úterý 28. prosince 2021

Temné cesty - Chevy Stevens

Krásný den,
venku máme konečně sníh a já jsem bohužel nemocná. Posledních 14 dní a já omarodím. Už nemám horečky, ale trápí mě kašel. Bohužel mi bylo, tak zle, že jsem vůbec nečetla, což mě mrzí, protože tu mám hromadu knih, které jsem chtěla přečíst do konce roku.
Samozřejmě jsem ani nepsala recenze, jelikož koukat do monitoru bylo dost bolestivé. Dnes tu mám konečně recenzi na knihu TEMNÉ CESTY, kterou jsem dostala od nakladatelství OCELOT. Je to druhá kniha od Chevy Stevens, kterou vydalo právě nakladatelství Ocelot.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Již po desetiletí řádí kolem hlavní silnice městečka Cold Creek vrah, který útočí na ženy. Svérázná teenagerka Hailey miluje přírodu a díky svému otci v ní umí i přežít. Nyní je Hailey sirotek a žije u příbuzných, kde jí policista Vaughn dělá ze života peklo. Hailey se rozhodne utéct do hor a lesů Britské Kolumbie, ale místní obyvatelé se začnou domnívat, že se stala nejnovější obětí silničního vraha.
O rok později se Beth Chevalier obrátí život vzhůru nohama. Její sestra Amber byla zavražděna, a tak Beth přijíždí do Cold Creek zjistit, co přesně se jí stalo. Čím víc se ale blíží pravdě, tím víc ohrožuje sebe samotnou a postupně odhaluje, proč Hailey utekla.

Co já na anotace:
Z anotace se toho dozvíme opravdu hodně, bohužel. Řekla bych, že anotace obsahuje i spojlery, což je velká škoda. V podstavě po dočtení anotace víme, co se bude v knize dít a díky tomu se mi do knihy moc nechtělo, i když vypadá kniha dost hubeně.

Recenze:
Knihu přeložila Eva Hauserová a předchozí knihu Nenechám tě odejít přeložila Ivana Svobodová. Po přečtení musím říct, že se předchozí kniha četla daleko lépe. Bohužel kniha nebyla tak čtivá, a proto bych knize ubrala alespoň 70 stran.

O příběhu:
Kniha je rozdělená na tři části. První část je o sedmnáctileté Hailey, kterou vychovává teta a její přítel šerif. Díky anotaci víme, že Hailey dělá šerif ze života peklo, a proto Hailey uteče do lesů a skal, kde to zná. Všichni si myslí, že ji zavraždil někdo, kdo vraždí mladé ženy u silnice několik let. Amber je zavražděna doopravdy, a proto do městečka přijíždí její sestra Beth a tady začíná druhá část, ve které se Beth snaží zjistit, co se v městečku děje. Sama se snaží zjistit, kdo ji zabil sestru. V poslední části se Hailey s Beth setkají a odhalují jaký je šerif doopravdy, proč se tolik zajímá o úsek silnice, na kterém mizí dívky?
_______________________________

Thriller to je opravdu mrazivý, ale dle mého názoru moc zdlouhavý. Jedná se o jednoduchou zápletku, které by stačilo 300 stran. Sem tam mě kniha nudila, ale díky tomu, že jsem byla zvědavá, kdo zabíjel, tak jsem knihu musela dočíst. 
Líbí se mi moc, že se autorka inspirovala skutečným místem, a to kanadskou dálnicí slz.

Docela mi vadí, že začalo nakladatelství až teď dávat logo OCELOT na hřbet knihy. U ostatních to není a vypadá to v knihovně dost divně. Jinak obálka je nádherná, moc se mi líbí, tak jako předchozí kniha.

Znáte spisovatelku Chevy Stevens? 
Já od ní četla již tři knihy a určitě si přečtu její předchozí knihy a budoucí.

Knihu TEMNÉ CESTY mám od

5 komentářů:

  1. Díky za recenzi - autorku neznám. Mrknu po nějaké její knížce v knihovně

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem tuto knížku četla a chystám o ní článek :) Knížka se mi celkově líbila a nepřišla mi dlouhá, jen bych si některé věci představovala trošku jinak :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu ani autorku neznám a moc mě nezaujala, abych pravdu řekla.

    OdpovědětVymazat
  4. Já taky neznám knihu ani autorku, ale možná - až nebude co číst - se po ní podívám. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Já mrazivé thrillery nevyhledávám, takže si tenhle nechám ujít. :)

    OdpovědětVymazat