pondělí 25. dubna 2022

Nečekané přiznání - Lisa Regan

Zdravím!
Ani nevíte, jak moc jsem se na další díl s vyšetřovatelkou Josie Quinn těšila. Po delší době je to krimi série, která mě baví tak, že pokaždé knihu přečtu na jeden zátah. NEČEKANÉ PŘIZNÁNÍ je již 4.dí od americké spisovatelky Lisy Regan. Koukala jsem přímo na stránky autorky a vypadá to, že má série zatím 14.dílů. Snad u nás vyjdou všechny, protože série je fakt bezvadná.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Když je na příjezdové cestě domu v Dentonu nalezeno tělo mladého studenta s fotografií připnutou na límci, je detektiv Josie Quinnová na místě činu jako první. Dům patří Gretchen Palmerové, obětavé člence Josiina týmu, která ale zmizela.

Josie ani na okamžik neuvěří, že by pachatelem mohla být Gretchen, a pracuje nejen na tom, aby vyřešila smrt mladíka, ale i na tom, aby našla svoji kolegyni. Jenže ta se o pár dní později sama přihlásí na policii a chce se nechat zatknout. Josie ví, že Gretchen v žádném případě vrahem být nemůže. Ale proč by se přiznávala k vraždě, kterou nespáchala?

Při pátrání v Gretchenině životě obestřeném spoustou záhad a bílých míst Josie odhalí souvislost mezi chlapcem, fotografií a zničujícím případem z Gretcheniny minulosti. Ale když už si Josie myslí, že začíná rozmotávat spletená vlákna případu, stane se ve městě další zločin – tentokrát brutální vražda mladého páru. Dokáže Josie zjistit pravdu včas, aby zachránila svou kamarádku před doživotním vězením, nebo jistou smrtí?

Recenze:
Knihu opět přeložila Kateřina Elisová, která překládá i knihy např. od Roberta Bryndzy. Jsem ráda, že nechávají tuto sérii překládat právě tuto překladatelku. Díky skvělému překladu je detektivní příběh čtivý a napínavý, tak jak autorka zamýšlela.
Dále musím zmínit obálku, je ve stejném duchu jako předchozí tři díly a doufám, že další díly budou podobné. Líbí se mi všechny čtyři obálky.
____________

Jak už jsem psala nahoře, tak se tato krimi série řadí mezi mé oblíbené a na další díl jsem se těšila tak, že jsem si ho vzala na čtení hned jak mi dorazil domů, i když jsem měla rozečtenou jinou knihu.
____________

O příběhu:
Na příjezdové cestě je nalezeno tělo mladého muže. Jedná se o příjezdovou cestu k domu, ve kterém žije Gretchen, což je kolegyně hlavní vyšetřovatelky Josie. Mladý muž byl zabit služební zbraní Gretchen, jenže ta nečekaně zmizela. Josie s teamem musí přijít na to, kde je Gretchen a kdo může za smrt mladého muže. Aby se zjistilo, kde Gretchen je, tak musí vyšetřovatelé pátrat v minulosti, což mě bavilo moc. U kapitol je vždy napsáno, zda čteme současnost nebo se nacházíme v minulosti.

Trochu mi v knize chybělo soukromí Josie, ale i tak to byla jízda. Od začátku do konce byla kniha napínavá s nečekanými zvraty, a hlavně v knize nenajdete nudné části. Já knihu přečetla na jeden zátah, jak se nedalo od knihy odtrhnout.
Jedná se o klasickou detektivku, tak pokud chcete začít číst detektivní sérii, tak Josie Quinn doporučuji!
____________

Na závěr musím napsat, co mi na knize vadilo. Úplně vzadu v knize jsou napsané první kapitoly předešlých tří dílů. Což mi trochu vadí, přijde mi to jako zbytečné plýtvání papíru.

Doporučuji číst knihy popořadě, jelikož od prvního dílu sledujeme nejen vyšetřování, ale i soukromé životy vyšetřovatelů.

Knihu si můžete pořídit i jako AUDIOKNIHU.

4 komentáře:

  1. Musím se po této sérii podívat v knihovně - díky za tip

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že to ze mne udělalo anonyma :).

    OdpovědětVymazat
  3. sérii znám a je hodně prodávána :) věřím tedy, že u nás vyjdou další díly a snad budou také tak skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle sérii jsem ještě nečetla - mám to v plánu, ale ještě jsem se k tomu nedostala. Trochu mi to připomíná Případy Kim Stoneové, takže by mě to určitě bavilo. 🙂

    OdpovědětVymazat