pátek 16. září 2022

Přečtené knihy za srpen 2022

Opět se zpožděním článek o přečtených knihách. Za srpen jsem přečetla 9,5 knih.
____________

POSLEDNÍ MĚSÍČNÍ DÍVKA - (Bohužel jsem zapomněla vyfotit) Rodinné tajemství...to je moje. Příběh mě moc bavil a jsem moc ráda, že té magie v knize není tolik. Rod z měsíční farmy jsou léčitelky, všude rostou bylinky a Lizzy si připomíná jaké to bylo, když na farmě žila. 
Myslela jsem si, že půjde o románek, ale více to na mě působilo jako detektivka. Pěkná kniha.
NEJŠŤASTNĚJŠÍ MUŽ NA ZEMI - Přečteno za jeden den. Vzpomínky Abrahama Jakubowicze, hezky napsané, jen jak toho vychází hodně na toto téma, tak si říkám, jestli příběhy nejsou přibarvené. Kniha se mi líbila, ale už jsem taková nedůvěřivá.
HÁJOVNA - Sovětská okupace rok 1985. Moc hezky napsaný příběh Lindy, která žije na hájovně do doby než porodí a skončí ve vězení. Po návratu z vězení nemá domov, ten ji někdo převzal. Knihu jsem měla přečtenou během jednoho dne, moc se mi líbila a doporučuji ji dál.
PĚŠKY KOLUMBIÍ - Bohužel jsem knihu rozečetla na dovolené a pokračovat budu asi až dočtu své knihy, které mám momentálně doma přichystané k přečtení. Asi nebyla ta správná doba na takovou knihu.

ONY - Ony jsou ona a její matka. Žijí na dánském ostrově, píše se rok 1981. Šestnáctiletá dívka nastupuje na gymnázium, matka vlastní obchod s oblečením a parfémy. Jejich každodenní život vnímáme očima dcery...upřímně zbytečná kniha, vůbec se mi nelíbila, ale nerada nedočítám knihy.
JIZVY - Smutný a realistický příběh z nepříliš atraktivního prostředí. Tak naopak tato kniha se mi líbila, ale nechtěla bych žít jako oni a takovou rodinu bych také nechtěla. Tenká kniha na jeden večer.
CESTA VOJÁKA - Kniha Cesta vojáka představuje osobní příběh, ve kterém autor zachytil svou vlastní cestu – od motivace pro vstup do armády přes zážitky během základní vojenské služby až po tvrdý výcvik a mnohaleté působení ve službě jako profesionální voják, během které se zúčastnil i čtyř misí v Afghánistánu. Přečteno na dovolená a bylo to fajn, mrknout se do života vojáka.

VZDĚLANÁ - Na doporučení kolegyně jsem se na knihu vrhla a jako nevím...mělo by to být podle pravdy, tedy příběh autorky, ale plno věcí mi přišly vymyšlené. Určitě stojí za přečtení.
VÍTĚZSTVÍ VĚTŠÍ NEŽ SMRT - Příběh je to pěkný, ale opravdu je určen pro mladší čtenáře. Mě se sice příběh líbil, ale není to něco wow pro dospělého čtenáře. Jako fantasy oddechovka super. Vice v recenzi.
IRENA SENDLEROVÁ ANDĚL Z VARŠAVY - Životní příběh Ireny Sendlerové, která zachraňovala děti z ghetta. Moc hezky zbeletrizovaný životopis.

8 komentářů:

  1. Zajímavé knihy, moc děkuji za tipy a po nějaké určitě mrknu!

    OdpovědětVymazat
  2. Přečetla jsi toho poměrně hodně. Zaujal mne Anděl z Varšavy a Hájovna

    OdpovědětVymazat
  3. Tyjo, fakt obdivuji, jak hodně čteš.. Já jsem fakt pozadu.. :( Z knih neznám ani jednu..

    OdpovědětVymazat
  4. to je počet :) já se teď nějak zasekla, tak uvidíme, kdy to zase půjde :)

    OdpovědětVymazat
  5. Z toho, co jsi přečetla, jsem četla Hájovnu. Kniha se mi moc líbila. 🙂 Děkuji za tipy.

    OdpovědětVymazat
  6. To je pořádná hromádka přečtených knih. :) Žádnou zmíněnou jsem nečetla a ani se na ně nechystám..

    OdpovědětVymazat
  7. Lákala by mě Hájovna a Vzdělanou už mám doma jen ještě nepřišel její čas...

    OdpovědětVymazat
  8. Lákala by mě Hájovna a Vzdělanou už mám doma, ale ještě nepřišel její čas...

    OdpovědětVymazat