středa 11. května 2022

Slunečné dny a mořský vánek - Carole Matthews

Zdravím!
Dnes byl krásný slunečný den, a proto jsem si sedla k počítači a vrhla jsem se na psaní recenze na knihu, která nese název SLUNEČNÉ DNY A MOŘSKÝ VÁNEK, kterou napsala Carole Matthews. Nedávno jsem dávala na blog recenzi na její předchozí knihu Čokoládový klub, která se mi líbila moc. Byla jsem zvědavá, zda bude stejně dobrá i tato novinka.
No a jaká nakonec byla? To se dozvíte v celém článku, kde najdete i anotaci.

Anotace:
Na trajektu směřujícím na ostrov Wight opouští Jodie svůj londýnský život, kariéru i manžela. Má v plánu uchýlit se načas na bratrův útulný hausbót Slunečné dny, kde doufá, že nalezne ticho a klid.

Jenže od chvíle, kdy vstoupí na palubu, je jasné, že to nebude ani trochu jednoduché. Pokud tam zrovna není výstřední Marilyn, která se velmi zodpovědně ujala úkolu se o Jodie starat, pak je tu Ned, hlučný sochař z vedlejšího hausbótu. A jak má Jodie přemýšlet, když z něj nemůže spustit oči?

Co já na anotaci:
Knihu jsem si vybrala díky letní obálce a názvu. Vybírala jsem si ji v době, kdy byla venku ještě zima a já už vyhlížela slunečné dny. Moře jako takové mě upřímně moc neláká, ale obálka na mě zapůsobila letně a dovolenkově. Dle anotace to vypadalo jako, že to bude fajn oddechový román.

Recenze:
Knihu přeložila Alena Gentile, předešlý román Čokoládový klub přeložila Lucie Libovická. Oba překlady jsou fajn.
Jsem ráda, že nakladatelství Cosmopolis zachovalo ilustrátorku obálky - Kateřinu Brabcovou, která se postarala i o obálky série Romantické útěky. Obě obálky jsou krásné a evokují oddechové knihy pro odpočinkové čtení u vody či kávy.

O příběhu:
Jodie je vdaná, ale se svým manželem prožívá krizi, a proto odjíždí na ostrov Wight, kde má její bratr hausbót Slunečné dny. Zabydlí se a snaží si urovnat myšlenky. Při pobytu na haubótu se o Jodie stará Marilyn a na vedlejším hausbótu bydlí Ned, který je samozřejmě pohledný. Jodie se seznámí i s barmankou v kavárně a mužem, kterého potkává každý den po cestě do kavárny. A tak běží čas a Jodie si díky jinému muži v hlavě vytvoří trochu guláš.
Jak to dopadne? Začne si Jodie s jiným mužem nebo se vrátí k manželovi?
_____________________

Budu mluvit z pohledu ženy. Myslím si, že nám autorka v tomto románu ukázala, že se má dát druhá šance, ale muži se prostě nemění...Mě se román líbil, hezky se mi četl a celkově se mi líbilo prostředí, hlavní postavy a situace Jodie.

Přátelství, lásku i zradu najdete v tomto románu. Jedná se o oddechový román, který je samozřejmě dost předvídatelný. Ničím vás nepřekvapí, ale i tak to bude skvělý román na dovolenou či k vodě.
Oba romány doporučuji! 

Znáte autorku?
Chystáte se na tyto dva romány?


7 komentářů:

  1. Knihu neznám, ale vypadá moc zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nečetla jsem ještě ani jednu z knih, ale určitě o nich budu uvažovat, protože teď je na podobnou četbu podle mě ideální doba. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu neznám, ale zaujala mě a asi se po ní podívu :) Už jen pro tu letní obálku!

    OdpovědětVymazat
  4. krásná obálka a vypadá jako milé oddechové čtení :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to na fajn knihu, pamatuji si tvou recenzi na Čokoládový klub, určitě to bude stejně dobrá kniha :) Hezky napsaná recenze!

    OdpovědětVymazat
  6. Mě osobně tahle kniha příliš nezaujala, ale věřím, že k odpočinku při dovolené může být fajn. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Nečetla jsem ani jednu, nějak mě nezaujaly.

    OdpovědětVymazat