úterý 4. října 2022

Dítě noci - Karen McQuestion

Krásný večer, 
dnes ráno jsem začala číst knihu DÍTĚ NOCI a večer jsem ji dočetla. Jedná se o psychologický román od Karen McQuestion. U nás ji vydalo nakladatelství Cosmopolis. Já jsem hrozně moc ráda, že se mi tato kniha dostala do ruky a mohla jsem si ji přečíst. Už jen z toho důvodu, že jsem ji přečetla během jednoho dne, tak to vypovídá o tom, že se dobře četla.
V celém článku najdete anotaci i mou recenzi

Anotace:
Napínavý román o tom, že nikdy nevíme, kdo jsou vlastně naši sousedé.
Jedné chladné lednové noci vyjde Sharon na zahradu, aby mohla sledovat zatmění Měsíce. Místo toho ji ale zaujme něco zvláštního v domě hned za jejím dvorkem. Oknem do kuchyně vidí malou dívenku, jak myje nádobí. Jenomže Flemingovi, kteří tam žijí, žádné dítě v tomhle věku nemají, a i kdyby nakrásně měli, proč by dělalo domácí práce tak pozdě? Sharon by to nejspíš pustila z hlavy, ale pak se k ní nastěhuje opuštěná osmnáctiletá Niki a také si u sousedů všimne něčeho podivného. A když se obrátí na patřičné úřady a nemá to žádný efekt, pustí se nakonec do pátrání na vlastní pěst.

Co já na anotaci:
Ráda čtu thrillery, ve kterých hrají hlavní roli sousedi. Dle anotace jsem si myslela, že půjde krimi, tedy o vyšetřování a vlastní pěst. Říkala jsem si, že to může být dost napínavé čtení. A obálka mě také dost nalákala.

Recenze:
Knihu přeložila Marie Polasková.

V první řadě chci napsat důležitou věc. Na internetu je kniha řazená do thrillerů, ale pozor - thriller to není a určitě si knihu neberte na čtení s tím, že jdete číst thriller. Jedná se o psychologický román s kapkou thrilleru, ale spíše bych slovo thriller vyřadila úplně, a potom budete jistě spokojení čtenáři.

Mě se příběh líbil a hlavně mi sedl styl psaní, díky kterému jsem měla knihu přečtenou během jednoho dne. Příběh je napsán do krátkých kapitol a každá kapitola je z pohledu někoho jiného. Sice kapitoly nebyly nijak označené, ale vždy jsem věděla z jakého pohledu čtu, a kde se nacházím. Rozhodně jsem se v příběhu neztrácela. 

Musím říct, že první asi tři kapitoly byly takové spíše nezáživné. Bála jsem, že mě kniha nebude dále bavit, ale opak byla pravdou. Začetla jsem se tak, že jsem odpoledne musela knihu odložit a večer jsem zbytek zhltla během chvilky.

O příběhu:
K Sharon se nastěhuje Niki. Mladá slečna, která nemá domov, začíná pracovat a tím si šetří na vlastní bydlení. Sharoniny sousedi jsou zvláštní, mají obrovský plot, ale i tak si Sharon všimne o půlnoci malé holčičky, která u sousedů myje nádobí. Jenže sousedi mají jen jedno dítě a to syna, který se seznámí s Niki. Nezdálo se jí to a Niki z toho syna vytáhne informace, které ukazují, že nemá sourozence. Nejprve anonymně zavolají sociálku. Nakonec Sharon s Niki začnou pátrat na vlastní pěst. Pátrání se vyhrotí a na konci příběhu se vše krásně spojí.

Pokud sháníte napínavý psychologický román, tak se určitě podívejte po této knize. 

Znáte DÍTĚ NOCI? Nebo jste četli od autorky předchozí knihu A hvězdy mi daly tebe?


Knihu DÍTĚ NOCI vydal: 




5 komentářů:

  1. někdy ten žánr je zavádějící :) třeba včera v práci se mi dostala do rukou kniha, která dostala ocenění v žánru sci-fi, ale na internetu je zařazena jako fantasy :D hlavní je, že se kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
  2. Knížka by se mi líbila. Zaujala mě i tvoje recenze. Myslím, že mám tip na dárek pod stromeček. 🙂 Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu ani autorku neznám, ale vypadá to velmi zajímavě. :) Takže po ní jednou ráda mrknu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle nebude to pravé pro mě, každopádně obálka je parádní. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Kniha zní zajímavě a lákavě. Píši si ji na seznam.

    OdpovědětVymazat