úterý 8. března 2022

První lež - A. J. Park

Krásný večer, 
tak dnes sem dám recenzi na psychologický thriller PRVNÍ LEŽ od Karla Vadaszffy, knihu napsal pod pseudonymem A. J. Park a u nás ji vydalo nakladatelství Cosmopolis. Psychologické thrillery mám ráda a tento jsem zhltla opravdu rychle, díky čtivosti a zvědavosti.
Anotaci i můj názor na knihu najdete v celém článku.

Anotace:
„Nemůžu zapomenout. Řekls mi, abych to udělala, ale já nemůžu. Pořád si to všechno pamatuju. Ta první lež, to ta nás dovedla až sem.“

Když právník Paul Reeve přijíždí z práce, něco mu nehraje. Potemnělý dům ho vyděsí a svou ženu Alici nalézá s krvavým nožem na dopisy v ruce a mrtvým tělem v koupelně. Alice tvrdí, že vraždila v sebeobraně, a Paul o jejích slovech ani na vteřinu nepochybuje. Společně se zbaví těla a myslí si, že jejich noční můra je za nimi. Není.

Když se o ně začne zajímat policie, která vyšetřuje vraždy bývalých Paulových spolužáků, jejich do té doby poklidný život se jim začne sypat jako domeček z karet. Tajemství, které je na začátku pevně spojilo, mezi ně také vrazilo klín. Zvládne se Alice vypořádat s tím, co provedla? Mají vraždy Paulových bývalých spolužáků něco společného s mrtvým tělem v jejich koupelně? Mohou věřit lidem kolem sebe, nebo alespoň jeden druhému?

Recenze:
Knihu přeložila Ivana Skenderija. Překlad i samotný styl psaní mi velice sedl. Kniha je díky tomu čtivá. Příběh je psaný ze dvou pohledů, což mám na thrillerech a detektivkách ráda. První pohled je od Paula - nejmladší soudce a druhý je od jeho manželky Alice, která má psychické problémy, a proto je ženou v domácnosti. Sem tam jsou tyto dva pohledy proloženy současností ze strany práce detektivů, kterých mohlo být více, protože mě zajímalo vyšetřování, které se točilo okolo Paula.
 
První kapitola mě do příběhu tak vtáhla, že jsem měla půlku knihy přečtenou během svačiny v práci. Když mě thriller uchvátí hned na začátku, tak to většinou bývá dobrý thriller, ale tady u tohoto musím říct, že mě posledních cca 50 stran trochu zklamalo. Konec mi přišel kostrbatý, dal by se napsat určitě lépe.
_________________________

Jak už z anotace víme, tak dojde k vraždě. Nejspíš ji spáchala právě Alice a těla se spolu s manžele zbaví a začíná kolotoč lží. Díky vraždě se dozvídáme, jaký mají manželé vztah a vůbec se mi nelíbí. Alice je šílená, takovou ženu bych nechtěla, přišlo mi, že je Paul neustále pod tlakem a je citově vydírán. Kolikrát jsem měla nervy, že bych Alici zavřela do blázince. Snaží se oba zapomenout, jenže k Paulovi přichází vyšetřovatelé a mají plno otázek, jelikož našli Paulovo spolužáky mrtvé. Všichni se ucházeli o post soudce a jen Paul zůstal na živu. Náhoda? 
_________________________

Námět, různá propojení a styl psaní super...jen mi přišlo, že autor měl příběh v hlavě a honem rychle ho napsal, aby nezapomněl a nedotáhl ho k dokonalosti.

Nebyla to špatná kniha, ale znám lepší psychologické thrillery. Určitě to nebyla ztráta času a thriller doporučuji dále, jsem zvědavá, co na něj řeknou ostatní.

Knihu PRVNÍ LEŽ vydal: 


4 komentáře:

  1. Možná bych se dala zlákat, byť z hodnocení trochu výhrady cítím.

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka mě docela zaujala, popřemýšlím o ní. Děkuji za recenzi. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha zní zajímavě, mám ji na seznamu, tak uvidím, zda se k ní dostanu.

    OdpovědětVymazat
  4. Klasické thrillery moc nevyhledávám, ale psychologické si jednou za čas přečtu ráda. Tenhle mám v hledáčku, třeba se k němu někdy dostanu... :)

    OdpovědětVymazat