pondělí 13. září 2021

Krásné věci - Janelle Brown

Krásný večer,
po vcelku dlouhé době jsem konečně přečetla novinku od nakladatelství Cosmopolis. Jedná se o román KRÁSNÉ VĚCI od Janelle Brown. Když kniha vyšla, tak mě především zaujala obálkou a poté anotací, ale popravdě, když jsem měla knihu doma, tak se mi do ní vůbec nechtělo. Až nemoc mě donutila vzít si ji na čtení a natolik mě pohltila, že jsem měla tuhle bichličku přečtenou během jednoho dne.
Zajímavé téma, které je skvěle zpracované do románu.
Anotaci i mou recenzi naleznete v celém článku.

Anotace:
Jako malá toužila Nina po umělecké kariéře v New Yorku. Její sen se však nakonec rozplynul, a tak začala se svým přítelem Lachlanem okrádat zlatou mládež v Los Angeles. Měla k tomu ostatně ty nejlepší předpoklady: i její matka byla totiž zkušená podvodnice.
Když se ale matce vrátí rakovina, musí jinak rozvážná Nina jednat velmi rychle, aby sehnala peníze na drahou léčbu. Rozhodne se tedy vydat i s Lachlanem k jezeru Tahoe do sídla Stonehaven, kde žije mladá dědička Vanessa, a uskutečnit tam svůj dávný plán.

Co já na anotaci:
Anotace naláká na příběh Niny, která se svým přítelem Lachlanem okrádá děti boháčů. Pochopila jsem z anotace, že půjde v knize především o jednu loupež a to o okradení mladé dědičky Vanessy, která žije u jezera Tahoe. Zní to dost oddechově a nenáročně.

Recenze:
Knihu přeložil Jiří Kobělka. Díky skvělému překladu se mi kniha četla velice dobře a hlavně svižně.
Když jsem si knihu vybírala, tak jsem se nepodívala kolik má stránek, proto mě dost zarazilo, že kniha má 480 stran. Asi i proto se mi do knihy moc nechtělo.
________________

Kniha je rozdělená na části a každá část je z pohledu někoho jiného. Respektive se střídají dva pohledy a to Niny s Vanessou. Začínáme částí z pohledu Niny, ve které se dozvídáme i něco o její minulosti z roku, když jí bylo cca 16 let a žila se svou matkou u jezera Tahoe, kde žila i Vanessa se svým bratrem.. V přítomnosti Nina odjíždí s partnerem k jezeru Tahoe, kde si pronajali chatku právě u Vanessy. Další část ukazuje pohled slavné instagramerky Vanessy, v této části se dozvídáme hlavně to, že je celý instagram lež. Fotky, které dávají instagramerky na veřejnost jsou jen krásné s pozitivními a velmi drahými věcmi. Na závěr Vanessa přivítá pár ve své chatce.
Třetí část - Nina s Lochlanem se spřátelují na oko s Vanessou a Nina s dozví hrozné tajemství své matky.
Čtvrtá část z pohledu Vanessy. Tak tady to začíná být velmi napínavé. Vanessa zjišťuje, kdo je Nina a jen tak se nedá. Dále už nebudu příběh rozebírat, jelikož bych prozradila moc. 
________________

Moc se mi líbí nápad napsat jeden příběh ze dvou pohledů. Určitě se nemusíte bát, že byste se v pohledech ztráceli. Vždy víme z jakého pohledu čteme, díky nadpisu. Celému příběhu to dodává šmrnc a hlavně se mi díky tomu četla kniha rychleji.

Příběh byl od samého začátku velice napínavý a poutavý s nečekanými zvraty. Příběh má skvělý spád a graduje moc hezky, rychle a napínavě. I přesto, že má kniha nějakých 480 stran, tak jsem se rozhodně nenudila. Neubrala bych ani jednu stránku.

Jak už jsem psala nahoře, tak se mi do knihy moc nechtělo. Jednak mě odrazovala tloušťka a také to téma mě zrovna nelákalo. Nakonec jsem moc ráda, že jsem knihu přečetla. Příběh mě totiž mile překvapil.

Znáte knihu?
Knihu mohu vřele doporučit!

Knihu KRÁSNÉ VĚCI vydal: 


4 komentáře:

  1. knihu neznám a ani mě nijak neláká :) ale jsem ráda, že se tobě líbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem zahlédla v předprodeji, zatím o ní budu přemýšlet, ale tvá recenze mě zaujala. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Mě tlusté knihy nevadí, takže bych se do téhle asi klidně pustila

    OdpovědětVymazat
  4. Vím, že to není objektivní, ale mě hrozně odpozuje jméno Lachlan (mám tendeci číst ho jako lachtan). :D
    Co se knihy samotné týče, obsahově mě neláká, ale obálku má parádní. :)

    OdpovědětVymazat