pondělí 5. prosince 2022

Štvaná zvěř - M. A. Bennett

Zdravím,
konečně jsem se vrhla na psaní recenze na knihu ŠTVANÁ ZVĚŘ od M. A. Bennett, kterou u nás vydalo nakladatelství Cosmopolis. 
Knihu jsem si tenkrát vybrala na čtení, jelikož mě zaujala slova na obálce "Devět studentů, tři krvavé dny, jedna zvrácená tradice". Jak už jsem psala v předešlých recenzích, tak mě v poslední době baví seriály i knihy z prostředí střední, tak jsem si myslela, že by mě i tato kniha mohla bavit.
No a jaká nakonec je? To se dozvíte v celém článku.

Anotace:
Když Greer McDonaldová získala stipendium na STAGS, nejstarší, nejprestižnější a s přehledem nejsnobštější střední škole v Anglii, netušila, že ji čeká peklo. Její bohatí, urození spolužáci jí totiž od prvního dne dávali najevo, že mezi ně nepatří.
Teď ale přišel zvrat, který vše změní. Henry de Warlencourt, nejhezčí a nejoblíbenější kluk na škole, ji totiž pozval, aby spolu s jeho dokonalými přáteli strávila podzimní prázdniny. Program? Tři dny krvavých šlechtických radovánek: honu, střelby a rybolovu.
Ona ani ostatní pozvaní outsideři však zatím netuší jednu věc: Že štvanou zvěří budou oni

Recenze:
I když se jedná o young adult, tedy kniha určená mladším čtenářům než jsem já, tak mě kniha zaujala na první pohled. Bohužel mě půlka knihy moc nebavila, dokonce jsem ji chtěla odložit, ale nakonec jsem vydržela a knihu dočetla. Obálka a anotace je perfektní, jenže mě bohužel prvních asi 100 stran nudilo, nebavilo a asi se mi i špatně četlo.

Kniha je rozdělená do pěti částí a na konci knihy najdeme Historii školy Stags, jaké existují koleje, jaký je předepsaný stejnokroj a slovníček. 
První část STAGS mě nebavila vůbec. Čteme jen informace o škole a o tom, kdo je hlavní hrdinka, odkud je, a co ji čeká. Druhá část HON je zajímavější, ale asi stále nudnější. Je vybráno devět studentů a ti jedou do velkého domu Longcrossu, kde začíná jakási hra. První úkol - ulovit jelena v lese. Docela jednoduché až na konec části, kde se konečně něco stalo. Ve třetí části STŘELBA se hlavní hrdinka dozvídá, o co vlastně jde a začíná se dvěma spolužáky vymýšlet plán, jak tomu všemu přijít na kloub. Čtvrtá část RYBOLOV a konečně akce, četla jsem se zatajeným dechem, jelikož se snaží partička sehnat důkazy o tom, co se tam děje s nečekaným koncem. V poslední části STAGS 2 se dozvíme, jak to dopadlo se závěrem předešlé části a následuje návrat a školu Stags, kde se partička sejde a zajdou za vedením, dokonce zasahuje policie, díky události ze čtvrté části.
Závěr epilogu ukazuje, že bude příběh pokračovat. Na goodreads jsem se dočetla, že existuje pět dílů. Po dočtení jedničky asi budu chtít číst další, jen mi začátek knihy přišel dost nudný, tak snad bude pokračování stát za to.

Líbí se mi, že je kniha ozvláštněna tím, že nás autorka odkázala několikrát na nějaký film, jelikož je hlavní hrdinka s tátou filmová maniačka.

Knihu přeložil Martin Forman.

Knihu ŠTVANÁ ZVĚŘ vydal: 





5 komentářů:

  1. Přijde mi, že obdobný motiv znám z jiné knížky nebo filmu a v podobě středoškoláků mě tedy moc nezaujal :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Podobné knihy už moc nečtu. Anotace zní zajímavě, ale nevím, jestli by to bylo pro mě. 🙂

    OdpovědětVymazat
  3. Knížka mě zaujala, škoda jen toho nudného rozjezdu :)

    OdpovědětVymazat
  4. škoda toho úvodu, ale jako série to má potenciál :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je na nic, když je cca první polovina knhy nudná... hlavně že to druhá část vylepšila. :) A co ty víš, třeba budou další díly zajímavější.

    OdpovědětVymazat