sobota 23. října 2021

V jabloňovém sadu - Susan Wiggs

Krásný večer,
sobota je skoro u konce, doufám, že jste si ji užili.
Konečně tu mám recenzi na román V JABLOŇOVÉM SADU od Susan Wiggs. Od autorky toho u nás vyšlo už dost, ale nečetla jsem od ní ještě nic až na tuto novinku, kterou vydalo nakladatelství Metafora. 
Očekávala jsem od knihy oddechové a romantické čtení pro klidný večer s vínkem. Splnilo se mé očekávání po dočtení knihy? To se dozvíte v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Tess Delaneyová se živí pátráním po starých pokladech a jejich navracením právoplatným majitelům. Miluje objasňování historie a vyplňování prázdných míst v srdcích lidí příběhy jejich rodinných dědictví. Kovářova kobyla ale chodí bosa a Tessina vlastní minulost je plná mezer. Otce nikdy nepoznala a její matka věnovala více času spíš cestování než své dceři.

Tess stojí na prahu úspěchu, na kterém usilovně pracovala, takže pro ni není nejvhodnější chvíle začít zpochybňovat své životní volby. Nečekané události a odhalená tajemství ji však nutí vše přehodnotit. Najednou si uvědomuje, že má možná na dosah štěstí, o jakém se jí nikdy nesnilo.

V den, kdy očekává povýšení ve vysoce prestižní aukční síni, ji v její sanfranciské kanceláři navštíví bankéř Dominic Rossi s informací, že na kalifornském venkově žijí její příbuzní, které nikdy nepoznala. Dědeček je bohužel v kómatu, ve své závěti ale právě Tess jmenoval polovičním vlastníkem svého jabloňového sadu. Druhá polovina majetku má připadnout její nevlastní sestře.

Vzhledem k tomu, že Tess vychovávala svobodná matka a nikdy neprovdaná babička, majitelka obchodu se starožitnostmi, je pro ni život v kruhu velké rodiny lákavý, i když nezvyklý. Líbí se jí důstojný Dominic, její vřelá sestra Isabel i život ve městě Archangel v Kalifornii – a díky zkušenostem s historickým výzkumem odhaluje řadu tajemství pohřbených v hlubinách času. Ztracené rodinné dědictví by mohlo přinést finanční i emocionální spásu. A navíc během pátrání začíná chápat skutečnou sílu lásky, společnosti i rodiny.

Recenze:
Knihu přeložila Veronika Kratochvílová. Styl psaní mi sedl a i díky krátkým kapitolám jsem měla knihu velice rychle přečtenou a to má kniha přes 400 stránek. Kniha je rozdělená do několika částí a každá část začíná receptem s hlavní ingrediencí - jablka.

Líbí se mi, že se z přítomnosti dostáváme i do minulosti, ve které se řeší minulost dědečka pocházejícího z Dánska, který zažil holocaust a sem tam i do minulosti rodičů Tess. Bohužel se vracíme do minulosti dost málo, příběh se spíše odehrává v přítomnosti u Tess, která musí zanechat své práce a jet vyřešit rodinnou záležitost. I přes rodinnou záležitost se nacházíme ve velice příjemném prostředí.

O příběhu:
Tess je workoholička, pracuje se starožitnostmi. Pomáhá lidem vyhledávat starožitnosti či pozůstalosti a poté připravovat na aukce. Jednoho dne Tess vyhledá právník Dominic. Velice pohledný chlapík, který Tess sdělí dost šokující zprávu o její rodině, o které neměla ani páru. Musí za svou novou rodinou jet a zjistit, proč se o své rodině dozvídá až teď. Seznámí se se svou sestrou a zjišťuje jaké problémy rodina má. Snaží se jim pomoct a zároveň se sbližuje nejen pracovně s Dominicem. (V anotaci je toho vcelku dost a dle mého názoru z anotace hned pochopíte o čem kniha bude).
___________________________

Mám ráda příběhy, ve kterých se odhaluje rodinné tajemství. Příběh mě od začátku do konce bavil, byl to pro mě oddechový a romantický příběh s kapkou rodinného drama. I když byl příběh dost předvídatelný, tak se mi kniha líbila. Pokud hledáte oddechový a dojemný příběh s rodinným tajemstvím, tak toto je kniha, která by se vám mohla líbit.

Znáte tuto knihu? Nebo jste četli jinou knihu od autorky?
Já bych si ještě ráda od autorky přečetla knihu CESTY SRDCE a KNIHKUPECTVÍ ZTRÁT A NÁLEZŮ.

Knihu V JABLOŇOVÉM SADU vydalo:

7 komentářů:

  1. Od autorky jsem četla Knihkupectví a líbilo se mi moc. :) Na tuhle se také chystám a už se na ni moc těším.

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá zajímavě. Fajn tip na Vánoce (bu´d si ji budu přát já, nebo ji koupím mámě ;-))

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha vypadá na pohled pěkně, ale příběhem mě moc neoslovila.

    OdpovědětVymazat
  4. V jabloňovém sadu vypadá jako skvělý dárek pro mamku k Vánocům :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji za pěknou recenzi. Nejen obálka je krásná. Myslím, že by se kniha mohla líbit mamce pod stromeček. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. krásná obálka :) ale tato kniha mě neláká :)

    OdpovědětVymazat
  7. Velice zajímavá kniha, to by se mi libilo ale neni moc času ��

    OdpovědětVymazat