středa 14. září 2022

Vítězství větší než smrt - Charlie Jane Anders

Krásný večer, 
konečně jsem se vrhla také na recenze a rovnou jsem napsala tři, tak je postupně přidám na blog. 
Dnes tu mám fantasy z řady young adult od nakladatelství Cosmopolis. Kniha nese název VÍTĚZSTVÍ VĚTŠÍ NEŽ SMRT a napsala ji americká spisovatelka a šéfredaktorka blogu i09 Charlie Jane Anders.
Jak se mi příběh líbil, a zda knihu mohu dále doporučit a komu, najdete v celém článku.

Anotace:
Jsem Tina. Docela obyčejná holka, řekli byste. Jenže k té mám daleko.
Obyčejné holky nepřišly na Zemi z hvězd. Obyčejné holky v sobě nemají meziplanetární záchranný maják, časovanou bombu, co je může každou chvíli vystřelit k nejšílenějšímu dobrodružství jejich života. Obyčejné holky nejsou klonem zavražděné hrdinky Královské flotily.
Nevím o žádné obyčejné holce, jejímž osudem by bylo spasit galaxii.
Můj maják začal vysílat. A já jsem teď v pořádné kaši. Vědí o mně – moji lidé, ale i ti druzí. Nepřátelé, které mám srazit na kolena.
Jenže co když jsem, i přes všechny sliby a přípravy, prostě jen Tina? Obyčejná holka…

Co já na anotaci:
Klon zavražděné hrdinky z vesmíru? Tak to mě zaujalo nejvíc a také i to, že se jedná o young adult, jelikož dospělácké knihy velice ráda prokládám právě jednoduššími příběhy young adult. No a samozřejmě mě nalákala krásná obálka.

Recenze:
Knihu přeložil Martin Forman.
Příběh je napsán v kratších kapitolách a je psán stylem, který mi sedl a díky tomu se mi dobře a rychle četl. 
_________________________

O příběhu:
Hlavní hrdinka Tina ví, co ji čeká, jelikož není člověk jako ostatní. Sice ji vychovávala matka žena/člověk, ale jednou bude muset opustit zemi a bude to brzo. Tina je totiž klon mimozemské zavražděné velitelky Královské flotily. Matka ji celý život na rozsvícení majáku připravovala a nejlepší Tinina kamarádka Rachael jako jediná ví, co je Tina zač a co ji čeká.
Konečně nastal den, kdy se Tině rozsvítí maják a dokonce je u toho i Rachael, aby byl příběh napínavější a zajímavější, tak se o rozsvícení majáku dozví jak spojenci, tak i nepřátelé. Nepřátelé jsou rychlejší a začíná boj o život. Bohužel se Tina dostává do vesmíru i s Rachael. 
Tině se v mozku začínají objevovat vzpomínky velitelky, takže dokáže ovládat přístroje, ví kde co je, a jak a čím reagovat na nepřátele.
 Začíná veliké dobrodružství plný napínavých situací. Co všechno Tina s přáteli zažije? Dokáže svou loď ochránit?
______________________

Příběh je to pěkný, ale opravdu je určen pro mladší čtenáře. Mě se sice příběh líbil, ale není to něco wow pro dospělého čtenáře. Jako fantasy oddechovka super.

Nemám vůbec nic proti LGBT, ale abych na to narážela v každém seriálu, filmu i knihách mi začíná hrozně vadit. Je to další trend? 
V knize je totiž jeden z přátel Tiny trans, tedy přeoperovaný kluk na holku a také, když se někdo představuje, tak za jménem řekne "a mé zájmeno je oni nebo on/ona".

Takže, když to tak shrnu, tak fantasy svět i příběh super, ale romantické vsuvky a vztahy se mi moc nelíbily.

I když mi v knize vadila jedna věc (o které jsem psala v recenzi tučně), tak se i přesto těším na další díl a doufám, že vyjde co nejdříve. 
Znáte tuto knihu nebo jste ji již někde viděli?

4 komentáře:

  1. Tak fantasy není můj "šálek čaje".

    OdpovědětVymazat
  2. kniha mi nějak unikla, ale po pravdě ani nevadí :) a k tomu LGBT, také mi nevadí, ale už je cpano všude a až moc násilně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mám to také tak. LGBT podporuji a nic proti komunitě nemám, ale v poslední době je tohle téma dáváno všude, a většinou bohužel na sílu...

    OdpovědětVymazat
  4. Já proti LGBT taky nic nemám, ale proč se tohle téma v poslední době čím dál častěji cpe do knih, to opravdu nechápu.

    OdpovědětVymazat