středa 3. listopadu 2021

Pegas 2.díl Boj o Olymp - Kate O'Hearn

Krásný večer,
mám za sebou náročnější týden a celý víkend jsem trávila čas mimo domov. Nestíhám psát recenze, ale čtu stále. Mám několik rozepsaných recenzí, tak je budu postupně dodělávat a snad i zveřejňovat. Konečně tu mám recenzi na 2. díl BOJ O OLYMP ze série PEGAS, kterou u nás vydává nakladatelství BAMBOOK. Autorka Kate O'Hearn je z Kanady.
Těšila jsem se na další díl, na další oddechovou fantasy. 
Jaký byl druhý díl? 
To se dozvíte v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Další z dobrodružných příběhů o nádherném Pegasovi a jeho kamarádce Emily.
Emily se znovu zrodila jako Plamen a zachránila Olymp před zkázou. Olymp nyní znovu vzkvétá, ale Emily trápí starost o tátu, vězněného v lidském světě. Spolu s Pegasem a ostatními přáteli se proto vydávají tatínka osvobodit. Nečekaně se také ukáže, že hroziví čtyřrucí Nirádi nejsou ve skutečnosti tak zlí. Kdo však doopravdy usiluje o zkázu Olympu? A podaří se Emily a Pegasovi i tentokrát vyváznout bez újmy?

Co já na anotaci:
Těšila jsem se na další díl, i když se jedná o sérii pro děti. Pro mě je to oddechové čtení. Fantasy mám ráda a občas potřebuji nakopnout, když se chystám na těžší knihy. Dle anotace půjde o napínavou a dobrodružnou záchrannou akci tatínka Emily.

Recenze:
Knihu přeložila Miroslava Kopicová, tak jako první díl. Opět se příběh četl velice dobře, jen je v knize docela dost chyb. Kniha je určená dětem, tak by kniha neměla obsahovat žádné chyby. Čtením se děti i učí, a když uvidí chyby v textu, tak to není vůbec dobré. Bohužel v dnešní době děti chyby asi nepostřehnou.
Co se týká příběhu, tak byl daleko napínavější než první. Obsahuje totiž plno zvratů, boje i detailní napínavé situace. 

O příběhu:
Emily se snaží s přáteli a hlavně Pegasem zachránit tatínka, který je v lidském světě vězněný agenty. Při záchranné akci se dostávají do boje s čtyřrukými Nirádi, kteří se snaží několik let zničit Olymp. Jenže se zjistí, že o zkázu Olympu usiluje úplně někdo jiný a Nirádi nejsou až tak zlí. Emily má celou dobu krásný vztah s Pegasem. Začínají být nerozluční. Při záchraně otce se Emily učí ovládat svojí moc. 
________________________

Příběh tentokrát obsahoval více mytologie, do příběhu se dostávají i Bohové Olympu, jako např. Jupiter, Diana a jiné... První díl byl slabší a to jen proto, že se jednalo o začátek příběhu, ve kterém nebylo tolik napětí, dobrodružství a boje.

Velká škoda, že jsou obálky více laděné pro holky, protože příběh by se mohl líbit i klukům. Určitě doporučuji dětem od 10ti let. Dospěláci si moc nepočtou, jedná se o jednoduché fantasy pro děti.
Doufám, že u nás vyjde celá série. Byla by škoda sérii nedovydat.

Čtete fantasy?
Sérii Pegas mohu doporučit dětem od 10ti let. Příběh se bude líbit spíše holkám, jelikož je hlavní hrdinkou holka a okřídlený kůň.

Knihu BOJ O OLYMP vydalo:

3 komentáře:

  1. Druhý díl má ještě krásnější obálku než ten předchozí. :) Věřím, že jako mladší bych byla nadšená a i teď bych měla hned chuť se do série pustit. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dětem by se knížka určitě líbila. 🙂
    Dřív jsem fantasy četla ráda, ale teď nevím - buď nemůžu najít něco dobrého, nebo jsem na to už poněkud stará, ale každopádně už jsem to dlouho nečetla.

    OdpovědětVymazat
  3. krásné obálky :) fantasy čtu, ale trošku jiné :)

    OdpovědětVymazat