čtvrtek 15. září 2022

Dračí dcera - Liz Flanagan

Zdravím mé milé čtenáře, jak se máte? 
Já unaveně. Po dnešním dlouhém pracovním dni si nalévám skleničku prosecca a začínám dopisovat rozepsané recenze. Dnes tu mám další young adult knihu z nakladatelství Cosmopolis. 
DRAČÍ DCERA od Liz Flanaganové. 
Miluji draky, takže jsem knihu musela mít hned, jak vyšla. Obálka je krásná a hrozně moc jsem se těšila až se do příběhu začtu. No, a jak se mi nakonec příběh líbil? To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Když se služebná Milla stane svědkem vraždy, obrátí se jí život vzhůru nohama. Stane se totiž opatrovnicí posledních čtyř dračích vajec – a záhy také první dračí jezdkyní nové éry! Jenže vládce ostrovního města Arcosi je odhodlán existenci magických tvorů za každou cenu utajit. Dívka se rázem ocitá v centru mocenských bojů o samou duši Arcosi a jeho obyvatel.

Městem zuří nepokoje. Staří Arcosané se vracejí a dožadují se svých práv. Přinesou draci spásu, nebo plameny? A kdo je vlastně Milla – dívka bez minulosti a rodiny?

LEGENDY OŽÍVAJÍ – ČAS DRAKŮ OPĚT NASTAL!

Co já na anotace:
Nádherná obálka, sice taková dětská, ale krásná. Mě se líbí moc a díky názvu jsem knihu musela mít. Draky fakt miluji. Od přečtení Eragona jsem ještě na lepší dračí příběh nenarazila. Z anotace jsem se dozvěděla jen to, že nastal čas draků a Milla asi bude muset zachraňovat město.

Recenze:
Knihu přeložila Karolina Medková. Překladatelku znám, několikrát jsem se ní v překladu setkala a musím říct, že má skvělé překlady.

Young adult, tedy kniha určená mladším čtenářům a je to tak, příběh více zaujme mladší čtenáře než jsem já, ale mě se příběh hrozně moc líbil, i když je psaný jednoduše, čtivě a byla to pro mě spíše velice příjemná pohádka. Doufám, že bude další díl ještě tento rok, pač ho moc potřebuji.

O příběhu:
Hlavní hrdinkou je Milla, dvanáctiletá osiřelá dívka, která pracuje jako služebná se jednoho dne stane v zahradě domu, ve kterém pracuje, svědkyní vraždy a před vraždou zavražděný muž schová do křoví brašnu se čtyřmi vejci. Brašnu Milla samozřejmě vezme a tím se nejen jí totálně změní život.
Vejce jsou dračí, musí se o ně postarat. Cítí velikou zodpovědnost, lásku a spojení s modrým vejcem.
Vejce se vylíhnou postupně v jeden velký den a po vylíhnutí si sami najdou pána. Draci poznají s kým jsou spojený. K Mille se připojí modrý drak, dva další se připojí ke dvojčatům, kterým Milla slouží a poslední drak si vybere vévodovo syna Viga. Všichni čtyři se o draky začínají starat.
DRACI JSOU ZPĚT. Proč se nějakou dobu neukázaly? Vyhynuly a teď se vrací, proč?
____________________________

Krásný čtivý příběh plný napětí, dobrodružství, draků, přátelství, lásky, nebezpečí ... a zkrátka je to skvělá fantasy young adult kniha. Doporučuji všem mladším čtenářům a i těm, co chtějí číst jednodušší dračí příběh.

Máte také rádi draky?
Pokud máte rádi jednodušší fantasy příběhy s draky, tak si určitě tuto knihu musíte přečíst.

Knihu DRAČÍ DCERA vydal: 

4 komentáře:

  1. No to nezní vůbec špatně. :) Poslední dračí fantasy, které jsem četla, byla před mnoha lety Drakie. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za tip, knížka mě docela zaujala. Časem bych se po ní podívala, taky ráda občas sáhnu po něčem nenáročném, když mám přečteno něco náročnějšího.

    Jinak se mám fajn, dneska jsem taky sice nějaká unavená, ale chystám se otevřít si knížku, u té si vždycky odpočinu. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Dračí příběhy mám ráda, škoda jen, že nejsem mladší. :D

    OdpovědětVymazat
  4. obálka je opravdu krásná a jsem ráda, že tě kniha nezklamala :)

    OdpovědětVymazat