neděle 6. března 2022

Rudý vlk - Rachel Vincent

Krásnou neděli přeji!
Dneska tu mám recenzi na knihu, kterou jsem přečetla minulou sobotu a až dnes jsem dopsala recenzi. Jedná se o YOUNG ADULT FANTASY knihu, tedy fantasy pro mladší čtenáře a ještě k tomu by to měl být retelling na červenou karkulku. RUDÝ VLK od Rachel Vincent vydalo nakladatelství Cosmopolis. Byla jsem na knihu hodně zvědavá, retellingy mě dost baví a ta obálka mě také nalákala na to abych po knize sáhla.
Mou recenzi najdete v celém článku a byla bych ráda, kdybyste si přečetli hlavně poslední odstavec.

Anotace:
Vesnice Oakdale je odjakživa obklopena temnými hvozdy. Mezi stromy neproniká žádné světlo, zato jsou lesy plné smrtelně nebezpečných příšer. Proto se jim také vesničané, a mezi nimi i Adéla, důsledně vyhýbají.
V den svých šestnáctých narozenin se však Adéla dozvídá, že patří k rodu, který již po staletí brání vesničany před zkázou. Aby dostála svým povinnostem, musí se vzdát muže, kterého miluje, a s ním i celé své vysněné budoucnosti. Adéla stojí před rozhodnutím, co všechno je ochotna obětovat, aby ochránila svou rodinu a sousedy.

Co já na anotaci:
Občas sahám po fantasy i young adult knihách a tato mě zaujala nejen díky své obálce, ale i díky anotaci. Anotace je velice krátká, ale obsahuje dost informací na to, aby čtenáře nalákala na čtení. Mě zaujal temný hvozd bez světla a hlavně jsem byla zvědavá z jakého rodu je hlavní hrdinka. 

Recenze:
Knihu přeložila Magdalena Farnesi. Mě styl sedl, příběh se mi četl velice dobře. Dokonce jsem knihu přečetla v práci na jeden zátah, nedokázala jsem knihu odložit. Kapitoly jsou dost krátké, jak už asi víte z jiných recenzí, tak to vždy na knihách oceňuji. 

Kniha by měla být retelling na červenou karkulku. Najdeme tedy v knize červený plášť, cestu lesem k babičce a vlka, ale příběh je úplně jiný. Jedná se o fantasy, takže se v příběhu objevují příšery, proměny a nadpřirozené jevy.
_______________

O příběhu:
Adéle je 16 let, má mladší sestru a spolu s matkou pekařkou žijí ve vesnici Oakdale. V okolí vesnice je hustý, tmavý a dost strašidelný les. V lese bydlí Adélina babička, je to jediná osoba, která žije v lese. Nikdo z vesnice do lesa nechodí. Adéla je zamilovaná a skoro zasnoubená, zásnuby musí povolit Adélina matka, ta zatím žádné svolení nedala. 
Na své 16. narozeniny se Adéla vydá sama lesem za babičkou a tady vše začíná. Drsně se Adéla dozví odkud pochází - rod strážkyň vesnic. Díky tomuto rodu se bude muset vzdát své lásky a začít žít úplně jinak. K tomu všemu se ve vesnici děje něco, co se musí vyřešit....nechci nic prozrazovat, ale Adéla si dokáže poradit.
________________

Četla jsem v jiných recenzích, že je začátek dost pomalý. Já bych řekla, že je začátek hrozně fajn. Vplujeme do staré vesnice a života Adély. Dozvídáme se, jak se ve vesnici žije, jaký má Adéla vztahy s lidmi a rodinou. Postupně přijde to napětí, souboje a akce. Konec byl dost zvláštní, ale patřil tam, určitě bych brala druhý díl. 
________________

Co se mi na knize nelíbilo? Trochu mi vadilo jméno hlavní postavy - Adéla, nějak mi to tam nesedělo, ale jinak bych nic neměnila. Pro mladší čtenáře ideální fantasy! 

Trochu mě mrzí, že dospěláci píší na knihu né moc kladné recenze, jelikož to hodnotí za sebe, ale tato knihu je určená dětem. Je to young adult - tedy určená mládeži. Za mě je to velice povedená kniha právě pro mládež, pro mladší čtenáře než jsem já. Doporučuji klidně dobrým čtenářům od 12ti let.

Znáte knihu RUDÝ VLK? 
Chystáte se ji číst?

Knihu RUDÝ VLK vydal: 

5 komentářů:

  1. Už dlouho jsem nečetla žádnou fantasy knihu. A i když čtení pro mládež už moc nevyhledávám, tohle by mohlo být příjemné odpočinkové. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knihu už mám chvíli v hledáčku, tak snad se k ní brzy dostanu :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. kniha mě zaujala :) podle anotace mě zaujala a jsem zvědavá, co na to řekne kolegyně, která si ji koupila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na tuhle knihu si také brousím zuby a teď si mě docela nalákala :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zrovna včera mi kniha přišla a vypadá vážně skvěle. Já i mladší sestra (tipla bych přesně cílovka) se na ni moc těšíme. :D

    OdpovědětVymazat