úterý 25. října 2022

Straky - Zoe Sugg & Amy McCulloch

Krásný večer,
mám toho nějak moc a nestíhám psát recenze, ale čtu skoro každý den. V mé druhé práci to jde krásně, takže jsem za poslední dobu přečetla docela dost knih a dneska tu mám pro vás recenzi na knihu STRAKY od Zoe Sugg a Amy McCulloch. Zoe Sugg je Zoella, jestli si pamatujete. Dřív natáčela videa na Youtube, nevím zda ještě točí, ale vím, že napsala sérii Girl Online, tu jsem nečetla, ale v práci ji máme, tak se na ni jednou vrhnu.
No a jaká byla kniha Straky? To se dozvíte v mé recenzi níže.

Anotace:
Ty budeš další!
MRTVÁ STUDENTKA NA PLÁŽI.
SÉRIE OTÁZEK BEZ ODPOVĚDÍ.
TAJEMNÉ STRAČÍ TETOVÁNÍ.
Audrey přijíždí z Ameriky na prestižní anglickou internátní školu, aby utekla své minulosti. Nic se ale neděje podle očekávání – spolubydlící Ivy ji ignoruje a nad celou školou se vznáší mrak v podobě nejasné smrti sedmnáctileté spolužačky na konci předešlého školního roku. Když začne kdosi vysílat anonymní podcast s názvem „Kdo zabil Lolu?“, celá škola už nemluví o ničem jiném.
Co znamenal obrázek straky vytetovaný na jejím těle? Existuje snad stále tajné Stračí společenství a má něco společného se smrtí studentky? Nebo to byla opravdu jen nešťastná nehoda?
Děsivý a napínavý příběh z místa, nad nímž se vznáší hejna zlověstných strak, vám nedá spát.

Co já na anotaci:
Nedávno jsem viděla seriál na Netflixu, jmenoval se Jeden z nás lže (existuje i kniha). Seriál se mi moc líbil, byl z prostředí snad střední školy a tato anotace mi seriál trochu připomněla. Tak jsem byla zvědavá, o čem vůbec bude kniha Straky a také se mi zalíbila představa, že někdo řeší skutečnou vraždu podcastem.

Recenze:
Knihu přeložila Lucie Frolíková, asi to nebyl špatný překlad, ale řekla bych, že se mi kniha nečetla moc dobře. Nevím proč, ale styl mi nějak nesedl, i když jsem knihu přelouskala během jednoho dne. Nebo jsem jen neměla náladu? Kdo ví, ale určitě si knihu nezařadím do oblíbených.

V první řadě chci zmínit fakt, že se jedná o knihu pro náctileté, tedy young adult žánr. Bude se více líbit mladším čtenářům. Já si ji vzala na čtení hlavně proto, že mě v poslední době baví seriály z prostředí střední školy, a také jsem si vždycky chtěla přečíst něco od Zoelly. 

O příběhu:
Děj se odehrává na Illumenské internátní škole na britském poloostrově. Škola je ve starém sídle, který už od pohledu skrývá tajemství. Audrey z Kalifornie se s rodiči přestěhuje kvůli tragédii, která se u ní doma stala, a tak musí nastoupit do této školy. Přiřadí ji do pokoje k holce Ivy, se kterou tak trochu nevychází. Vypadá to, že se nikdy neskamarádí, ale okolnosti je doženou k tomu, aby se spojily. Před nějakou dobou u této školy umře mladá dívka právě z této školy. Někdo nevěří, že to byla nehoda či sebevražda, tak začne pátrat a právě začne točit podcast, který si každý ze školy poslechne. Zjistí se, kdo točí podcast? Ano a také se pomalu vyřeší i to, proč dívka umřela, ale ten konec? Ne, také konce nemám ráda, a jestli bude další díl, tak ho musím mít.

Příběh čteme ze dvou pohledů, od Ivy a Audrey. Příběh je proložen právě podcastem, který je doslova přepis podcastu. 
Grafické zpracování thrilleru - young adult je moc hezký. To se opravdu povedlo a obálka je také krásná, tajemná a lákavá.

Znáte tento thriller? Četli jste nějakou knihu od Ze Sugg?

Knihu STRAKY vydal: 



4 komentáře:

  1. Knihu neznám, ale vypadá velmi zajímavě. :) Autor je mi povědomý.

    OdpovědětVymazat
  2. Já knížku neznám a i když knihy pro mládež nečtu často, jednou bych ji možná zkusila. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem nedávno dočetla a mám v podstatě stejný názor jako ty. :) Jediné co mě "rozrušilo" byl hoodně otevřený konec. :))

    OdpovědětVymazat