úterý 26. dubna 2022

Na co se těším #7 (knižní novinky)


1. VÍTĚZSTVÍ VĚTŠÍ NEŽ SMRT
Jsem Tina. Docela obyčejná holka, řekli byste. Jenže k té mám daleko.
Obyčejné holky nepřišly na Zemi z hvězd. Obyčejné holky v sobě nemají meziplanetární záchranný maják, časovanou bombu, co je může každou chvíli vystřelit k nejšílenějšímu dobrodružství jejich života. Obyčejné holky nejsou klonem zavražděné hrdinky Královské flotily. Nevím o žádné obyčejné holce, jejímž osudem by bylo spasit galaxii. Můj maják začal vysílat. A já jsem teď v pořádné kaši. Vědí o mně – moji lidé, ale i ti druzí. Nepřátelé, které mám srazit na kolena. Jenže co když jsem, i přes všechny sliby a přípravy, prostě jen Tina? Obyčejná holka…

Přiznám se, že mě nejprve zaujala obálka a až poté anotace. Jedná se o Young Adult, tak by to mohla být fajn oddechová kniha. A vypadá to, že budou tři díly, tak to jsem zvědavá. Kniha mě zaujala dost.

Kniha vyjde 27. 5. 2022 u nakladatelství COSMOPOLIS.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

2. DRAČÍ DCERA
Když se služebná Milla stane svědkem vraždy, obrátí se jí život vzhůru nohama. Stane se totiž opatrovnicí posledních čtyř dračích vajec – ab záhy také první dračí jezdkyní nové éry! Jenže vládce ostrovního města Arcosi je odhodlán existenci magických tvorů za každou cenu utajit. Dívka se rázem ocitá v centru mocenských bojů o samou duši Arcosi a jeho obyvatel.
Městem zuří nepokoje. Staří Arcosané se vracejí a dožadují se svých práv. Přinesou draci spásu, nebo plameny? A kdo je vlastně Milla – dívka bez minulosti a rodiny?
LEGENDY OŽÍVAJÍ – ČAS DRAKŮ OPĚT NASTAL!

Dračí příběhy...to je moje. Eragon se mi líbil moc a tato kniha vypadá hodně dobře, i když se opět jedná o Young Adult. Snad se mi kniha dostane do rukou.

Kniha vyjde 16. 5. 2022 u nakladatelství COSMOPOLIS.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

3. TAJEMSTVÍ SANATORIA
Příběh o nesvobodě, lásce a posedlosti, i o tom, jak se daří zlu, když moc je slepá 
Píše se rok 1928. Do nervového sanatoria na dánském venkově přijíždí z Vídně doktorka Hannah Neumannová. Jejím úkolem je zastavit opakující se sebevraždy, s nimiž si tým rigidního ředitele neví rady. Hannah studovala u samotného Freuda a ve staromódně fungujícím sanatoriu začne praktikovat psychoanalýzu. Společně s ambiciózní zdravotní sestrou Dagmar se pouští do takřka detektivní práce a záhy zjistí, že ke všem úmrtím došlo za úplňku. Celou dobu však musí čelit skepsi, kterou její práce vyvolává mezi kolegy, a hledá útěchu v rodícím se milostném vztahu, jenž se jí nakonec stane přítěží. 
Co měly společného čtyři mladé ženy, které se utopily v jezeře? Jaké tajemství skrývá němá pacientka, již trápí hlasy linoucí se ze zdí sanatoria? A kolik úplňků Hannah a Dagmar přečkají, než dojde k další tragédii? 

Příběhy z léčeben či sanatoria mě baví a tato kniha mě zaujala natolik, že si ji chystám pořídit.

Kniha vyjde 2. 5. 2022 u nakladatelství HOST.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

4. TOULKY PO STOPÁCH CÍSAŘOVNY SISI
KRÁSNÁ, EXTRAVAGANTNÍ A V NEPOSLEDNÍ ŘADĚ VÁŠNIVÁ CESTOVATELKA. TAKOVÁ BYLA SISI.
Navštivte oblíbená místa císařovny Alžběty v jejím rodném Bavorsku, kde trávila své dětství. Procestujte i její novou vlast Rakousko, od Ischlu v Solné komoře, kde se zasnoubila, až po Vídeň. Následujte ji na jejích reprezentačních cestách, z nichž hned ta první vedla do Českých zemí. Zavítejte do Sisina milovaného Uherska, které se jí stalo „novým domovem“, i do vyhlášených lázní na území dnešního Slovenska.
Alžbětiny pobyty dokumentují četné dopisy císařovny a jejích nejbližších, paměti současníků i tehdejší tisk. Informace o jednotlivých lokalitách jsou ověřené archivními dokumenty.
Publikace obsahuje řadu dosud nezveřejněných detailů ze života legendární císařovny a bohatou obrazovou dokumentaci, zahrnující jak snímky ze Sisina „rodinného alba“, z nichž některé jsou zveřejněny vůbec poprvé, tak aktuální fotografie míst, která tato mimořádná žena navštívila.

Tady není, co dodat. Kniha vypadá úžasně a ráda bych ji měla ve své knihovně.

Kniha vyjde 13. 6. 2022 u nakladatelství GRADA.
KNIHU JIŽ MÁM :-)
_______________

5. UČITELKA Z OSVĚTIMI
Slovenská učitelka Magda Hellingerová byla do Osvětimi deportována 28. března 1942. Esesáci ji vybrali mezi takzvané vězeňské funkcionáře, kteří měli plnit jejich kruté rozkazy a udržovat řád mezi desetitisíci živořících vězňů. Magda tak každý den balancovala nad propastí: Jak pomáhat ostatním, zachraňovat životy a přitom na sebe neupozornit? Její příběh svědčí o tom, že ušlechtilou stránku lidského ducha nezničí ani ty nejkrutější podmínky.

Ano, opět příběh z Osvětimi. Snad každý měsíc vychází nějaký nový příběh o tomto peklu.

Kniha vyjde 28. 4. 2022 u nakladatelství CPRESS.

2 komentáře:

  1. to Tajemství sanatoria vypadá hodně dobře :) přeji, ať se knihy líbí a děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou zajímavé tipy, děkuji. 🙂 Taky mě asi nejvíc zaujalo Tajemství sanatoria.

    OdpovědětVymazat