, přes život v první republice, za okupace, rok 1948, 60. léta a pražské jaro, odchod do emigrace a život v SRN, na Havaji, v USA a v Austrálii a končí současností. 
Je to román o životě, který je vlastně neustálým hledáním. Hledáním spřízněné duše, životní lásky, místa, štěstí, a nakonec hledáním smyslu toho všeho. Knihu plnou inspirace a naděje ocení každý, kdo věří ve smysluplné čtení.

To zní hodně dobře. Mám ráda, když román postupuje několika historickými událostmi.

Kniha vyjde u nakladatelství BRÁNA
____________________________________________

3. DÍVKA Č. 37 - Christian Gálvez 
Jeden telefonát. Jeden nalezený průkaz nacistického vojáka. A v něm jedna rukou připsaná věta, jež v roce 2019 v nitru jeho mladé nálezkyně rozpoutá doslova bouři: Hannah, dívka č. 37. G. Wolf. 
Minulost a současnost se pro Hannah střetávají v jediném městě: ve Florencii, městě mostů nad řekou Arno, jež se v roce 1944 stalo svědkem krutostí a barbarství páchaných nacisty. 
Pár statečných, kteří do temnoty zuřícího válečnému konfliktu vnášeli pomyslný paprsek světla.
Román překypující vášnivou láskou k životu ve strhujícím tempu vynáší na světlo zapomenutý osud německého konzula v Itálii Gerharda Wolfa a události, jejichž důsledky se i v dnešní době dají vnímat jako varování. Je současně i poctou člověku, který navzdory riziku pomáhal všem kolem sebe a před zničením zachránil také Ponte Vecchio, nejslavnější most ve Florencii.

Ráda čtu knihy o životech židů či romány z 2. sv. války. Také ráda čtu knihy, ve které se řeší minulosti a současně přítomnost. Snad se ke mě kniha jednou dostane.

Kniha vyjde 8. 10. 2021 u nakladatelství METAFORA.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
____________________________________________

4. TA DRUHÁ - C. D. Major
Mysleli si, že je šílená. Ale co když mluvila pravdu? Rok 1942, Nový Zéland. Edith bylo jen pět let, když ji poslali do Seacliffského ústavu pro duševně choré. O patnáct let později si na to, co bylo před ústavem, vzpomíná jen málo, ale touží po životě, který vedla dříve – před tím současným. Když přežije ničivý požár, který zachvátil její oddělení, je Edith vyslýchána policií a mladým lékařem, Declanem Harrisem. Declana krásná pacientka zaujme a začne pochybovat o oficiální příčině její hospitalizace. Je doopravdy šílená? Nebo že by ty neuvěřitelné historky, které vykládala jako dítě, byly skutečně pravdivé? Jenže čas se krátí. Edith čeká nová léčba, která ji navždy změní a z jejího původního já už toho k zachraňování moc nezbyde. Declanův zájem mezitím přerostl v posedlost – musí odhalit pravdu, ale riskuje tím všechno. Je připraven zachránit její příčetnost, ale co když při tom přijde o svou vlastní?

Strašně moc mě baví příběhy lidí, kteří byli v ústavu pro duševně choré. Dle anotace je kniha přímo pro mě. Na knihu se velice těším!

Kniha vyjde 22. 9. 2021 u nakladatelství KALIBR.
____________________________________________

5. SVĚTLO V TEMNOTÁCH - Sharon Cameron
Jedno zaklepání na dveře změní řadu životů.
Historický román podle skutečného příběhu.
Je rok 1943 a Stefania Podgórská pracuje pro rodinu Diamantových v polském Přemyšlu. Po vpádu německé armády do města jsou Diamantovi donuceni k odchodu do ghetta.
Stefania zde zůstává se svojí šestiletou sestrou Helenou sama.
A potom někdo zaklepe na dveře – je to Max Diamant. Utekl z transportu do koncentračního tábora a žádá o pomoc. Dívky v ten okamžik učiní mimořádné rozhodnutí a Maxe ukryjí. Po něm pak i dvanáct dalších Židů…

Ano, další kniha na téma židi, holocaust atd... Stále vychází tolik knih na toto téma a mě zkrátka některé dost lákají. Na tuto knihu se určitě podívám blíže a nejspíš si ji i objednám.

Kniha vyjde 1. 11. 2021 u nakladatelství FRAGMENT.

11 komentářů:

  1. Přeji brzké uzdravení, ať je oko brzy v pořádku! ♥ Světlo v temnotách vypadá dobře, příběhy z druhé světové války mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Šifru se také moc těším... Jinak přeji brzké uzdravení

    OdpovědětVymazat
  3. Asi nejvíc mne zaujala první a poslení kniha ze seznamu.
    A přeju brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
  4. ať je ti lépe :)

    zaujala mě kniha Ta druhá a to nejen svou obálkou :)

    OdpovědětVymazat
  5. Snad bude brzy líp. Na Šifru se rozhodně brzy chystám a mám velká očekávání. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za zajímavé knižní tipy. Zaujala mě Šifra. 🙂

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ani jednu knihu neznám, ale oslovila mě Diváka č37

    OdpovědětVymazat
  8. Přeji, ať je ti brzy lépe! Jinak moc pěkné knižní tipy, i když to není úplně můj žánr, tak mě celkem zaujala Šifra :)

    OdpovědětVymazat
  9. Na Šifru si brousím zuby :D Jinak přeji brzké uzdravení.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak z těchto knih podle popisu by mě lákala asi druhá a čtvrtá kniha.. :))

    OdpovědětVymazat
  11. Z tohohle seznamu mě něco zaujalo, ale žádnou knihu nutně nepotřebuju... :) I tak mám ale několik knih, které vím, že si v říjnu prostě musím pořídit. :)

    OdpovědětVymazat