neděle 29. května 2022

Pláč zavržených předků - A. G. Slatter

Krásný den,
opět jsem moc nepřidávala recenze a to jen díky tomu, že jsem nešikovná a zlomila jsem si zápěstí na pravé ruce. Sádru budu mít ještě nějakou dobu, a proto jsem se pustila do psaní jednou rukou. Zabere to více času, ale aspoň mi ten den doma trochu uteče.
Dneska tu mám pro vás recenzi na novinku z nakladatelství OCELOT - PLÁČ ZAVRŽENÝCH PŘEDKŮ od australské spisovatelky Angely Slatter.
Mělo by se jednat o fantasy příběh s kapkou hororu. Fantasy mám ráda a příšery z moře také, tak jsem byla zvědavá jaký příběh bude.

Anotace:
Před dávnými časy rodina Miren O’Malleyové prosperovala díky dohodě uzavřené s mořskými lidmi: ochrana jejich lodí výměnou za jedno dítě z každé generace. Rodina však mnoho let nebyla schopna svou část dohody dodržet a postupně upadala. Mirenina babička je pevně rozhodnutá slávu rodiny obnovit i za cenu Mireniny svobody.
Okouzlující příběh o temných rodinných tajemstvích, magii a čarodějnicích, o mýtických a mořských bytostech, o silných ženách a o mužích, kteří se je snaží ovládnout.

Co já na anotaci:
Mořské bytosti, rodinné tajemství a magie...to mě nalákalo. Mám ráda fantasy příběhy, ve kterých jsou mořské příšery a odhalování rodinného tajemství mám ráda i v románech. Jinak anotace prozradí jen tolik, abychom si knihu museli přečíst.

Recenze:
Knihu přeložila Anna Mabbettová. 
Na obálce je napsaná citace od Christophera Goldena "Děsivě půvabný, pohádkově gotický román, na který jste čekali." To mě dost zaujalo, jelikož mě gotické prostředí vždycky lákalo. Očekávala jsem tedy temnou a strašidelnou atmosféru. 
Měla jsem upřímně docela problém se začíst. Nějak mě začátek vůbec nechytl, ale díky poutavé anotaci jsem se přemohla a četla jsem dál. Ještě, že jsem pokračovala, protože mě příběh pohltil a četla jsem až do konce. Po asi 50ti stránkách přicházel jeden zvrat za druhým doprovázeným napětím. Konec byl skvělý, nečekaný a hororový
_______________________

O příběhu:
Miren O'Malleyová žije se svou babičkou, má ji ráda i když ji babička lhala. Babička chce dokončit dohodu s mořskými lidmi a udělá proto vše. Chce obnovit slávu své rodiny, ale Miren o to nestojí. Uteče a při útěku se snaží odhalit jedno velké rodinné tajemství. Podaří se jí to, ale za jakou cenu?

Občas se mi u fantasy stává, že mi hlavní hrdinka není sympatická, ale Miren byla děsně fajn a celkově spisovatelka dokázala postavy hezky popsat, tak že jsem hned věděla jaké jsou.
_______________________

Nakonec se mi fantasy líbila, ale jedná se spíše o pohádku. Tajemný fantasy příběh s temnou atmosférou doprovázený hororovými prvky bych doplnila o více temných bytostí. V průběhu je totiž dost dlouhé cestování hlavní hrdinky, které je pomalé a nudnější. 
Pokud máte rádi temný fantasy, ve kterých jsou mořské bytosti, tak tuto knihu určitě zkuste. 

Máte rádi fantasy? 
Já ano a tato novinka se mi moc líbila. 

Děkuji!

5 komentářů:

  1. Tak fantasy nejsou úplně "šálek mého čaje", asi bych po této knize nesáhla

    OdpovědětVymazat
  2. Jako mladší jsem fantasy četla. Už je to sice hodně dávno, co jsem po takové knize sáhla, ale tvá recenze mě zaujala, tak bych knížku možná zkusila. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. ou, ať ruka nebolí a hezky se hojí :) anotace zní moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, tohle teď snad všichni čtou, asi mi něco uniká :O Musím na tu knihu kouknout, kéž bych na červen už neměla velké plány :))

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to nevypadá vůbec špatně. Také jsem o knize uvažovala, ale nakonec jsem usoudila, že mám takový skluz, že brát si další knihu, není v mých možnostech. :)

    OdpovědětVymazat